Tulpat ja ilmansuodatin. (Ihan oikeasti, varsinkin jos autosi on turbo).Punska kirjoitti:. Laatikko menossa rusinaks?
Olen aloitteleva "mekaanikko", joten kaikki jelppi on tervetullutta.
Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
OG 9-5 2.0t -01 (KA)
# 4916
# 4916
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Eihän kyseessä ole fuel cut eli ahdot karkaa tappiin ja softa pistää menon poikki? Minkä ikäinen auto ja onko turbo?kun painaa kaasua enemmän ja puottaa vaiheen pienemmälle, kierrokset kun vähän suurenee, auto nytkähtää ykskaks ja yleensä aika rajusti. Tätä on tapahtunu vain 3,4 ja 5 vaihteilla.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Viestiketjun otsikko vähän hämäsi, eli "sarja voimakkaita nykäyksiä" = tulpat antautuvat / happi loppuu. Kova nykäys, sen jälkeen ei mitään = fuelcut.
OG 9-5 2.0t -01 (KA)
# 4916
# 4916
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
-95 2.3 turbo CSE ja boxi on aerosta, ainakin näin sano edellinen omistaja. Jaa, että fuel cut? Kuulostaa enemmän siltä kyllä. Otsikko tosiaan hiukka hämäävä. ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Tänään sain aikaiseksi..ja vaihdoin tuon motonetin lambdan..boschin universaali malliin LS02 0258986502...koeajon jälkeen kulutus normaalitasolla ja check engineä ei vilkahdellut....
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Erikoista oli, että autossani oli tuo kolmejohtoinen lambda, vaikka varaosaliikkeen mukaan vuoden -95 jälkeen pitäisi olla neljäjohtoinen..
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Johan se check engine tuli näkyviin taas
. Se kai ei sit lähe kuin kuittaamalla. Auto kyllä toimii normaalisti. Pitäis varmaan hankkia joku toosa jolla noi välkyt saa kuitattua
. No huomenna 600km ajoa, joten eiköhän siinä näe tuliko auto kuntoon vai ei ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Itselläni kans lambda murheita. Joka paikasta löytyy vain tuota 4 johtoista tarjolla mutta pikaisella vilkasulla omassanikin on vain 3 johtoa. Käykö tuollainen boschin 4 johtoinen yleislambda jos alkuperäisessä on vai ne 3 johtoa? Mites kytkennät mikäli onnistuu?aketapio kirjoitti:Erikoista oli, että autossani oli tuo kolmejohtoinen lambda, vaikka varaosaliikkeen mukaan vuoden -95 jälkeen pitäisi olla neljäjohtoinen..
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Ei se nelijohtoinen käy minun tietääkseni. Itse ostin AD-varaosaliikkeestä tuon kolmejohtoisen.
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
No eihän tää ole enää tottakaan...taas se check engine syttyi n.1000km ajon jälkeen..ja hälyttää sitä lambdaa...meno sitten taas niin kuin vastatuuleen..