Moro!
Elikkäs kompura ei mene päälle, keväällä täytettiin ja huomattiin lauhduttimen vuoto muuten kaikki pelitti, kompurakin pyörähti käyntiin, mutta nyt kun kaik on korjattu ja tiiviys todettu pitäväksi sekä kylmätinaineet sisällä niin ei kompura lähekkään jostain syystä päälle, annettiin kompuralle suoraa virtaa niin kyllä sitten käynnistyi, eli missä vois olla vikkoo
Jäsen 4448
Saab 900 2.1i 3D -92
joku nissan kaskai 1.6
Moro!
En varmaankaan maininnut tarpeeksi selkeästi että kaikki vialliseksi todetut osat on korjattu...eli ac-rele uusittu, lauhdutinkenno uusittu, kuivain uusittu, toissapäivänä paineistettu ja aineet lisätty ja pysyivätkin sisällä
Jäsen 4448
Saab 900 2.1i 3D -92
joku nissan kaskai 1.6
Lähteekö ACC-paneelilta käsky kompressorin käynnistämiseen? Onko kaikki tarvittavat sulakkeet paikallaan ja ehjät? Tuleeko käsky pakkas- ja painekytkimien kautta perille releelle asti? Toimiiko rele? Onko johto releeltä kompressorille asti ehjä? Ulkomuistista tuli mieleen tällaiset, kytkennät on syytä joka tapauksessa tarkistaa kytkentäkaaviota apuna käyttäen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jus kirjoitti:Lähteekö ACC-paneelilta käsky kompressorin käynnistämiseen? Onko kaikki tarvittavat sulakkeet paikallaan ja ehjät? Tuleeko käsky pakkas- ja painekytkimien kautta perille releelle asti? Toimiiko rele? Onko johto releeltä kompressorille asti ehjä? Ulkomuistista tuli mieleen tällaiset, kytkennät on syytä joka tapauksessa tarkistaa kytkentäkaaviota apuna käyttäen.
OK! Pitääpä toimia noin, ihmetyttää vaan kun keväällä kompura ja flekti lähti pyörimään, ennen kuin aineet tuli pihalle, ja tämä tapahtui heti täytön jälkeen, onkohan siellä kuivaimen lähettyvillä jotain ko.toimintaan liittyviä kaapeleita jotka olis voinut irtoilla kun vaihdoin kuivaimen, pittääpä tarkistella.
Syksyjä
Jäsen 4448
Saab 900 2.1i 3D -92
joku nissan kaskai 1.6
jus kirjoitti:Kuivaimessa kiinni on painekatkaisin, eikä jäätymissuojakytkinkään kaukana ole.
Eh..tuota, olikos se painekatkaisin kuivaimen päällä olevassa kantikkaassa osassa kierteellä, jos noin on niin unohdinpa sen laittaa uuteen kuivaimeen ja se katkaisin lojuu jossain laatikossa tallin nurkassa
Jäsen 4448
Saab 900 2.1i 3D -92
joku nissan kaskai 1.6
HEHHEH
Näin on päässyt puupäällä käyneen kun on osat ensin levällään tallissa kuukausia, niin sitten paikalle laittaessa unohtui toi paine kytkin ruuvata uuteen kuivaimeen...PRRRSKATTI, Suuret kiitokset avun antajille, eiköhän tämä tästä kun saan kaivettua sen painekytkimen jostain laatikosta
Jäsen 4448
Saab 900 2.1i 3D -92
joku nissan kaskai 1.6
Tuo laittamani kuvahan ei taida täsmätä enää 92-CS-tontun varustuksen kanssa, minulla 87-CC:ssä ja 91-CD:ssä on kuivain noin. Uudemmissa kuivain on lokasuojassa. Jostain kumman syystä erehdyin luulemaan allekirjoituksessasi olevan 90 tarkoittavan tontun vuosimallia, vaikka topicin otsikossa näkyy vuosimalli ja tarina on muutenkin tunnettu.
Kylmäaineethan tulee ulos kun painekatkaisijan paikalla olevan tulpan irrottaa, eli pitää mieluummin mennä ilmastointihuoltoon ja imeä aineet talteen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jus kirjoitti:
Kylmäaineethan tulee ulos kun painekatkaisijan paikalla olevan tulpan irrottaa, eli pitää mieluummin mennä ilmastointihuoltoon ja imeä aineet talteen.
Jepjep! näinpä tehtiin ja taas tonnarissa kylmästöinti toimii, vaan eipä ole enää tänä vuonna siitä muuta iloa ku huurteen poistossa aamuisin
Kiitoksia neuvoista, oli jäänyt jostain kumman syystä painekytkin erilaatikkoon ku uus kuivain ni sit se vaan unohtu asentaan paikoilleen
Jäsen 4448
Saab 900 2.1i 3D -92
joku nissan kaskai 1.6