Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
eth0
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2010 19:30
Paikkakunta: Rusko

Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..

Viesti Kirjoittaja eth0 »

Punska kirjoitti:. Laatikko menossa rusinaks?
Olen aloitteleva "mekaanikko", joten kaikki jelppi on tervetullutta. :D
Tulpat ja ilmansuodatin. (Ihan oikeasti, varsinkin jos autosi on turbo).
OG 9-5 2.0t -01 (KA)
# 4916
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..

Viesti Kirjoittaja j0ne »

kun painaa kaasua enemmän ja puottaa vaiheen pienemmälle, kierrokset kun vähän suurenee, auto nytkähtää ykskaks ja yleensä aika rajusti. Tätä on tapahtunu vain 3,4 ja 5 vaihteilla.
Eihän kyseessä ole fuel cut eli ahdot karkaa tappiin ja softa pistää menon poikki? Minkä ikäinen auto ja onko turbo?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
eth0
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2010 19:30
Paikkakunta: Rusko

Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..

Viesti Kirjoittaja eth0 »

Viestiketjun otsikko vähän hämäsi, eli "sarja voimakkaita nykäyksiä" = tulpat antautuvat / happi loppuu. Kova nykäys, sen jälkeen ei mitään = fuelcut.
OG 9-5 2.0t -01 (KA)
# 4916
Punska
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 06:23

Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..

Viesti Kirjoittaja Punska »

-95 2.3 turbo CSE ja boxi on aerosta, ainakin näin sano edellinen omistaja. Jaa, että fuel cut? Kuulostaa enemmän siltä kyllä. Otsikko tosiaan hiukka hämäävä. :P
aketapio
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Su Huhti 05, 2009 18:54

Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..

Viesti Kirjoittaja aketapio »

Tänään sain aikaiseksi..ja vaihdoin tuon motonetin lambdan..boschin universaali malliin LS02 0258986502...koeajon jälkeen kulutus normaalitasolla ja check engineä ei vilkahdellut....
aketapio
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Su Huhti 05, 2009 18:54

Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..

Viesti Kirjoittaja aketapio »

Erikoista oli, että autossani oli tuo kolmejohtoinen lambda, vaikka varaosaliikkeen mukaan vuoden -95 jälkeen pitäisi olla neljäjohtoinen..
aketapio
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Su Huhti 05, 2009 18:54

Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..

Viesti Kirjoittaja aketapio »

Johan se check engine tuli näkyviin taas :( . Se kai ei sit lähe kuin kuittaamalla. Auto kyllä toimii normaalisti. Pitäis varmaan hankkia joku toosa jolla noi välkyt saa kuitattua :? . No huomenna 600km ajoa, joten eiköhän siinä näe tuliko auto kuntoon vai ei :D
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

aketapio kirjoitti:Erikoista oli, että autossani oli tuo kolmejohtoinen lambda, vaikka varaosaliikkeen mukaan vuoden -95 jälkeen pitäisi olla neljäjohtoinen..
Itselläni kans lambda murheita. Joka paikasta löytyy vain tuota 4 johtoista tarjolla mutta pikaisella vilkasulla omassanikin on vain 3 johtoa. Käykö tuollainen boschin 4 johtoinen yleislambda jos alkuperäisessä on vai ne 3 johtoa? Mites kytkennät mikäli onnistuu?
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
aketapio
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Su Huhti 05, 2009 18:54

Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..

Viesti Kirjoittaja aketapio »

Ei se nelijohtoinen käy minun tietääkseni. Itse ostin AD-varaosaliikkeestä tuon kolmejohtoisen.
aketapio
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Su Huhti 05, 2009 18:54

Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..

Viesti Kirjoittaja aketapio »

No eihän tää ole enää tottakaan...taas se check engine syttyi n.1000km ajon jälkeen..ja hälyttää sitä lambdaa...meno sitten taas niin kuin vastatuuleen..
Vastaa Viestiin