ahtopaine sekoilee

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Kniitti
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Su Marras 01, 2009 21:34

ahtopaine sekoilee

Viesti Kirjoittaja Kniitti »

allekirjoituksen autoon asennettiin juuri mitsun TD04-15t ahdin vanhan garretin tilalle. Hukkaportti on mitsun oma.

Nyt kuitenkin ahtopaine heitti totaalisesti yli ja varmaan johonkin 2bar tietämille, jolloin teki luonnollisesti fuel cutin.
Otin T7 magneettiventtiilin pois virroista ja peruspaine on nyt 0,5bar.

Onko vika siis magneettiventtiilissä (oli ehjä ennen remonttia) vai pitäisikö tuota hukkaporttia säätää ja mikä tulisi olla peruspaine tuon hukkaportin säätämisen jälkeen?

Mikä olisi sellainen turvallinen keino koeajaa säätämisen jälkeen, jottei enää löisi tuollaisia paineita ja riko ahdinta?

Niin ja tuo softa on siis aeron stage 3
fbl364
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 14:03
Paikkakunta: Espoo

Re: ahtopaine sekoilee

Viesti Kirjoittaja fbl364 »

Moikka, oletko varma, ettei ahtimelta magneettivenaan menevässä kumiletkussa ole reikää tai halkeamaa, jolloin toimii Bleeder-venttiilin tapaan?
Hanaa hillitysti!
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: ahtopaine sekoilee

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

oikein päin mankun letkut?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: ahtopaine sekoilee

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

fbl364 kirjoitti:Moikka, oletko varma, ettei ahtimelta magneettivenaan menevässä kumiletkussa ole reikää tai halkeamaa, jolloin toimii Bleeder-venttiilin tapaan?
Jos olisi reikä niin mankkuvenan piuhan irroittaminen ei olisi auttanut.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: ahtopaine sekoilee

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jos MAP-anturi on alkuperäinen niin fuel cut on joko max 1,5 bar tai sitä ei ole ollenkaan. Onko ECU muokattu T7 venttiilille? 15T #6 on todella pahamaineinen piikkaaja jos kyseessä on siis tonnaeriaeron turbo ja autossa 3" putkisto, tähän päälle vielä aggressiivisesti T25:sta tehoja irti yrittävä softa niin piikkailu on valmis.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Wiljami
"Aero"
Viestit: 311
Liittynyt: To Joulu 07, 2006 21:06
Paikkakunta: Suonenjoki, Iisalmi

Re: ahtopaine sekoilee

Viesti Kirjoittaja Wiljami »

Ahtaako läpi kierrosalueen noi peruspaineet? Mulla piikkail myös ärhäkästi mitsun asennuksen jälkeen, tilanne on kuitenkin rauhoittunut. Myös pienempää peruspainetta kannattanee kokeilla. Mulla pienempi peruspaine auttoi piikkaamisee.
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Kniitti
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Su Marras 01, 2009 21:34

Re: ahtopaine sekoilee

Viesti Kirjoittaja Kniitti »

kulkineessa siis on 3" putkisto alkuperäinen MAP anturi jossa on fuel cut tallella... Softa on aeron stage 3, joten juurikin mitsulle tehty. Ja kyseessähän on siis juurikin tonnariaeron hyrrä.

Mielestäni ahtaa suht tasaisesti koko kierrosalueen läpi nyt ilman mankkuvenaa.

Tarkistan nyt letkut ja täytyy kokeilla säätää peruspainetta pienemmälle. mites tuo säätäminen käytännössä tapahtuu? Avaan lukitusmutterin niin onko tanko ihan käsin pyöritettävissä ja onnistuuko ahdin paikallaan?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: ahtopaine sekoilee

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

onko tuo softa vaihdettu myös samalla kuin ahdin vai onko sillä ajettu myös garrein aikana? jos on ajettu niin se on oppinut sen tavoille ja boksi pitää nyt sitten opettaa uudelleen.. akkunkenkä joksikan aikaa irti niin nollautuu...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Kniitti
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Su Marras 01, 2009 21:34

Re: ahtopaine sekoilee

Viesti Kirjoittaja Kniitti »

Noniin tänään todettu toisella magneettiventtiilillä ettei ainakaan siinä piile vikaa.

Onkos kukaan laittanut näihin vehkeisiin turbosmartin ruuvia ahtojen säätelyyn ja millaista kokemusta noista ruuveista? Tuon jälkeen ei varmaankaan piikkausongelmaa tarvitsisi niin paljoa pelätä.
Vastaa Viestiin