Turbotta 200 heppaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
SaabAri
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Syys 17, 2004 13:00
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja SaabAri »

Tere

Paljonko se sinun 200 heppanen kuluttaa noin matkaajossa,,?

2.3 150 hv
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

badfear kirjoitti:
Itseasiassa tuo 196Nm ei ole 2-litraiselle vaparille ollenkaan huono arvo, taitaa vain hondassa tulla käyttöön vasta 6000rpm tuntumassa. Sitä en oikein ymmärrä mitä iloa siitä on kun autossa on kone jota pitää huudattaa tolkuttomasti että jotain tapahtuu, sopinee hyvin Type-R:n tapaisiin kinnereihin ja vetoaa teineihin.
Saabit maamoottorit vs. Hondan kierroskoneet, tehty eri käyttöön. Molemmat vahvoja omissa genreissään.

Ja takuulla vetoavat teinien lisäksi myös muihin, joita moottoritekniikka, autot ja autourheilu kiinnostaa. Se että monen typerän alta paistavat neonvalot, siihen ei ole mitään hyvää sanottavaa :(

Mm. kova autoilun puolestapuhuja, Klaus Bremer ajeli jossain vaiheessa Hondan Type-R:llä :wink:
Hei mun saapas oli steg3:lla ainakin vielä genressäperheauto eikä mikään ratakilpuri eihän niiden kiihtyvyys ja huippunopeus arvoja voi edes vertailla :wink:
9-3.1972
turpiini900
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: To Huhti 29, 2004 13:33
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja turpiini900 »

Defeat kirjoitti:Löytyykö muita koneita tuon TypeRän VTECin lisäksi, missä vääntö (196Nm) on pienempi kuin teho (200Hv)?
Ainakin Corolla T Sport ja Celica VVTL-i 192hv ja 180 Nm (ei huono, kone on 1,8 litranen) sekä Honda S2000 240hv ja 208Nm

Itse ajan kyllä mielummin turbokoneella. Ei tarvii pitää kierroksia punarajalla, sopii paljon paremmin arkikäyttöön.
900 S Tbo Coupe -96
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

turpiini900 kirjoitti:
Defeat kirjoitti:Löytyykö muita koneita tuon TypeRän VTECin lisäksi, missä vääntö (196Nm) on pienempi kuin teho (200Hv)?
Ainakin Corolla T Sport ja Celica VVTL-i 192hv ja 180 Nm (ei huono, kone on 1,8 litranen) sekä Honda S2000 240hv ja 208Nm

Itse ajan kyllä mielummin turbokoneella. Ei tarvii pitää kierroksia punarajalla, sopii paljon paremmin arkikäyttöön.
Niin eihän sitä huudatusta kuuntele edes emäntä vieressä. Mutta saappaalla voi rauhassa kiihdytellä eikä se välttämättä tunne sitä kuin selkänojassa, silloin joskus kun oli steget kiinni. :?
9-3.1972
saabikko
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 10:31
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabikko »

Sekalaisessa ajossa reissunpäällä semmoset 9,5-10 litraa
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Edit: meni quotet vähän sekaisin. tuossa alla on sama paremmalla menestyksellä...
Viimeksi muokannut 2,3T sport, Pe Loka 01, 2004 22:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Re: Turbotta 200 heppaa

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

saabikko kirjoitti:Yli 20 vuotta Saabeja, mutta tuore klubilainen. Moikka kaikille.

Omistukseeni kulkeutui viime talvena aikoinaan Ruotsista muuttoautona tuotu 9000 2,3 CSE vm. 93. Rekisteriotteen, saamieni tietojen ja perstuntuman mukaan se on 200 heppanen ilman turboa. Tarempaa tietoa siitä ei tunnu löytyvän mistään. Eli tietääkö kukaan miten noi hevoset on tehty?
Kun vapaasti hengittävissä tuo väännön lisääminen on varsin hankalaa ja kallista, jotten autossasi lienee löytyvän lähelle se n.210-215Nm vääntöä kuin muissakin vapari 2,3tonnareissa niin paljonkos se ottaa kierroksia vedätettäessä vaihde "loppuun" :?:
jakob85
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 17:40
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja jakob85 »

Jos onnisituu joskus, nin käyppä dynossa mitauttaessa se 200hv 2,3 vapari..todella mielenkiintoinen auto.. :?
Seat Cordoba TDI -03
Vastaa Viestiin