Kytkinremontti tonnariin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
kaivaja
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: La Huhti 21, 2007 07:47
Paikkakunta: orivesi

Re: Kytkinremontti tonnariin

Viesti Kirjoittaja kaivaja »

No nyt se remontti tuli tehtyä.Melko työläs homma.Purettiin koko apurunko pois olisiko mahtunut aski muuten pois,ehkäpä.Antoi vain mukavasti lisätilaa,kun ei ollut autonosturiakaan käytettävissä.
Vanha levy melkein niiteissä.Sacshin paketti tilalle.Työsylinteriin uudet tiivisteet(koivunen)vanha sylinteri kuin uusi.Ei minkäänlaista syöpymää,vain hieman sellaista ruskeaa painumaa(ruostetta?)lähti pyyhkimällä pois.Ilmaantui helposti lähes itsekseen.
Myös se vaihteensiirron rättinivel vaihtui uuteen.Entisen oli öljy ja aika pehmentänyt.Nyt menee jälleen viitonen ja pakki helposti päälle.
Onneksi oli asiantuntija laittamassa.itse olin lähinnä apupoikana ja apukätenä.
Nyt voi ajella taas seuraavat 320tkm.....ainakin kytkimellä :D
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 990
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Re: Kytkinremontti tonnariin

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Jaha, työsylinteri vuotaa sen verran,
että täytyy viedä auto pajalle.
Mikä kytkinlevy sopii 2,3i tonttuun -94.
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 990
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Re: Kytkinremontti tonnariin

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Foorumilaisilta syvä hiljaisuus :(

Koitetaan lotolla eli veikkaus on pienempi.
Auto vaan menee pajalle ensi viikon keskiviikkona ja
tarkoituksena on laittaa siihen vähän käytetty kytkinsetti (10 tkm ajettu)

Mites toi työsylinteri, onko eroja esim v. 93 ja vm. -95 välillä?

terv. Sami, raadon korjauttaja
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 990
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Re: Kytkinremontti tonnariin

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Thänks Mimmi,
Riku veikkas kans samaa.
Katotaan nyt mitä mahtaa löytyä.

Nyt pähkäilen ostanko työsylinterin Englannista vai
tarvikesylinterin orig tiivisteillä pro-carista...

hintaero pron puolesta n. 30€
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 990
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Re: Kytkinremontti tonnariin

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

No niin,

nyt raato takaisin kotona ja kytkin toimii kuin unelma.
v.-94:een 2,3i:ssä on pienempi kytkin eli lotto onnistui.
Työsylinterin ostin Procarista. Ei olisi riittänyt tiivisteiden vaihto nimittäin
sen verran naarmuinen oli vanha työsylinteri.
Ja painelaakeri oli ihan loppu eli kohta olis tullut kytkinremppa eteen joka tapauksessa.

Ja autolla oli ajettu 272tkm.
Työtunteja jouduin maksamaan 6 tunnin edestä.

Ja nyt ostamaan akkua :(
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
cs9000tku
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Su Huhti 05, 2009 10:38

Re: Kytkinremontti tonnariin

Viesti Kirjoittaja cs9000tku »

Red Dragon kirjoitti: Työsylinterin ostin Procarista. Ei olisi riittänyt tiivisteiden vaihto nimittäin
sen verran naarmuinen oli vanha työsylinteri.
Minkä hintainen oli kyseinen yhdistelmä rikulla?
Saab 9000 CS -97, 2.0 lpt
* Ei ole mitään mekaanista ongelmaa jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi *
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 990
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Re: Kytkinremontti tonnariin

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

cs9000tku kirjoitti:
Red Dragon kirjoitti: Työsylinterin ostin Procarista. Ei olisi riittänyt tiivisteiden vaihto nimittäin
sen verran naarmuinen oli vanha työsylinteri.
Minkä hintainen oli kyseinen yhdistelmä rikulla?
143€ oli hinta.

Rikulle jälleen pisteet, nimittäin aluksi soitin ja kysyin kytkimen koosta ja työsylinteristä yms. ja neuvoi mitä kannattaa tehdä ilman että olin ostamassa mitään. Ja parin päivän päästä laitoin tilauksen sisään.

Hemmetin hyvä että meillä saabisteilla on tuollainen paikka :!:
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
sisse
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 13:02
Paikkakunta: Turku ja ympäristö

Re: Kytkinremontti tonnariin

Viesti Kirjoittaja sisse »

Nostanpas vähän kun tuppaa omassa autossa kytkin haisemaan kun tuolla kylillä pyörii vähän kovemmilla tehoilla. -92 2.3T oli autoni. Jos haluaa kytkimen mikä kestää vielä viritystä tulevaisuudessa (300hv) niin meneekö tälläiseen aeron kytkin etc.? Millainen mahtaa olla aeronkytkimen kesto verrattuna tuollaisiin sachssi viritelmiin?
Saab NG900T-96, Stage1;''tää vinkuu''.
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX

''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Kytkinremontti tonnariin

Viesti Kirjoittaja j0ne »

2.3T:ssa on "Aeron kytkin" eli 240mm ja hyvän sellaisen pitäs kestää noita tehoja (ja vastaavia vääntöjä).
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
sisse
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 13:02
Paikkakunta: Turku ja ympäristö

Re: Kytkinremontti tonnariin

Viesti Kirjoittaja sisse »

j0ne kirjoitti:2.3T:ssa on "Aeron kytkin" eli 240mm ja hyvän sellaisen pitäs kestää noita tehoja (ja vastaavia vääntöjä).
Joo netistä kattelinkin että 450nm pitäisi vissin kestää.. Hieman on autoa piristetty, että mahtaako tuosta se 250hp löytyä. Mutta eiköhän väännöt silti ole alle 400nm. 308TKM ajettu enkä tiedä onko kytkintä koskaan remontoitu. Jospa sitä hetken vielä kattelisi rupeaako luistamaan.
Saab NG900T-96, Stage1;''tää vinkuu''.
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX

''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
Janne_
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Elo 18, 2010 20:10
Paikkakunta: Merikarvia

Re: Kytkinremontti tonnariin

Viesti Kirjoittaja Janne_ »

Mulla on vissiin NG900:seen vaihdettu vissiin 9000 laatikko ja montaa työsylinteriä ollaan kokeiltu, mutta mikään ei sovi, nyt ostin 94-98 vm 9000:siin kuuluvan ja muuten menisi mutta on liian pitkä ! mistä vuosimallista sopisi tuohon mun autoon? auto 2.0t vm.95
kuva:
Kuva

Apu on todellakin nyt tarpeen ! :cry:
Saab NG900 96' 2.0t
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kytkinremontti tonnariin

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

niin mistä päättelet että se olisi tonnarin laatikko ? onko päällä tyyppikilpeä tms ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Janne_
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Elo 18, 2010 20:10
Paikkakunta: Merikarvia

Re: Kytkinremontti tonnariin

Viesti Kirjoittaja Janne_ »

vesa67 kirjoitti:niin mistä päättelet että se olisi tonnarin laatikko ? onko päällä tyyppikilpeä tms ?
kyllä on, marmoritiski levitteli käsiään eikä löytänyt laatikon tyyppikilvellä osaa tuohon autooni.. procarserviceltä tuli tuo työsylinteri, mutta vähän liian pitkä.. onko näihin 9000:siin montakin erilaista työsylkkää?

EDIT: 900 satkun oma työsylkkä ei ollut sinnepäinkään ja 9-3:sen sama homma..
Saab NG900 96' 2.0t
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kytkinremontti tonnariin

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

mikä se vaihteiston koodi on ?

ng900:ssa ei ole kuin viimeisissä kappaleissa nestekytkin ja lisäksi sensonicissa tietty.
og9-3 nestesarjoja on asennettu vaijerikytkinten tilalle kyllä.

Ei ne tietenkään marmorilla mitään löydä jos laatikon koodi on ng900 vaijerikytkimellä oleva laatikko. Sinne kuuluisi sopia og9-3 osat ellei joku ole sitten tehnyt vielä jotain villimpää.

mistä niitä 900 ja 9-3 työsylkkiä hankit että pääsit ihan vertaamaan ettei sovi ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kytkinremontti tonnariin

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Janne_ kirjoitti:Mulla on vissiin NG900:seen vaihdettu vissiin 9000 laatikko ja montaa työsylinteriä ollaan kokeiltu, mutta mikään ei sovi, nyt ostin 94-98 vm 9000:siin kuuluvan ja muuten menisi mutta on liian pitkä ! mistä vuosimallista sopisi tuohon mun autoon? auto 2.0t vm.95
kuva:
Kuva

Apu on todellakin nyt tarpeen ! :cry:
Joo. Lähdetään nyt siitä että sulla ei ole tonnarin laatikkoa NG:ssä. Se kun ei sovi siihen mitenkään päin.vetarien lähdöt ja kaikki on ihan erilaista.
Vastaa Viestiin