Terve, auttakaa miestä mäessä!
Mikähän vois saabissa olla vikana kun tuntuu että jäähdytysjärjestelmässä on vähän liiaksi painetta, Ensin poksahti yläjäähdytysletku ja nyt se ohuempi koneen päästä lähtevä letku on menny jo kaks kertaa... Paisuntasäiliössä jäähytysneste/vesi on semmosta harmaa/ruskeeta kuraa. arvelin että vois olla kannentiivisteessä vika ? Moottorin yläkiinnikkeen pusla on myös aika huonossa kunnossa, Voisko olla että kone pääsee heilumaan sen verran että rasittaa letkuja? millä nimellä tuo pusla on esim motonetissä että osais tilailla uutta ? Myöskin kone nakuttaa jonkun verran, tämä varmaankin johtuu niistä hydraulisista nostinsystseemeistä.. mulla oli ne kerran jo irti ja löpökylvyssä yön yli mutta eipä auttanut. Autoliikkeessä oli ton nakutuksen takia pari viikkoa sitten mutta ne vaihtovat vaan kiertokangen alapäänlaakerit ja totesivat päälle että venttiilit pitäisi vielä säätää... ei tainu ne tietää saabeista sitä vähääkään mitä minä itse.
niin ja autohan on tosiaan kauppa ja teollisuusministeriön entinen saab 9000 vuosimallia -93 ajettu nyt n 430000 ja tosiaan tolla 2.3 t koneella.
Pahoittelen epäselvää tekstiä, yrittäkää nyt tosta ottaa tolkkua.
Paine tonnarin (2.3t) jäähdytysjärjestelmässä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Paine tonnarin (2.3t) jäähdytysjärjestelmässä
Paisarin korkissa on ylipaineventtiili.
Periaatteessa mitään ylipainetta järjestelmään ei PITÄISI muodostua.
Onko paisarin vesi selvästi öljystä? Eli pinnan päällä on kalvo. Jos pahasti liemet sekaisin voiu paisarista löytyä vaaleanruskeita/valkoisia öljy/vesi emulsio kokkareita.
Onko ölytikun päässä smetanan näköistä mömmöä?
Jos paisarissa ei ole kokkareita ja öljytikussa ei ole mitään ihmeellista. Vaihda paisarin korkki ja huuhtele/pese jäähdytysjärjestelmä ja laita uudet nesteet koneeseen.
Periaatteessa mitään ylipainetta järjestelmään ei PITÄISI muodostua.
Onko paisarin vesi selvästi öljystä? Eli pinnan päällä on kalvo. Jos pahasti liemet sekaisin voiu paisarista löytyä vaaleanruskeita/valkoisia öljy/vesi emulsio kokkareita.
Onko ölytikun päässä smetanan näköistä mömmöä?
Jos paisarissa ei ole kokkareita ja öljytikussa ei ole mitään ihmeellista. Vaihda paisarin korkki ja huuhtele/pese jäähdytysjärjestelmä ja laita uudet nesteet koneeseen.
Re: Paine tonnarin (2.3t) jäähdytysjärjestelmässä
Paisarissa vesi on ainoastaan kovin likaisen näköistä ei kalvoa eikä kökkäreitä. Yljytikustakin kun katsoo niin öljy on ihan hyvän väristä, voisi sanoa että melkeinpä vielä kirkasta kun on kuitenkin niin vähän aikaa tosta viime öljynvaihdosta. Mitenkäs tuo jäähdytysjärjestelmän putsaus Voisko ihan puutarhaletkulla pistää vettä sieltä läpi? mistä kohtaa kannattaisi letku ottaa irti nesteitten tyhjennystä varten vai onko jossain ihan joku tulppa sitävarten? Ainiin ja sitten vielä muistu semmonen ongelma että lämpömittari harrastaa pienimuotoista seilaamista, kaupunkiajossa lämmöt nousee selvästi yli mittarin puolvälin ja sitten yhtäkkiä laskee ihan silmissä ? liekö termostaatissakin vikaa ? vauhdikkaammassa (moottoritie) ajossa lämmöt pysyy aika hyvin siinä asteikon puolivälissä.
Re: Paine tonnarin (2.3t) jäähdytysjärjestelmässä
Vaihda termari, vaihda paisarin korkki, ota tasapainoakselin ketju pois jos ei jo ole, huutele jäähdytysjärjestelmää vaikka sillä puutarhaletkulla. Nostimet ehkä purkaa osiksi ja putsata.
Re: Paine tonnarin (2.3t) jäähdytysjärjestelmässä
joo täytyy vaihtaa termostaatti ja paisarin korkki ja samalla suorittaa tuo jäähdytysjärjestelmän putsaus.. tasapainoaikselin ketju on jo poistettu entisen omistajan toimesta, ainakin huoltokirjassa näin lukee. nostimet ei oikein ollu yhteistyöhalusia purkautumisen suhteen. vaikka kuinka hakkasin puupölkkyyn niin en niitä saanut avautumaan. ainoastaan sormet avautu. löpöllä kyllä huuhtelin ja jokaista yksitellen koitin ränkätä, kovasi tuli semmosta mustaa tervaa niistä sisältä..