jossain tiellä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

jossain tiellä

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

no niin kävipä niin iloisesti että autorempan yhteydessä unohtui sitten kiristää di kasetin ruuvit niin sitt yks ol pudonnut mistä saa ostettua yhden kappaleen vai pitääkö ostaa marmoritiskiltä ja kaikki 4 kpl järkyttävään hintaan :evil:
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

Re: jossain tiellä

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

kiitos eipä muuta kun ruuvikauppaan kun on koko tiedossa :D
9000 CD 2.0
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Joulu 10, 2007 20:21

Re: jossain tiellä

Viesti Kirjoittaja 9000 CD 2.0 »

Ja lähirautakauppaan ruuviostoksille: "Yksi ruuvi kiitos!" Speden rautakauppa-sketsi mielessä.
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: jossain tiellä

Viesti Kirjoittaja aero »

Oikeaan Ruuvikauppaan(tm) mennessä ei tarvi koonkaan olla tiedossa. Mulla oli joskus kanssa putoillut DI-kasetin ruuveja niin, että huomatessani oli enää 1 jäljellä. Ei muuta kuin parkkiin Oikean Ruuvikaupan(tm) pihaan ja vinkkaamaan myyjälle, että tuuppa kattomaan, löytyskö tuohon paikkaan sopivia. Myyjä tuli, vilkaisi kohdan, taikoi hyllystä suoraan sopivat:!: ruuvit, kävi ruuvaan ne paikalleen, rahasti ruuvien hinnan sekä samalla ostamani niihin sopivan meisselin (ruuvit maksoivat muutaman hassu sentti, perusruuveja kun ovat, meisseli taisi maksaa tyyliin 5e) ja toivotti vielä hyvää matkaa.

Joo, Ruuvimarketissa (Hämeenlinna) on tullut käytyä pari kertaa tuon jälkeenkin - varmaan puolella kerroista on ollut mukana mallipultti, jonka olen lykännyt myyjän kouraan saattosanoilla "tällasia x kpl" tai muuten vaan olen kysynyt jotain hieman erikoisempaa (kuten 12.9 kierretankoa). Kaiken ne kuitenkin on saaneet mulle myytyä mitä oon kysynyt, vaikka suurinta osaa ei Motonetista löydykään (osa on toki ollut tilaustavaraa, mutta silti). Hintakaan ei yleensä päätä huimaa, joten uskallan ko. puotia varauksetta suositella, jos vaan Hml seudulla asustaa - aukioloajat (muistaakseni 7-17) eivät kuitenkaan kovin kummoiset työssäkäyvälle ole.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: jossain tiellä

Viesti Kirjoittaja jus »

Myikö ruuvikauppias kuusiokantaisen kupukantaruuvin vai tavallisen matalan kuusiokantaisen?

Onko tuo osanumero kuusiokantaiselle vai torx-kantaiselle ruuville? Missä vuosimallissa kasetin ruuvit vaihtui kuusiokantaisesta torxiin? Missä vuosimalleissa on työkalusarjan tulppa-avaimen päädyssä 10 mm kantaa sopiva "hylsy"?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: jossain tiellä

Viesti Kirjoittaja Risto »

jus kirjoitti:Myikö ruuvikauppias kuusiokantaisen kupukantaruuvin vai tavallisen matalan kuusiokantaisen?

Onko tuo osanumero kuusiokantaiselle vai torx-kantaiselle ruuville? Missä vuosimallissa kasetin ruuvit vaihtui kuusiokantaisesta torxiin? Missä vuosimalleissa on työkalusarjan tulppa-avaimen päädyssä 10 mm kantaa sopiva "hylsy"?
Ainakin omassa vm. -88 (ensimmäinen DI-vuosi) oli alunperin torxeilla kiinni. Sittemmin vaihtoivat Länsiautossa kaikki tavallisiin kuusiokantaisiin, kun oli yksi alkuperäisistä kadonnut. Tulppa-avaimessa ei ole tuota 10 mm "hylsyä".
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: jossain tiellä

Viesti Kirjoittaja aero »

jus kirjoitti:Myikö ruuvikauppias kuusiokantaisen kupukantaruuvin vai tavallisen matalan kuusiokantaisen?
Mulle? Ihan ristipäiset myi, oiskohan nuo PH3.
jus kirjoitti:Missä vuosimallissa kasetin ruuvit vaihtui kuusiokantaisesta torxiin? Missä vuosimalleissa on työkalusarjan tulppa-avaimen päädyssä 10 mm kantaa sopiva "hylsy"?
Mun MY89:ssä oli ainakin ostaessa torxit (nyt siis ristipäät, vuodesta 2005 tjsp), voisko olla, että jakajasytkällisen kansi on ollut kuusioruuveilla ja DI:n torxeilla? Tulppa-avainta en ole tullut vilkaisseeksi moisella silmällä (enkä juuri muutenkaan - ei nuo nykytulpat helpolla tien päällä hajoa ja kotona räikkä+jatkovarsi+tulppahylsy on mukavampi työkalusto).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: jossain tiellä

Viesti Kirjoittaja jus »

87-tontussa oli tulpanjohtojen päällä oleva kansi uppokantaisilla ristipääruuveilla.
aero kirjoitti: Tulppa-avainta en ole tullut vilkaisseeksi moisella silmällä (enkä juuri muutenkaan - ei nuo nykytulpat helpolla tien päällä hajoa ja kotona räikkä+jatkovarsi+tulppahylsy on mukavampi työkalusto).
Pointtini olikin että löytyykö autosta kasetinvaihtoon tarvittavat työkalut edelleen kun ruuvit on veihdettu toisentyyppiseksi.

Nimim. kerran tien varressa klubilaisen kasettia vaihtamaan auttamassa, tulppa-avaimella ei torxit auenneet ja pihditkin hukassa. Ja itsekin satuin paikalle vääränmerkkisellä laina-autolla jossa ei ollut työkaluja senkään vertaa.

Omasta 91-autosta toissa viikolla vaihdoin kasetin papukaijapihdeillä, kuusiokantaiset kupuruuvit.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin