tonnarin jousien vaihto

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
sisse
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 13:02
Paikkakunta: Turku ja ympäristö

Re: tonnarin jousien vaihto

Viesti Kirjoittaja sisse »

Tuli kaikki jouset laitettua kiinni. Edestä se -60 takaata -40. Harmi vain, että auto laski yleisesti noin 4cm mutta takapää jäi silti about 2cm alemmas kuin keula :/ Vakiotakajousilla keula oli sentään alempana kuin takapää. Onko toi jotenkin helposti korjattavissa vaihtamalla takaiskarit pidempiin/lyhyempiin?

ps. Onko kukaan koittanut laittaa noita bilteman korotuskumeja jousien väliin?
Saab NG900T-96, Stage1;''tää vinkuu''.
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX

''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: tonnarin jousien vaihto

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

sisse kirjoitti:Tuli kaikki jouset laitettua kiinni. Edestä se -60 takaata -40. Harmi vain, että auto laski yleisesti noin 4cm mutta takapää jäi silti about 2cm alemmas kuin keula :/ Vakiotakajousilla keula oli sentään alempana kuin takapää. Onko toi jotenkin helposti korjattavissa vaihtamalla takaiskarit pidempiin/lyhyempiin?

ps. Onko kukaan koittanut laittaa noita bilteman korotuskumeja jousien väliin?
Iskareiden vaihtamisella tuskin on vaikutusta auton korkeuteen ellei laita niin lyhkäsiä iskareita että painaa jouset kasaan :) Ja mitä järkeä on ostaa madallussarja ja laittaa sen jälkee korotuspalat?!?!?! :roll:
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Tume34
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 10:31
Paikkakunta: Oulu

Re: tonnarin jousien vaihto

Viesti Kirjoittaja Tume34 »

9000cse kirjoitti: Iskareiden vaihtamisella tuskin on vaikutusta auton korkeuteen ellei laita niin lyhkäsiä iskareita että painaa jouset kasaan :) Ja mitä järkeä on ostaa madallussarja ja laittaa sen jälkee korotuspalat?!?!?! :roll:
sisse kirjoitti:Harmi vain, että auto laski yleisesti noin 4cm mutta takapää jäi silti about 2cm alemmas kuin keula :/
Varmaan meinailee että nostaisi peräpäätä sen verran ylöspäin (ilman jousien vaihtoa) ettei auto näyttäisi keulivan.
Minkä sille mahtaa että ennemmin tai myöhemmin aina sitä päätyy takaisin Saabiin.

"To strive, to seek, to find, and not to yield."
sisse
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 13:02
Paikkakunta: Turku ja ympäristö

Re: tonnarin jousien vaihto

Viesti Kirjoittaja sisse »

Tume34 kirjoitti:
9000cse kirjoitti: Iskareiden vaihtamisella tuskin on vaikutusta auton korkeuteen ellei laita niin lyhkäsiä iskareita että painaa jouset kasaan :) Ja mitä järkeä on ostaa madallussarja ja laittaa sen jälkee korotuspalat?!?!?! :roll:
sisse kirjoitti:Harmi vain, että auto laski yleisesti noin 4cm mutta takapää jäi silti about 2cm alemmas kuin keula :/
Varmaan meinailee että nostaisi peräpäätä sen verran ylöspäin (ilman jousien vaihtoa) ettei auto näyttäisi keulivan.
Mmm näinpä... Mutta ei se niinpahalsti keuli, mut antaa olla nyt noin sitten toistaseks. Ainaki erottaa kaduilla ku keulii vaa vastaa aina :)
Saab NG900T-96, Stage1;''tää vinkuu''.
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX

''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: tonnarin jousien vaihto

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Mihin kulmaan tukivarsi jää -60 madalluksella?
Itseäni kiinnostaa pyöränkulmat madalluksen jälkeen.

-40 madalluksella tukivarsi on aika suorassa, jopa vähän yli. Navan kiinnityspiste hivenen tukivarren kiinnityspisteen yläpuolella.
HR:n setilla camberi on just ja just rajojen sisäpuolella kun kävin mittauttamassa.

Koskas kannattaa miettiä magiccamber pultteja? Vai onko tuolla +-3ast säädöllä paljonkin merkitystä arki ajossa?
nimismies
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Marras 22, 2009 11:09
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: tonnarin jousien vaihto

Viesti Kirjoittaja nimismies »

Nostan vanhaa aihetta ja kyselen tyhmiä.

Olisi tarkoituksena hommata uudet jouset ja samalla uudet etuiskarit. Mistä olette ostaneet jouset tonnerihinne? Ihan vakio-osia olen tässä laittamassa, ei madalluksia, eikä hifistelyä.

Biltema ja Motonet myy kyllä edullisia vaimentimia verkkokaupoissaan, mutta jousia ei näytä olevan tarjolla? Vai pitääkö käydä tiskiltä kysymässä?
9000 2.0t A -98
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä
Vastaa Viestiin