Tuli kaikki jouset laitettua kiinni. Edestä se -60 takaata -40. Harmi vain, että auto laski yleisesti noin 4cm mutta takapää jäi silti about 2cm alemmas kuin keula :/ Vakiotakajousilla keula oli sentään alempana kuin takapää. Onko toi jotenkin helposti korjattavissa vaihtamalla takaiskarit pidempiin/lyhyempiin?
ps. Onko kukaan koittanut laittaa noita bilteman korotuskumeja jousien väliin?
tonnarin jousien vaihto
Re: tonnarin jousien vaihto
Saab NG900T-96, Stage1;''tää vinkuu''.
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX
''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX
''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
Re: tonnarin jousien vaihto
Iskareiden vaihtamisella tuskin on vaikutusta auton korkeuteen ellei laita niin lyhkäsiä iskareita että painaa jouset kasaan Ja mitä järkeä on ostaa madallussarja ja laittaa sen jälkee korotuspalat?!?!?!sisse kirjoitti:Tuli kaikki jouset laitettua kiinni. Edestä se -60 takaata -40. Harmi vain, että auto laski yleisesti noin 4cm mutta takapää jäi silti about 2cm alemmas kuin keula :/ Vakiotakajousilla keula oli sentään alempana kuin takapää. Onko toi jotenkin helposti korjattavissa vaihtamalla takaiskarit pidempiin/lyhyempiin?
ps. Onko kukaan koittanut laittaa noita bilteman korotuskumeja jousien väliin?
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: tonnarin jousien vaihto
9000cse kirjoitti: Iskareiden vaihtamisella tuskin on vaikutusta auton korkeuteen ellei laita niin lyhkäsiä iskareita että painaa jouset kasaan Ja mitä järkeä on ostaa madallussarja ja laittaa sen jälkee korotuspalat?!?!?!
Varmaan meinailee että nostaisi peräpäätä sen verran ylöspäin (ilman jousien vaihtoa) ettei auto näyttäisi keulivan.sisse kirjoitti:Harmi vain, että auto laski yleisesti noin 4cm mutta takapää jäi silti about 2cm alemmas kuin keula :/
Minkä sille mahtaa että ennemmin tai myöhemmin aina sitä päätyy takaisin Saabiin.
"To strive, to seek, to find, and not to yield."
"To strive, to seek, to find, and not to yield."
Re: tonnarin jousien vaihto
Mmm näinpä... Mutta ei se niinpahalsti keuli, mut antaa olla nyt noin sitten toistaseks. Ainaki erottaa kaduilla ku keulii vaa vastaa ainaTume34 kirjoitti:9000cse kirjoitti: Iskareiden vaihtamisella tuskin on vaikutusta auton korkeuteen ellei laita niin lyhkäsiä iskareita että painaa jouset kasaan Ja mitä järkeä on ostaa madallussarja ja laittaa sen jälkee korotuspalat?!?!?!Varmaan meinailee että nostaisi peräpäätä sen verran ylöspäin (ilman jousien vaihtoa) ettei auto näyttäisi keulivan.sisse kirjoitti:Harmi vain, että auto laski yleisesti noin 4cm mutta takapää jäi silti about 2cm alemmas kuin keula :/
Saab NG900T-96, Stage1;''tää vinkuu''.
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX
''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX
''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: tonnarin jousien vaihto
Mihin kulmaan tukivarsi jää -60 madalluksella?
Itseäni kiinnostaa pyöränkulmat madalluksen jälkeen.
-40 madalluksella tukivarsi on aika suorassa, jopa vähän yli. Navan kiinnityspiste hivenen tukivarren kiinnityspisteen yläpuolella.
HR:n setilla camberi on just ja just rajojen sisäpuolella kun kävin mittauttamassa.
Koskas kannattaa miettiä magiccamber pultteja? Vai onko tuolla +-3ast säädöllä paljonkin merkitystä arki ajossa?
Itseäni kiinnostaa pyöränkulmat madalluksen jälkeen.
-40 madalluksella tukivarsi on aika suorassa, jopa vähän yli. Navan kiinnityspiste hivenen tukivarren kiinnityspisteen yläpuolella.
HR:n setilla camberi on just ja just rajojen sisäpuolella kun kävin mittauttamassa.
Koskas kannattaa miettiä magiccamber pultteja? Vai onko tuolla +-3ast säädöllä paljonkin merkitystä arki ajossa?
Re: tonnarin jousien vaihto
Nostan vanhaa aihetta ja kyselen tyhmiä.
Olisi tarkoituksena hommata uudet jouset ja samalla uudet etuiskarit. Mistä olette ostaneet jouset tonnerihinne? Ihan vakio-osia olen tässä laittamassa, ei madalluksia, eikä hifistelyä.
Biltema ja Motonet myy kyllä edullisia vaimentimia verkkokaupoissaan, mutta jousia ei näytä olevan tarjolla? Vai pitääkö käydä tiskiltä kysymässä?
Olisi tarkoituksena hommata uudet jouset ja samalla uudet etuiskarit. Mistä olette ostaneet jouset tonnerihinne? Ihan vakio-osia olen tässä laittamassa, ei madalluksia, eikä hifistelyä.
Biltema ja Motonet myy kyllä edullisia vaimentimia verkkokaupoissaan, mutta jousia ei näytä olevan tarjolla? Vai pitääkö käydä tiskiltä kysymässä?
9000 2.0t A -98
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä