9000 2,3T ja 400 hv

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: 9000 2,3T ja 400 hv

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Melkein samalla vaivalla ne kiinnikkeet tekee, kun purkaa sitä keulaa sen bolt-on ic:n asennuksen tieltä :). Putket on helppo tehdä, kun ostaa esim. sopivia silikonimutkia ja toisesta saapista vähän normaalia ahtoputkea...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
AkiZZa
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maalis 09, 2008 22:58

Re: 9000 2,3T ja 400 hv

Viesti Kirjoittaja AkiZZa »

Okei nyt on projekti paketissa. Kokoonpano on seuraava.
-Garrett 3071 0,86 + vakiosarja.
-600x300x76 cooleri
-630cc suuttimet
-Laitettu kansi R-seetit ja 1 mm ylikokovenat kanavat siistitty ja virinokat
-Suurteho bensiini pumppu.
-3 tuuman pakoputki.
-Nira moottori ohjaus.
-laajakaista lambda
-Kytkin uusi vakio
-ilmansuodatin vapaasti virtaava.

Vääntö rajoitettu 520 Nm. Tehoa 511 hv / 7000 rpm.
Toimii loistavasti ja liikkuu kohtuu ripeästi.

Tulossa vielä vesiruisku.

Kiitoksia kaikille vinkeistä ja ohjeista.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: 9000 2,3T ja 400 hv

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Hyvä homma ettei jäänyt foorumivirittelyn tasolle! Kansa vaatii kuvia 8) Hyvät tehotkin, tule näyttämään kulkua kentälle joku kerta :P
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: 9000 2,3T ja 400 hv

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Onnittelut projektin valmistumisesta, hyvin näyttäisi tehoa löytyvän :D Uskalsitko sen vertaa laskea kuitteja että paljonko projektille loppuunsa tuli suunnilleen hintaa?
SAAB 9-5 Aero -05
touhottaja1
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: La Loka 27, 2007 02:15

Re: 9000 2,3T ja 400 hv

Viesti Kirjoittaja touhottaja1 »

AkiZZa kirjoitti:Okei nyt on projekti paketissa. Kokoonpano on seuraava.
-Garrett 3071 0,86 + vakiosarja.
-600x300x76 cooleri
-630cc suuttimet
-Laitettu kansi R-seetit ja 1 mm ylikokovenat kanavat siistitty ja virinokat
-Suurteho bensiini pumppu.
-3 tuuman pakoputki.
-Nira moottori ohjaus.
-laajakaista lambda
-Kytkin uusi vakio
-ilmansuodatin vapaasti virtaava.

Vääntö rajoitettu 520 Nm. Tehoa 511 hv / 7000 rpm.
Toimii loistavasti ja liikkuu kohtuu ripeästi.

Tulossa vielä vesiruisku.

Kiitoksia kaikille vinkeistä ja ohjeista.
tuosta olis kyllä mielenkiintonen nähä penkin antamat teho käyrät :lol:
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9000 2,3T ja 400 hv

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kuulostaa fiksulta että maltoit rajoittaa ne väännöt. :) Eipähän tarvitse harjoittaa lootanvaihtoja ja pärjää edullisella ja mukavasti toimivalla vakiokytkimellä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: 9000 2,3T ja 400 hv

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Mites toi väännön rajoitus on toteutettu? Ahdot mapattu nousemaan lineeaarisesti ja 4000rpm kohdalla vielä maltilliset ahdot?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Ilkka R
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: To Heinä 31, 2008 12:28
Paikkakunta: Iisalmi

Re: 9000 2,3T ja 400 hv

Viesti Kirjoittaja Ilkka R »

Menikö nyt projekti metsään, kun tulikin 511 hv vaikka piti tulla vaan 400 hv? :lol:
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: 9000 2,3T ja 400 hv

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Ilkka R kirjoitti:Menikö nyt projekti metsään, kun tulikin 511 hv vaikka piti tulla vaan 400 hv? :lol:
Juu nyt on menty metsään oikein kunnolla. Tietysti virityshommissa on aina riskinsä. :lol:
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: 9000 2,3T ja 400 hv

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

saako udella mitä tämä toiminta maksoi? :)
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
jamppav
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2010 23:42
Paikkakunta: merijärvi

Re: 9000 2,3T ja 400 hv

Viesti Kirjoittaja jamppav »

nettiautossa näyttää olevan n. 400hv tonnari, hyvät oli myyntipuheet,
"Jos ei auto kiinnosta, niin soita ja jutellaan vaikka naisista! "
saab 9000 cd aut -89
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: 9000 2,3T ja 400 hv

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Eikös sekin ole klubilaisen tonnari.. :)
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
AkiZZa
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maalis 09, 2008 22:58

Re: 9000 2,3T ja 400 hv

Viesti Kirjoittaja AkiZZa »

Pitää vielä panna se vesiruisku sekä fiksumpi pakosarja vakion tilalle niin sen jälkeen saa mun puolesta olla. Ajettavuus on 10 kertaa parempi noin kun rajoittamattomalla väännöllä.
Kuluja en sen kummemmin ynnäillyt mutta ne tulivat niin pitkällä aikavälillä ettei sitä edes kaikkea muista.
Kuitenkin väitän että vähemmän kuin kuvittelisi koska ostin lähes kaiken käytettynä ja halvalla.
Sanotaan että 5000 € valmis settiin verrattuna pääsin noin puoleen hintaan.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000 2,3T ja 400 hv

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

AkiZZa kirjoitti:Okei nyt on projekti paketissa. Kokoonpano on seuraava.
-Garrett 3071 0,86 + vakiosarja.
-600x300x76 cooleri
-630cc suuttimet
-Laitettu kansi R-seetit ja 1 mm ylikokovenat kanavat siistitty ja virinokat
-Suurteho bensiini pumppu.
-3 tuuman pakoputki.
-Nira moottori ohjaus.
-laajakaista lambda
-Kytkin uusi vakio
-ilmansuodatin vapaasti virtaava.

Vääntö rajoitettu 520 Nm. Tehoa 511 hv / 7000 rpm.
Toimii loistavasti ja liikkuu kohtuu ripeästi.

Tulossa vielä vesiruisku.

Kiitoksia kaikille vinkeistä ja ohjeista.
Hyvältä setiltä vaikuttaa. Ookko kattonu paljon suutinten DC on ? Onko vielä vakiopensanpaineensäädin? Noilla tehoilla alkaa noi 630cc oleen aika tapissa. Tommonen lentokenttäkiskasu antaa hyvää kuvaa toiminnasta kun veto kestää vähän pidemään kun muutaman sekunnin dynorytkäsy.
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: 9000 2,3T ja 400 hv

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Toi Nira moottorinohjaus kiinnostaisi. Tossa vanhassa LH-ohjatussahan on oma boxinsa sytytykselle, niin jäikö se vielä toimintaan eli siten myös SDI-järjestelmä sytytyskasetteineen? Tuliko siihen muutoksia

Käykö Nira suoraan auton omiin pistokkeisiin ja onko se sellainen mitä voi omalla läppärillä säädellä mieleisekseen? Vai pitikö kaikki johdotukset rakentaa uusikiksi?

Ilmanmassamittari taisi lentää roskikseen?

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Vastaa Viestiin