Matalakeula 2.0t matalapaineen normi ahdot?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
uudestakaupungistasaab
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
Paikkakunta: Turku 10

Re: Matalakeula 2.0t matalapaineen normi ahdot?

Viesti Kirjoittaja uudestakaupungistasaab »

Mawerick kirjoitti:Kuva
aaalriiit..
Sobrealimentación es la ostia.
uudestakaupungistasaab
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
Paikkakunta: Turku 10

Re: Matalakeula 2.0t matalapaineen normi ahdot?

Viesti Kirjoittaja uudestakaupungistasaab »

mitä toi tekee?
Sobrealimentación es la ostia.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Matalakeula 2.0t matalapaineen normi ahdot?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Nostaa paineet yli peruspaineen jos ohjelma niin käskee (0,4 bar yleensä Saabeissa peruspaine).

Mankkua ei löydy yleensä matalapaineturboista, esim. OG900S, 1994-1998 9000 2,0t ja 2,3t sekä OG9-3 2,0t T5, 9-5 3,0t.

Mutta poikkeuksiakin on kuten OG9-3 ja 9-5 2,0t ja 2,3t T7, 1992-1993 9000 2,0t ja harvinainen 1994 9000 2,0t B204S malli.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Timppa78
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: Su Touko 20, 2007 09:59
Paikkakunta: Elimäki

Re: Matalakeula 2.0t matalapaineen normi ahdot?

Viesti Kirjoittaja Timppa78 »

jcarlson kirjoitti:Nostaa paineet yli peruspaineen jos ohjelma niin käskee (0,4 bar yleensä Saabeissa peruspaine).

Mankkua ei löydy yleensä matalapaineturboista, esim. OG900S, 1994-1998 9000 2,0t ja 2,3t sekä OG9-3 2,0t T5, 9-5 3,0t.

Mutta poikkeuksiakin on kuten OG9-3 ja 9-5 2,0t ja 2,3t T7, 1992-1993 9000 2,0t ja harvinainen 1994 9000 2,0t B204S malli.

Muistaakseni minun saabissani on juuri tuollainen. 09/92 rekisteroity CSE 2.0t
Saab 9000 -92/93 2.0 turbo
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Matalakeula 2.0t matalapaineen normi ahdot?

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Hukkiksen tankoa lyhennetty viitisen milliä ja nyt ei enää ole hukkis rakosillaan eikä rämise. Ahtoja tosin ei ole kuin 0,45bar käytössä olevan mittarin mukaan, mutta toiminta ainakin tyydyttää auton omistajaa..

Lähtötilanne oli se, että hukkiksen letku irti ei ahdot noussut 0,8bar ylemmäs - säädön jälkeen löytyi jo fuelcuttikin (0,9bar).
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Matalakeula 2.0t matalapaineen normi ahdot?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Eli uusi mankkuvena niin ahdot noussee 0,6 bar tienoille.. Vielä kun vakiocoolerin heittää paikalleen ja laittaa täysipaineisen lastun niin pitäisi se 175hv irrota (0,7 bar luokkaa lienee sillä ahtoja).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Timppa78
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: Su Touko 20, 2007 09:59
Paikkakunta: Elimäki

Re: Matalakeula 2.0t matalapaineen normi ahdot?

Viesti Kirjoittaja Timppa78 »

kiitos Kimmolle... On suuri ilo omistaa tuollainen ystävä.
Saab 9000 -92/93 2.0 turbo
Vastaa Viestiin