Ahtopaine kyssä (ent.Nopea DI/APC/Trionic kysymys)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
sisse
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 13:02
Paikkakunta: Turku ja ympäristö

Ahtopaine kyssä (ent.Nopea DI/APC/Trionic kysymys)

Viesti Kirjoittaja sisse »

Varmistetaan nyt kun sellainen mahdollisuus on.

Vm-->94 asti Di/Apc ja 94--> uudemmat ovat Trionic 5?

http://www.saabhistory.com/2007/11/19/s ... nnovation/

Linkin mukaan asia on juuri noin.
Ja eikös virittämistä silmälläpitäen ollut parempi, että koneessa olisi Trionic 5? (Helpompi muokata etc.) Eli olisiko syytä investoida -94 uudempaan tuon trionicin puolesta?
Viimeksi muokannut sisse, Ti Syys 07, 2010 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab NG900T-96, Stage1;''tää vinkuu''.
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX

''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Nopea DI/APC/Trionic kysymys

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Linkki pitää muuten paikkansa, mutta muistaakseni Trionic tuli jo '93 Aeroon.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Nopea DI/APC/Trionic kysymys

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

DI/APC M89-92 kaikissa joissa suorasytkä (osa jakajalla vielä M89), M93 DI/APC enää vain 2-litraisissa, 2,3T sekä Aero Trionic 5.2. M94-98 kaikki Trionic 5.5:lla, jopa vaparitkin (paitsi V6 Motronic).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Nopea DI/APC/Trionic kysymys

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Ja kun ei pojat vielä sanoneet, niin on varmasti virittämisen kannalta Trionic parempi ja helpompi säätää...
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Nopea DI/APC/Trionic kysymys

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Joo ehdottomasti 94-> auto, ei pelkästään Trionicin takia vaan myös kansi on paljon parempi, laatikko kestävämpi jne.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
sisse
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 13:02
Paikkakunta: Turku ja ympäristö

Re: Nopea DI/APC/Trionic kysymys

Viesti Kirjoittaja sisse »

Asia klaari :) kiitos vastauksista
Saab NG900T-96, Stage1;''tää vinkuu''.
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX

''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
sisse
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 13:02
Paikkakunta: Turku ja ympäristö

Re: Nopea DI/APC/Trionic kysymys

Viesti Kirjoittaja sisse »

Jospa lisäisi vielä kysymyksen. Pystyykö näihin DIAPC malleihin virittelemään tuon uudemman Trionic järjestelmän? Onko kaukaa haettu :)
Saab NG900T-96, Stage1;''tää vinkuu''.
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX

''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
aero
-
Viestit: 8752
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Nopea DI/APC/Trionic kysymys

Viesti Kirjoittaja aero »

sisse kirjoitti:Jospa lisäisi vielä kysymyksen. Pystyykö näihin DIAPC malleihin virittelemään tuon uudemman Trionic järjestelmän? Onko kaukaa haettu :)
Pystyy, ei se tartte kuin asentaa vanhojen (DIAPC ja LH) tilalle :mrgreen:. T5.2 pitäisi mennä jopa melko helpolla, T5.5:lle joutuu taikomaan triggeripyörän.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
sisse
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 13:02
Paikkakunta: Turku ja ympäristö

Re: Ahtopaine kyssä (ent.Nopea DI/APC/Trionic kysymys)

Viesti Kirjoittaja sisse »

Tuli ostettua ahtomittari motonetista. Asensin sen alipaineletkuun(pieni ohut letku joka tulee bypassin ''päästä''. Näyttää alipainetta aivan mittarin päätyyn eli -1 ja ahtoja sitten sen 1bar mikä pitikin olla. Kaverit sanoivat omissa turboautoissaan alipaineiden olevan -.4 ja -.8 välillä.

Hyvä vai huono asia, että on paljon alipainetta? Vai olisiko mittarissa vikaa.. Sillä aina ei ahdot ehdi nousta kun jo suhahtaa suodattimesta jalkaa nostettaessa.
Saab NG900T-96, Stage1;''tää vinkuu''.
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX

''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Ahtopaine kyssä (ent.Nopea DI/APC/Trionic kysymys)

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

hyvä, mutta mahdoton... ei sielä nyt voi totaali tyhjiötä olla, eli mittari näyttää vaan hehtaarin oikein alipainepuolella..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Vastaa Viestiin