Laatikko hajosi?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Laatikko hajosi?

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Olin viiikonloppu matkalla Oulussa ja matka meni sinne hyvin, mutta paluu matkalla kiihdyttäessä viides vaihde katosi. Se ei tapahtunut vaihtaessa vaan vitonen oli päällä mutta yhtäkkiä kierrokset vain nousi mutta vauhti ei kasvanut. Kaikki muut vaihteet kyllä toimivat. Onko kokemuksia?
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Laatikko hajosi?

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

olli9000CDturbo kirjoitti:Olin viiikonloppu matkalla Oulussa ja matka meni sinne hyvin, mutta paluu matkalla kiihdyttäessä viides vaihde katosi. Se ei tapahtunut vaihtaessa vaan vitonen oli päällä mutta yhtäkkiä kierrokset vain nousi mutta vauhti ei kasvanut. Kaikki muut vaihteet kyllä toimivat. Onko kokemuksia?
On :?
Läksin kesällä ohittamaan rekkaa, ja kesken kaiken vaihde katosi. no heitin pienempää ja ohitus loppuun. Sitten kokeilin vitosta uudestaan, niin eipäs siellä mitään tapahtunut.
Vika: vitosen navasta boorit sileät. Ei onneksi tarvinut akselia uusia. Laatikko laakeroitiin samalla, joten se lisäsi remontin hintaa. Tuon pelkän navankin saa vaihdettua(jos sulta se nyt meni) ihan kun ottaa vasemman etunurkan ylös. Purkaa sieltä laatikon päästä kotelon auki. ja avot, vitonen on näkyvissä. Sitten ole varovainen ettei sitä siirtomekansimia liikutella, on pian hilut laatikon sisällä irti. Silloin remontti on suurempi.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Jeps, kannattaa tosissaan varoa kun irrottaa sitä siirtohaarukkaa ettei sen akseli tule mukana, silloin on kuulat laatikossa levällään ja saattaa hiukka v#tuttaa kun joutuu avaamaan koko laatikon!
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

JEP! Eli kohtasit yhden yleisimmän tapahtuman tonnarin G-sarjalaisissa laatikoissa. Varsinkin turbon kyseessäollessa ei tarvitse kauaa kysellä, kun alkaa kohtalotovereita löytymään. Loput laatikkovaivat ovatkin yleensä laakeriperäistä vihellystä ja ujellusta, joka jatkuessaan voi tietysti johtaa hyvinkin komeisiin *KABOOM*:eihin :cry:

Oikeassa paikassa avasit "suusi"; tältä palstalta sitä löytyy niin korjausvinkkejä kuin varaosiakin.

-nimim. 2x"vapaaviitonen"- :D
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Laatikko hajosi?

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

olli9000CDturbo kirjoitti:Olin viiikonloppu matkalla Oulussa ja matka meni sinne hyvin, mutta paluu matkalla kiihdyttäessä viides vaihde katosi. Se ei tapahtunut vaihtaessa vaan vitonen oli päällä mutta yhtäkkiä kierrokset vain nousi mutta vauhti ei kasvanut. Kaikki muut vaihteet kyllä toimivat. Onko kokemuksia?

Ei omakohtaisia, mutta miksi pitää ohittaa rekkaa viitosvaihteella?
Vääntö tappaa...
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Itselläni ei ole paikkaa missä voisi auton korjata. ..Eikä varmaan tarvittavia työkalujakaan, joten olisiko joku valmis ottamaan työn vastaan Vaasan lähiseudulta max 300km. Maksan tietenkin työstä ja osista. Myös edullinen korjaamo vinkki kiinnostaa.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Vastaa Viestiin