egr hässäkkä
egr hässäkkä
onko se ihan normaalia että se egr venttiili on ruostunu näissä puhki? onko sillä mitään merkitystä jos se peltikuori on puhki?
saab 9000 cd aut -89
Re: egr hässäkkä

Otat pois koko pakokaasunkierrätyspaskan

Pysyy kaasuläppäkotelo puhtaampana ja mitä niitä kerran poltettuja uudelleen koneeseen johtaa.
Re: egr hässäkkä
purkuautosta kun irrottelin, löysin sen mötikän alta reiän, joka menee sinne imusarjaan. hyvä että sai meisselillä auki.mistä ne alipaineletkut tulee? kai ne pitäs tulpata kans? ja entä vaikuttaako päästöihin katsastuksessa? voishan sen sitten laittaa katsastukseen takasin, jos tarvii.
saab 9000 cd aut -89
Re: egr hässäkkä
tietysti juu alipaineet myös tukkoon!
sen koko putken kun repii irti ja tulppaa pakosarjan ja imusarjan päistä niin hyvä tulee, parempi kuin uusi!
ei tarvi katsastukseen, kunhan nyt sitä ei sano katsurille että se on poistettu.
sen koko putken kun repii irti ja tulppaa pakosarjan ja imusarjan päistä niin hyvä tulee, parempi kuin uusi!
ei tarvi katsastukseen, kunhan nyt sitä ei sano katsurille että se on poistettu.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: egr hässäkkä
Tuo EGR toimii vain osaakasulla ja osakuormalla.jamppav kirjoitti:purkuautosta kun irrottelin, löysin sen mötikän alta reiän, joka menee sinne imusarjaan. hyvä että sai meisselillä auki.mistä ne alipaineletkut tulee? kai ne pitäs tulpata kans? ja entä vaikuttaako päästöihin katsastuksessa? voishan sen sitten laittaa katsastukseen takasin, jos tarvii.
Eli tyhjäkäynnillä (pakokaasutestissä) egr ei tee mitään.
Näin ollen sen olamassaoloa ei katsarikaan huomaa.
Paitsi jos otteessa olisi jokin mainintaa, "pakokaasun kierrätys ..plipplap.." tai EGR?
Re: egr hässäkkä
Läppäkotelon ylä- ja alapuolella on letkunippa joka pitää tukkia. Tukkimiseen kelpaa esim. 3 cm pätkä alipaineletkua johon sisälle työnnetty laakerinkuula, ruuvi tms.
Rautalankaspiraalilla päällystetyn putken voi purkaa pois ja kannattaakin poistaa jos venttiilin peltikuori tai kalvo on puhki. Omastani katkaisin irrotetusta spiraaliputkesta pakosarjan puoleisen liittimen puoleisesta päästä reilun 5 cm pätkän, löin pään lyttyyn ja ja taitoin kaksinkerroin, pakoputkiasennusmassaa viikkauksissa välissä tiivisteenä. Sitten ruuvasin nysän takaisin pakosarjaan tulpaksi. Jostain uudemmasta purkuautosta tai hydrauliikkaliikkeestä voisi saada valmiin tulpankin siihen niin ei tarvitsisi putki
Imusarjan alla olevan venttiilin tiivistelaipan kaveriksi umpitiiviste ja haluttaessa venttiilin voi sahata poikki laipan juuresta, niin tulee tilaa ja saadaan siistihkö peitelaippa imusarjan reiälle.
Kaikki EGR:ään liittyvät alipaineletkut ja rintapellissä olevan muunninpyörylän letkuineen voi poistaa.
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/alb ... s/EGR.html
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=11190
Rautalankaspiraalilla päällystetyn putken voi purkaa pois ja kannattaakin poistaa jos venttiilin peltikuori tai kalvo on puhki. Omastani katkaisin irrotetusta spiraaliputkesta pakosarjan puoleisen liittimen puoleisesta päästä reilun 5 cm pätkän, löin pään lyttyyn ja ja taitoin kaksinkerroin, pakoputkiasennusmassaa viikkauksissa välissä tiivisteenä. Sitten ruuvasin nysän takaisin pakosarjaan tulpaksi. Jostain uudemmasta purkuautosta tai hydrauliikkaliikkeestä voisi saada valmiin tulpankin siihen niin ei tarvitsisi putki
Imusarjan alla olevan venttiilin tiivistelaipan kaveriksi umpitiiviste ja haluttaessa venttiilin voi sahata poikki laipan juuresta, niin tulee tilaa ja saadaan siistihkö peitelaippa imusarjan reiälle.
Kaikki EGR:ään liittyvät alipaineletkut ja rintapellissä olevan muunninpyörylän letkuineen voi poistaa.
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/alb ... s/EGR.html
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=11190
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00