Kytkinremontti tonnariin
Re: Kytkinremontti tonnariin
No nyt se remontti tuli tehtyä.Melko työläs homma.Purettiin koko apurunko pois olisiko mahtunut aski muuten pois,ehkäpä.Antoi vain mukavasti lisätilaa,kun ei ollut autonosturiakaan käytettävissä.
Vanha levy melkein niiteissä.Sacshin paketti tilalle.Työsylinteriin uudet tiivisteet(koivunen)vanha sylinteri kuin uusi.Ei minkäänlaista syöpymää,vain hieman sellaista ruskeaa painumaa(ruostetta?)lähti pyyhkimällä pois.Ilmaantui helposti lähes itsekseen.
Myös se vaihteensiirron rättinivel vaihtui uuteen.Entisen oli öljy ja aika pehmentänyt.Nyt menee jälleen viitonen ja pakki helposti päälle.
Onneksi oli asiantuntija laittamassa.itse olin lähinnä apupoikana ja apukätenä.
Nyt voi ajella taas seuraavat 320tkm.....ainakin kytkimellä
Vanha levy melkein niiteissä.Sacshin paketti tilalle.Työsylinteriin uudet tiivisteet(koivunen)vanha sylinteri kuin uusi.Ei minkäänlaista syöpymää,vain hieman sellaista ruskeaa painumaa(ruostetta?)lähti pyyhkimällä pois.Ilmaantui helposti lähes itsekseen.
Myös se vaihteensiirron rättinivel vaihtui uuteen.Entisen oli öljy ja aika pehmentänyt.Nyt menee jälleen viitonen ja pakki helposti päälle.
Onneksi oli asiantuntija laittamassa.itse olin lähinnä apupoikana ja apukätenä.
Nyt voi ajella taas seuraavat 320tkm.....ainakin kytkimellä
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: Kytkinremontti tonnariin
Jaha, työsylinteri vuotaa sen verran,
että täytyy viedä auto pajalle.
Mikä kytkinlevy sopii 2,3i tonttuun -94.
että täytyy viedä auto pajalle.
Mikä kytkinlevy sopii 2,3i tonttuun -94.
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: Kytkinremontti tonnariin
Foorumilaisilta syvä hiljaisuus
Koitetaan lotolla eli veikkaus on pienempi.
Auto vaan menee pajalle ensi viikon keskiviikkona ja
tarkoituksena on laittaa siihen vähän käytetty kytkinsetti (10 tkm ajettu)
Mites toi työsylinteri, onko eroja esim v. 93 ja vm. -95 välillä?
terv. Sami, raadon korjauttaja
Koitetaan lotolla eli veikkaus on pienempi.
Auto vaan menee pajalle ensi viikon keskiviikkona ja
tarkoituksena on laittaa siihen vähän käytetty kytkinsetti (10 tkm ajettu)
Mites toi työsylinteri, onko eroja esim v. 93 ja vm. -95 välillä?
terv. Sami, raadon korjauttaja
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: Kytkinremontti tonnariin
Thänks Mimmi,
Riku veikkas kans samaa.
Katotaan nyt mitä mahtaa löytyä.
Nyt pähkäilen ostanko työsylinterin Englannista vai
tarvikesylinterin orig tiivisteillä pro-carista...
hintaero pron puolesta n. 30€
Riku veikkas kans samaa.
Katotaan nyt mitä mahtaa löytyä.
Nyt pähkäilen ostanko työsylinterin Englannista vai
tarvikesylinterin orig tiivisteillä pro-carista...
hintaero pron puolesta n. 30€
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: Kytkinremontti tonnariin
No niin,
nyt raato takaisin kotona ja kytkin toimii kuin unelma.
v.-94:een 2,3i:ssä on pienempi kytkin eli lotto onnistui.
Työsylinterin ostin Procarista. Ei olisi riittänyt tiivisteiden vaihto nimittäin
sen verran naarmuinen oli vanha työsylinteri.
Ja painelaakeri oli ihan loppu eli kohta olis tullut kytkinremppa eteen joka tapauksessa.
Ja autolla oli ajettu 272tkm.
Työtunteja jouduin maksamaan 6 tunnin edestä.
Ja nyt ostamaan akkua
nyt raato takaisin kotona ja kytkin toimii kuin unelma.
v.-94:een 2,3i:ssä on pienempi kytkin eli lotto onnistui.
Työsylinterin ostin Procarista. Ei olisi riittänyt tiivisteiden vaihto nimittäin
sen verran naarmuinen oli vanha työsylinteri.
Ja painelaakeri oli ihan loppu eli kohta olis tullut kytkinremppa eteen joka tapauksessa.
Ja autolla oli ajettu 272tkm.
Työtunteja jouduin maksamaan 6 tunnin edestä.
Ja nyt ostamaan akkua
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Re: Kytkinremontti tonnariin
Minkä hintainen oli kyseinen yhdistelmä rikulla?Red Dragon kirjoitti: Työsylinterin ostin Procarista. Ei olisi riittänyt tiivisteiden vaihto nimittäin
sen verran naarmuinen oli vanha työsylinteri.
Saab 9000 CS -97, 2.0 lpt
* Ei ole mitään mekaanista ongelmaa jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi *
* Ei ole mitään mekaanista ongelmaa jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi *
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: Kytkinremontti tonnariin
143€ oli hinta.cs9000tku kirjoitti:Minkä hintainen oli kyseinen yhdistelmä rikulla?Red Dragon kirjoitti: Työsylinterin ostin Procarista. Ei olisi riittänyt tiivisteiden vaihto nimittäin
sen verran naarmuinen oli vanha työsylinteri.
Rikulle jälleen pisteet, nimittäin aluksi soitin ja kysyin kytkimen koosta ja työsylinteristä yms. ja neuvoi mitä kannattaa tehdä ilman että olin ostamassa mitään. Ja parin päivän päästä laitoin tilauksen sisään.
Hemmetin hyvä että meillä saabisteilla on tuollainen paikka
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Re: Kytkinremontti tonnariin
Nostanpas vähän kun tuppaa omassa autossa kytkin haisemaan kun tuolla kylillä pyörii vähän kovemmilla tehoilla. -92 2.3T oli autoni. Jos haluaa kytkimen mikä kestää vielä viritystä tulevaisuudessa (300hv) niin meneekö tälläiseen aeron kytkin etc.? Millainen mahtaa olla aeronkytkimen kesto verrattuna tuollaisiin sachssi viritelmiin?
Saab NG900T-96, Stage1;''tää vinkuu''.
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX
''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX
''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
Re: Kytkinremontti tonnariin
2.3T:ssa on "Aeron kytkin" eli 240mm ja hyvän sellaisen pitäs kestää noita tehoja (ja vastaavia vääntöjä).
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Kytkinremontti tonnariin
Joo netistä kattelinkin että 450nm pitäisi vissin kestää.. Hieman on autoa piristetty, että mahtaako tuosta se 250hp löytyä. Mutta eiköhän väännöt silti ole alle 400nm. 308TKM ajettu enkä tiedä onko kytkintä koskaan remontoitu. Jospa sitä hetken vielä kattelisi rupeaako luistamaan.j0ne kirjoitti:2.3T:ssa on "Aeron kytkin" eli 240mm ja hyvän sellaisen pitäs kestää noita tehoja (ja vastaavia vääntöjä).
Saab NG900T-96, Stage1;''tää vinkuu''.
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX
''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX
''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
Re: Kytkinremontti tonnariin
Mulla on vissiin NG900:seen vaihdettu vissiin 9000 laatikko ja montaa työsylinteriä ollaan kokeiltu, mutta mikään ei sovi, nyt ostin 94-98 vm 9000:siin kuuluvan ja muuten menisi mutta on liian pitkä ! mistä vuosimallista sopisi tuohon mun autoon? auto 2.0t vm.95
kuva:
Apu on todellakin nyt tarpeen !
kuva:
Apu on todellakin nyt tarpeen !
Saab NG900 96' 2.0t
Re: Kytkinremontti tonnariin
niin mistä päättelet että se olisi tonnarin laatikko ? onko päällä tyyppikilpeä tms ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Kytkinremontti tonnariin
kyllä on, marmoritiski levitteli käsiään eikä löytänyt laatikon tyyppikilvellä osaa tuohon autooni.. procarserviceltä tuli tuo työsylinteri, mutta vähän liian pitkä.. onko näihin 9000:siin montakin erilaista työsylkkää?vesa67 kirjoitti:niin mistä päättelet että se olisi tonnarin laatikko ? onko päällä tyyppikilpeä tms ?
EDIT: 900 satkun oma työsylkkä ei ollut sinnepäinkään ja 9-3:sen sama homma..
Saab NG900 96' 2.0t
Re: Kytkinremontti tonnariin
mikä se vaihteiston koodi on ?
ng900:ssa ei ole kuin viimeisissä kappaleissa nestekytkin ja lisäksi sensonicissa tietty.
og9-3 nestesarjoja on asennettu vaijerikytkinten tilalle kyllä.
Ei ne tietenkään marmorilla mitään löydä jos laatikon koodi on ng900 vaijerikytkimellä oleva laatikko. Sinne kuuluisi sopia og9-3 osat ellei joku ole sitten tehnyt vielä jotain villimpää.
mistä niitä 900 ja 9-3 työsylkkiä hankit että pääsit ihan vertaamaan ettei sovi ?
ng900:ssa ei ole kuin viimeisissä kappaleissa nestekytkin ja lisäksi sensonicissa tietty.
og9-3 nestesarjoja on asennettu vaijerikytkinten tilalle kyllä.
Ei ne tietenkään marmorilla mitään löydä jos laatikon koodi on ng900 vaijerikytkimellä oleva laatikko. Sinne kuuluisi sopia og9-3 osat ellei joku ole sitten tehnyt vielä jotain villimpää.
mistä niitä 900 ja 9-3 työsylkkiä hankit että pääsit ihan vertaamaan ettei sovi ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Kytkinremontti tonnariin
Joo. Lähdetään nyt siitä että sulla ei ole tonnarin laatikkoa NG:ssä. Se kun ei sovi siihen mitenkään päin.vetarien lähdöt ja kaikki on ihan erilaista.Janne_ kirjoitti:Mulla on vissiin NG900:seen vaihdettu vissiin 9000 laatikko ja montaa työsylinteriä ollaan kokeiltu, mutta mikään ei sovi, nyt ostin 94-98 vm 9000:siin kuuluvan ja muuten menisi mutta on liian pitkä ! mistä vuosimallista sopisi tuohon mun autoon? auto 2.0t vm.95
kuva:
Apu on todellakin nyt tarpeen !