Lambda vai?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Lambda vai?

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Eli sellasta murhetta että käynnistäessä kierrokset on 2000rpm paikkeilla ja ei paljon 1500 rundin alle edes tipu. Lisäksi auto nykii ajossa silloin tällöin. Check engine vilkuttaa 6 kertaa joten lambdalta vaikuttais, mutta tekeekö lamdba virhe myös noi korkeat tyhjäkäynti kierrokset vai onko lisäksi jotain muuta viallla? :roll:
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Lambda vai?

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Voipi antaa lambda vaikka millaisia oireita nähtävästi.

Minulla teki tuota tyhjäkäynnin seilaamista kanssa, juuri ennen kuin CE valo syttyi.

Jos et ole happianturia vaihtanut ja antaa CE valo sen syykoodin, niin isolla (epä)varmuudella voinen omalla kokemuksella sanoa, että se happpianturi oon syyllinen.
Tee vielä haku foorumilta.

Jos on happianturin johdotus sillisalaattia, niin uusi koko johdotus tulipeltiin asti.
Omassa Tonnarissa teki päänvaivaa vanhat halpis happianturiliitännät. Niitä kun oli piuhoissa kaksi kpl/ piuha. Imi korvaavaa ilmaa ja siksi teki toodella mielenkiintoisia ajokokemuksia ja jänniä tilanteita ohituksissa kun tuli fuelcuttia ja muita hauskoja kepposia.
Jos päädyt halpis happiantuuriin, niin suosittelen jostain elektroniikka liikkeestä 4:1 kutistuvaa liimakutistesukkaa.
Sillä saat vesi/höyry/lika- tiiviin liitoksen, kun kuumailmapistoolilla ne liitokset lämmität.
Vielä sellaista galvanoivaa teippiä päälle, niin varmasti on tiivis.

-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Vastaa Viestiin