Olen intissä parolassa autokomppaniassa ja tuli tossa joku aika sitten kuskattua hylkyyn eli huutokaupattavaksi meneviä valtion kulkineita kalkkuun tampereelle. Sain sitten scanian lavalle tuollasen 9000 cde 2.3T:n. Mittarissa n. 370tkm, auto toimii (itse koeajaneena) ja huollot pitäisi olla ajallaan tehty, kun kerran armeijan entisestä vip-kulkineesta on kyse. Ainoa korjausta kaipaava asia on maalipinta. Ruostetta ei näkyny olevan, mutta autoa on vuosien saatossa pesty sen verran raaoilla pesuaineilla, että se näkyy. Normaalistihan tuo 370tkm on aivan liikaa intin autolle, mutta ilmeisesti joku saabistiskappari on halunnut pitkittää huutokauppaamista. Muuta infoa ei minulta löydy. Auto huutokaupataan luultavasti syksymmällä. Netistä luulisi löytyvän lisätietoa noista ajoista.
Lipputeline, ellei siihen oo laitettu pientä lohkolämppärin liitintä loksusta läpi...
Väittäisin että valtion edustusautojen pakollinen lisävaruste eli lipputeline.
Jos auton maalipinta muistuttaa vähääkään sitä S70 v*lvoa minkä olen omalla kuljetuskeskuksella nähnyt niin se on jotain järkyttävää. Vaikka mitä muuta se voisi olla kun joka ajon jälkeen pestään myrkyllä toistakymmentä vuotta putkeen. 2008 S80:kin on jo lohduttoman näköinen.
Ja kuten tossa on jo veikattukin niin kyllä se pallukka lipputeline on. Itsekin hämmästelin moista mötikkää ennenkuin löysin auton peräkontista vastakappaleen lipulla varustettuna.
Itse en välttämättä ostaisi. S70 T5 vertailukohtana voin veikata että tuota tonnaria lienee poljettu jos jonkin verran, sillä osa varusmiehistä ja skappareista tuntuu rääkkäävän autoa aika tavalla kun ei kerran oma ole ja tehoakin löytyy.
Niin, ja lopuksi täytynee vielä toivottaa AAMUJA ketjun aloittajalle (nimimerkillä II/09 kuski kuittaa)
Ei perkele tais tulla pakkohankinta... taas..
Itsellä tällä hetkellä alla mikkelin alueen ent komentajan auto ja edellinenkin oli jonkin komentajan vanha. Kaikki herkut+lipputangon jalka
Muuten ovat samoja kuin tuo mutta vm.92 ja vanhempi korinen cd molemmilla ajettu n.450 tkm ja koreissa hieman muutakin vikaa kuin pelkkä maalipinta.
Pitää vain toivoa että tuossa ei hintaa karkaa niinkuin yleensä.
Näkyypä noissa huutokauppa sivuston kuvissa tuttuja vehkeihtä ja pari vanhaa kuittiautoakin.
Saab 9000CS 2.3T -96
Saab 9000CS 2.0T -96
Saab 9000 CS 2.3 -95 elintenluovuttaja/pihakoriste
ex Saab 9000CS 2.0 -96
ex Saab 9000CD 2.3T -92
Millä hinnalla mahtoi mennä? En itse käynyt paikanpäällä mutta kaverit kertoi, että hinnat oli oleet aivan pilvissä vanhalla tavaralla. Epäilivät, että täytyy olla rakkaussuhde armeija tavaraan. Saab oli jo mennyt ennen kuin tulivat paikalle.
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
niinhän se aina on intin huutokaupoissa
kauhee hinta ja kamaa ei voi edes koeajaa tahi muuten stekata
myyjän markkinat
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
onkos nuo intin autot leimassa ja reksiterissä vai joutuuko nekin maksaan omasta pussista ja mites ne toiset renkaat, seuraako ne autoa ja lohkolämmittimen johto?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Katsastuksesta en tiedä, mutta luulen, että kauppaavat juuri silloin, kun leima menee umpeen. Renkaat ja lohkolämppärin johto olivat ainakin silloin, kun vein saabin kalkkuun. Mutta kuitenkin saabikin seisoi hyvän tovin varikolla eikä työntekijöiden touhuja kukaan siellä tarkemmin valvo...