Laatikko hajosi?
-
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
Laatikko hajosi?
Olin viiikonloppu matkalla Oulussa ja matka meni sinne hyvin, mutta paluu matkalla kiihdyttäessä viides vaihde katosi. Se ei tapahtunut vaihtaessa vaan vitonen oli päällä mutta yhtäkkiä kierrokset vain nousi mutta vauhti ei kasvanut. Kaikki muut vaihteet kyllä toimivat. Onko kokemuksia?
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Re: Laatikko hajosi?
Onolli9000CDturbo kirjoitti:Olin viiikonloppu matkalla Oulussa ja matka meni sinne hyvin, mutta paluu matkalla kiihdyttäessä viides vaihde katosi. Se ei tapahtunut vaihtaessa vaan vitonen oli päällä mutta yhtäkkiä kierrokset vain nousi mutta vauhti ei kasvanut. Kaikki muut vaihteet kyllä toimivat. Onko kokemuksia?
Läksin kesällä ohittamaan rekkaa, ja kesken kaiken vaihde katosi. no heitin pienempää ja ohitus loppuun. Sitten kokeilin vitosta uudestaan, niin eipäs siellä mitään tapahtunut.
Vika: vitosen navasta boorit sileät. Ei onneksi tarvinut akselia uusia. Laatikko laakeroitiin samalla, joten se lisäsi remontin hintaa. Tuon pelkän navankin saa vaihdettua(jos sulta se nyt meni) ihan kun ottaa vasemman etunurkan ylös. Purkaa sieltä laatikon päästä kotelon auki. ja avot, vitonen on näkyvissä. Sitten ole varovainen ettei sitä siirtomekansimia liikutella, on pian hilut laatikon sisällä irti. Silloin remontti on suurempi.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
JEP! Eli kohtasit yhden yleisimmän tapahtuman tonnarin G-sarjalaisissa laatikoissa. Varsinkin turbon kyseessäollessa ei tarvitse kauaa kysellä, kun alkaa kohtalotovereita löytymään. Loput laatikkovaivat ovatkin yleensä laakeriperäistä vihellystä ja ujellusta, joka jatkuessaan voi tietysti johtaa hyvinkin komeisiin *KABOOM*:eihin
Oikeassa paikassa avasit "suusi"; tältä palstalta sitä löytyy niin korjausvinkkejä kuin varaosiakin.
-nimim. 2x"vapaaviitonen"-
Oikeassa paikassa avasit "suusi"; tältä palstalta sitä löytyy niin korjausvinkkejä kuin varaosiakin.
-nimim. 2x"vapaaviitonen"-
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: Laatikko hajosi?
olli9000CDturbo kirjoitti:Olin viiikonloppu matkalla Oulussa ja matka meni sinne hyvin, mutta paluu matkalla kiihdyttäessä viides vaihde katosi. Se ei tapahtunut vaihtaessa vaan vitonen oli päällä mutta yhtäkkiä kierrokset vain nousi mutta vauhti ei kasvanut. Kaikki muut vaihteet kyllä toimivat. Onko kokemuksia?
Ei omakohtaisia, mutta miksi pitää ohittaa rekkaa viitosvaihteella?
Vääntö tappaa...
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
-
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
Itselläni ei ole paikkaa missä voisi auton korjata. ..Eikä varmaan tarvittavia työkalujakaan, joten olisiko joku valmis ottamaan työn vastaan Vaasan lähiseudulta max 300km. Maksan tietenkin työstä ja osista. Myös edullinen korjaamo vinkki kiinnostaa.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98