Paljonkohan tollaseen 9000 manuaalilaatikkoon menee öljyä?
Toki siinä on tikku, mutta olis kiva tietää meneekö sinne yleensä 2L vai 4L...
Toisena ongelmana on kytkin johon pääsee jostain ilmaa?
Toimii ilmauksen jälkeen hetken ok, kunnes taas jää pohjaan.
Vaihdoin jo pääsylinterin tiivisteet, joten sen ei pitäisi vuotaa.
Tuleeko mieleen muuta joka voisin ongelman aiheuttaa kun työsylinteri?
Kiitos etukäteen!
9000 5-vaihteisen laatikon öljyn määrä ja kytkin?
Re: 9000 5-vaihteisen laatikon öljyn määrä ja kytkin?
Muistaakseni öljymäärä vaihtelee vaihteiston tyypin mukaan, eli autosi vuosimallin kertominen auttaisi.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: 9000 5-vaihteisen laatikon öljyn määrä ja kytkin?
Oisko ollut vanhemmissa abot 2l ja uudemmissa luokkaa 2,5l tjsp.
Re: 9000 5-vaihteisen laatikon öljyn määrä ja kytkin?
MY -93 man 2,5LBKP kirjoitti:Paljonkohan tollaseen 9000 manuaalilaatikkoon menee öljyä?
Toki siinä on tikku, mutta olis kiva tietää meneekö sinne yleensä 2L vai 4L...
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: 9000 5-vaihteisen laatikon öljyn määrä ja kytkin?
Kiitos vastauksista!
Heivasin sinne 2l jotta pääsi ajamaan.
Kyseessä on -87 2.0 Turbo.
Pääsin juuri tallilta onnellisesti koeajolle, ja luulin saaneeni kytkimen toimimaan...
Parisen kymmentä minuuttia ajoa ja johan oli nesteet pihalla kytkimen päästä...
Taitaa mennä työsylinterin vaihto/korjaus puuhiksi.
Heivasin sinne 2l jotta pääsi ajamaan.
Kyseessä on -87 2.0 Turbo.
Pääsin juuri tallilta onnellisesti koeajolle, ja luulin saaneeni kytkimen toimimaan...

Parisen kymmentä minuuttia ajoa ja johan oli nesteet pihalla kytkimen päästä...

Taitaa mennä työsylinterin vaihto/korjaus puuhiksi.
Re: 9000 5-vaihteisen laatikon öljyn määrä ja kytkin?
Uudempiin FM-tyyppisiin menee se 1,8 litraa vaihdossa.
M97CSB234EFM57001 RE85