kiire! Apuja Vantaa Kartanonkoski; bensapumppu paluuliitin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

kiire! Apuja Vantaa Kartanonkoski; bensapumppu paluuliitin

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

onko kukaan valmis tulemaan apuun tonnarin bensapumpun vaihtoon. Tarvitaan myös paluupuolen liitin. Vanha meni rikki.
Soittele pikaiseen. 0408433657

klubilainen pulassa.

Hessu
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: kiire! Apuja Vantaa Kartanonkoski; bensapumppu paluuliitin

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Heipä heii vaan taas,

Edelleen on vaiheessa Pommari parkkipaikalla.
Pumppu löytyy, mutta se musta return- paluuliitin on hakusessa ämpärin kanteen. 8mm letkut.
Mistä jengi saanut niitä ostettua Pk seudulla?

Edit:

eEuroparts.com näköjään myy kaikkea mahdollista.

Paluuliittimen sain Magneetista. Halpaa kuin saippua 24 euroa klubialennuksen jälkeen.
Vielä kun saisi tuon liitin pidikkeen, kun sekin on saanut siipeensä. Varmaan maksaa viiskymppiä, stana.

Edit II:

Saako liitin pidikkeeseen laittaa mitään liukastusta, kun painaa letkujen liittimet ämpärin kanteen kiinni? Ne O-renkaat ovat aika nihkeät liukumaan paikoilleen.

-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
ilzu
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 22:38
Paikkakunta: Hki

Re: kiire! Apuja Vantaa Kartanonkoski; bensapumppu paluuliitin

Viesti Kirjoittaja ilzu »

Ei kai siinä estettä, kunhan on semmosta rasvaa, ettei vahingoita o-renkaita. Itse laitoin Valvoline White Greasea samaan paikkaan.
Paukahti hajalle muuten minullakin se paluuliitin.
Se tarina oli tuossa aiemmin: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=98304
Saabit: 96 V4 -73 -74 -79
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: kiire! Apuja Vantaa Kartanonkoski; bensapumppu paluuliitin

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Jeps,

Pumppu kanssa kasattu ja savut otettu autosta.

Mun pumpun vaihto tuli siksi, kun joku foorumilla epäili, että Check Engine valo ja kuusi vikahdusta voisi johtua myös viallisesta bensapumpusta.
Minä uskoin.
Ja kissan paskat. Edelleen alkaa palamaan CE valo ja kuusi vilkahdusta.
Aivan uusi Boschin lambda.

Voisiko CE valo syttyä ja antaa happianturi vikaa, jos DP vähän vuotaa kylmänä? Turbon ja DPn välistä pöhisee.
Saako sinne uutta tiivaria? Garrett rusina T25.

Aaaargh! Mä poltan ton paskan. Oon niiiin täynnä tota CE valoa ja röpöttämistä ja nykimistä. Hommaan kasitappi pierupurkki satkun ja ajan sillä maailman tappiin asti.
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: kiire! Apuja Vantaa Kartanonkoski; bensapumppu paluuliitin

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

hessu75 kirjoitti:Voisiko CE valo syttyä ja antaa happianturi vikaa, jos DP vähän vuotaa kylmänä? Turbon ja DPn välistä pöhisee.
Tuskin, multa on se DP:n eka sauma pettänyt ympäri asti (taitaa pysyä enää pyhällä henkäyksellä ja eristysnauhalla kiinni), mutta CE-valo ei ole asiasta ilmoitellut.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: kiire! Apuja Vantaa Kartanonkoski; bensapumppu paluuliitin

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

hmm,

entä onko tuo kolmi piuhainen lambda nyt se esilämmitetty ja jos on, niin onko joku sulake minkä takana se olisi.
Ei ole papereita, josta tutkia.

Hessu
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: kiire! Apuja Vantaa Kartanonkoski; bensapumppu paluuliitin

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Jepu,

28 taitaapi olla numero.
Pitää katsoa tänään töiden jälkeen.

Entä onko lämpötilanturi kanssa osasyyllinen tässä kohtaa? Sehän on se imusarjan oleva? Vai syylärissä oleva?
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: kiire! Apuja Vantaa Kartanonkoski; bensapumppu paluuliitin

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

No niin,

Nyswätty taas koko ilta ja saatu vähän paremmaksi tuota käyntiä.
Legendaariset alipaineletkut ja niiden vaihto auttoi jokseenkin käyntiin. Mutta, silti hetken käytyään tulee CE valo ja se kuusi vilkausta.

Klubilaisen softa, T7 mankkuvena modaus ja putkisto alusta loppuun.
Uusi Boschin lambda.

Voisko olla MAP anturi antautunut? Sen alipaineletku oli pahiten kulahtanut.
Onko kellään PK seudulla varmasti toimivaa lainaan testiin?

-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: kiire! Apuja Vantaa Kartanonkoski; bensapumppu paluuliitin

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Kuusi välähdystä siis lambda-anturi.
(mikäs vuosimalli toi olikaan?)

Jos on uusi anturi, niin onhan liitokset kunnolla kiinni?
Oletko mittaillut signaalijännitettä?


MAP-anturi autosta ja AP-letkua löytyy, jos tarviit apua niin --> YV
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: kiire! Apuja Vantaa Kartanonkoski; bensapumppu paluuliitin

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Eihän seos ole niin pielessä että siksi välkyttelee tuota Lambdaa?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: kiire! Apuja Vantaa Kartanonkoski; bensapumppu paluuliitin

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Ja se on sitten ECUsta se säätö?

Ei ole tuttua sen nyswääminen. Mä yritän nyt tuota MAPpia tekohengittää.

DP myös kiristetty turboon...

-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: kiire! Apuja Vantaa Kartanonkoski; bensapumppu paluuliitin

Viesti Kirjoittaja j0ne »

ECU säätää karttojen ja anturitietojen perusteella, vois mitata vaikka ihan pakoputken päästä onko lambda lähellekkään 1 (AFR 14,7).
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: kiire! Apuja Vantaa Kartanonkoski; bensapumppu paluuliitin

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

OK,

En vieläkään usko, että tuo aivan uusi Boschin lambda olisi syypää tähän fiaskoon.

Aiemminkin on ollut MAPin alipaineletku poikkikatki ja se on antanut ajossa siitä CEn ja happianturin vikaa vilkuttanut.

-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: kiire! Apuja Vantaa Kartanonkoski; bensapumppu paluuliitin

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Onko tuosta MY93 2.3T Trionic 5.2 CSE Pommarista lukea tarkemmin vikakoodia/ koodeja?
Jos on, niin onko kellään klubilaisella laitetta PK seudulla?

-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Vastaa Viestiin