Asia on kyllä juuri päinvastoin, alakerta pyörähtää kaksi kierrosta siinä missä yläkerta yhden kokonaisen kierroksen.kekemakinen kirjoitti:Kampiakseli ja nokka-akselit ei pyöri 1:1, muistaakseni. Kun kampiakseli pyörähtää kerran, pyörähtää yläkerta kahdesti. Pieni liike kampiakselilla, esim. 5mm on tuplaten yläpään rattailla.
Vanhoilla jakopäänhiluilla kasatessa tuleekin lähtökohdaksi ottaa kampiakselin merkissä tiukasti pysyminen ja yläkerran merkkien asetus niin lähelle kuin suinkin mahdollista, ei toisinpäin. Ja kuten edellä on kerrottu niin edes uusilla osilla ajoitusmerkkejä ei saa edes yhtä milliä tarkemmiksi, siksi suurpiirteiset ne merkit ovat.
Ja tosiaan miksei jo ensimmäisellä kerralla, mutta viimeistään jos aikoo enemmän tehdä kansiremontteja, niin kannattaa valmistaa imusarjalle omat asennuspulttinsa joihin on helppoa ripustaa imusarjan tiiviste ja joita pitkin on imusarja helppoa lykätä paikoilleen. Itse tein M8 pulteista sileäkylkiset varustettuna hahlolla talttapäämeisselillä helppoa poistamista silmälläpitäen.
Sitten tuosta imusarjan tiivisteestä, toivottavasti "Lobolla" on nyt oikeanlainen tiiviste sillä mm. Motonet tarjoaa sitkeästi samaa tiivistettä kaikkiin malleihin 1985-1998, tämä Motonetin tarjoama tiiviste ei todellakaan sovi uudempiin n. vuosimalleista -94 eteenpäin, siis "lyhytlohkoihin".
Pulttijaolle se taitaa ikäväkyllä juuri sopia, kanavien muotoihin ei, ja se vanhemman mallinen ovaalireikäinen tiiviste uudempaan kanteen laitettuna tukkii suuttimien "tulilinjan" imukanaviin.
Kannattaa verrata tiivistettä imukanavien muotoihin ennenkuin asentaa