Onkohan -92 2.3T (Jetronic) jonkunlaista säätöä fuelcutille? Olen testaillut ahtoja hukkaportin letku tulpattuna, ja katkaisee menon jo n.0,8 bar. Mittari on tosin motonetin halpis, mutta ei alkuperäinenkään mittari mene kuin vähän alle punaisen loppuun. Eikös fuelcut kuuluisi tulla vasta n. 1,5 barin ahdoilla?
Varsinainen syy laiskuuteen vaikuttaisi olevan ainakin pieni peruspaine, n. 0,3 bar. Vähän jo piristyi silläkin, kun tulppasin huohottimen vuotavan takaiskuventtiilin. Silti ahtaa vain n. 0,5 - 0,6 bar. Tosin bensa on vanhaa 95:ta ja tulppien iästäkään ei ole tietoa.
Fuelcut liian aikaisin
Re: Fuelcut liian aikaisin
Hitaat mekaaniset mittarit ei ehdi reagoimaan ennenkuin sähköinen anturi pätkäisee fuel cutin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Fuelcut liian aikaisin
Saattaa olla noin. Kieltämättä aika villin kuuloisesti nousee ahdot ennen fuelcutin töksäytystä. Täytyy koittaa saada noi ahdot hallitusti tuonne vakion ~1 barin tietämille, niin näkee tuleeko fuelcuttia silloin. Vaikuttaako tuo ~0,1 barin vajaus peruspaineessa suhteessa enemmän maksimipaineissa?
Tulpat vaihdoin uusiin. Oli näköjään Densot, tilalle meni NGK:t. Pitää vielä ajella tankki tyhjäksi ja tankata 98:a niin näkee miten ahtaa sitten.
Tulpat vaihdoin uusiin. Oli näköjään Densot, tilalle meni NGK:t. Pitää vielä ajella tankki tyhjäksi ja tankata 98:a niin näkee miten ahtaa sitten.
Re: Fuelcut liian aikaisin
Ongelma selvisi, imusarjasta lähtevä ahtomittareiden ja bypassin letku oli vähän murtunut kahdestakin kohtaa. Peruspaineet näytti nyt ehjällä letkulla 0,45-0,5 ja ahdotkin piikkasi jo 1 bariin vaikkakin laski sieltä 0,7:n tuntumaan. Eli todellisuudessa fuelcutin tullessa on ollut ahtoja reilusti yli barin.