Turbotta 200 heppaa
Hei mun saapas oli steg3:lla ainakin vielä genressäperheauto eikä mikään ratakilpuri eihän niiden kiihtyvyys ja huippunopeus arvoja voi edes vertaillabadfear kirjoitti:Saabit maamoottorit vs. Hondan kierroskoneet, tehty eri käyttöön. Molemmat vahvoja omissa genreissään.Itseasiassa tuo 196Nm ei ole 2-litraiselle vaparille ollenkaan huono arvo, taitaa vain hondassa tulla käyttöön vasta 6000rpm tuntumassa. Sitä en oikein ymmärrä mitä iloa siitä on kun autossa on kone jota pitää huudattaa tolkuttomasti että jotain tapahtuu, sopinee hyvin Type-R:n tapaisiin kinnereihin ja vetoaa teineihin.
Ja takuulla vetoavat teinien lisäksi myös muihin, joita moottoritekniikka, autot ja autourheilu kiinnostaa. Se että monen typerän alta paistavat neonvalot, siihen ei ole mitään hyvää sanottavaa
Mm. kova autoilun puolestapuhuja, Klaus Bremer ajeli jossain vaiheessa Hondan Type-R:llä
9-3.1972
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 64
- Liittynyt: To Huhti 29, 2004 13:33
- Paikkakunta: vantaa
Ainakin Corolla T Sport ja Celica VVTL-i 192hv ja 180 Nm (ei huono, kone on 1,8 litranen) sekä Honda S2000 240hv ja 208NmDefeat kirjoitti:Löytyykö muita koneita tuon TypeRän VTECin lisäksi, missä vääntö (196Nm) on pienempi kuin teho (200Hv)?
Itse ajan kyllä mielummin turbokoneella. Ei tarvii pitää kierroksia punarajalla, sopii paljon paremmin arkikäyttöön.
900 S Tbo Coupe -96
Niin eihän sitä huudatusta kuuntele edes emäntä vieressä. Mutta saappaalla voi rauhassa kiihdytellä eikä se välttämättä tunne sitä kuin selkänojassa, silloin joskus kun oli steget kiinni.turpiini900 kirjoitti:Ainakin Corolla T Sport ja Celica VVTL-i 192hv ja 180 Nm (ei huono, kone on 1,8 litranen) sekä Honda S2000 240hv ja 208NmDefeat kirjoitti:Löytyykö muita koneita tuon TypeRän VTECin lisäksi, missä vääntö (196Nm) on pienempi kuin teho (200Hv)?
Itse ajan kyllä mielummin turbokoneella. Ei tarvii pitää kierroksia punarajalla, sopii paljon paremmin arkikäyttöön.
9-3.1972
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Edit: meni quotet vähän sekaisin. tuossa alla on sama paremmalla menestyksellä...
Viimeksi muokannut 2,3T sport, Pe Loka 01, 2004 22:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Re: Turbotta 200 heppaa
Kun vapaasti hengittävissä tuo väännön lisääminen on varsin hankalaa ja kallista, jotten autossasi lienee löytyvän lähelle se n.210-215Nm vääntöä kuin muissakin vapari 2,3tonnareissa niin paljonkos se ottaa kierroksia vedätettäessä vaihde "loppuun"saabikko kirjoitti:Yli 20 vuotta Saabeja, mutta tuore klubilainen. Moikka kaikille.
Omistukseeni kulkeutui viime talvena aikoinaan Ruotsista muuttoautona tuotu 9000 2,3 CSE vm. 93. Rekisteriotteen, saamieni tietojen ja perstuntuman mukaan se on 200 heppanen ilman turboa. Tarempaa tietoa siitä ei tunnu löytyvän mistään. Eli tietääkö kukaan miten noi hevoset on tehty?