Muutama kysymys tonnarin tiimoilta.
Muutama kysymys tonnarin tiimoilta.
Muutamaan asiaan hakisin selvennystä foorumilta, toivottavasti löytyy.
Ensiksi tuo vetokoukku, käykö CC mallin koukku CS:ään onko jotain muutoksia peräpäässä? Olikohan takana liitin johtoja varten?
Peruutusvalot ovat pimeänä, enkä ole vielä ehtinyt perehtymään niihin, voihan tietysti olla molemmat polttimot palaneet, onko peruutusvalon kytkin vaihdelaatikossa vai kepin alapäässä? Sulakkeet näyttävät olevan ehjät.
Hakiessani osia yhdestä purkutonnarista silmiini pisti alkuperäinen vakionopeussäädin, näinköhän tuollaista käytettyä kannattaisi asentaa tuohon omaan autoon. Itse servo näyttäisi olevan samanlainen kuin VDO, onko mahdollisesti jonkinlainen johdotus kabiinista itse säätöyksikölle olemassa jo tehdasasennuksena. Ainakin -88 mallissa oli kuskin jalkatilassa pistoke, mistä sai nopeustunnisteen, väriä en kyllä enää muista.
Ensiksi tuo vetokoukku, käykö CC mallin koukku CS:ään onko jotain muutoksia peräpäässä? Olikohan takana liitin johtoja varten?
Peruutusvalot ovat pimeänä, enkä ole vielä ehtinyt perehtymään niihin, voihan tietysti olla molemmat polttimot palaneet, onko peruutusvalon kytkin vaihdelaatikossa vai kepin alapäässä? Sulakkeet näyttävät olevan ehjät.
Hakiessani osia yhdestä purkutonnarista silmiini pisti alkuperäinen vakionopeussäädin, näinköhän tuollaista käytettyä kannattaisi asentaa tuohon omaan autoon. Itse servo näyttäisi olevan samanlainen kuin VDO, onko mahdollisesti jonkinlainen johdotus kabiinista itse säätöyksikölle olemassa jo tehdasasennuksena. Ainakin -88 mallissa oli kuskin jalkatilassa pistoke, mistä sai nopeustunnisteen, väriä en kyllä enää muista.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Muutama kysymys tonnarin tiimoilta.
CC:n koukku ei sovi CS:ään eikä päin vastoin. Kaikissa tontuissa on vasemman takavalon luona liitin koukun johtosarjaa varten.
Käsivaihteisessa peruutusvalokytkin on vaihteistossa, automaattivaihteisessa vaihdevalitsinvivun juuressa.
Et paljon kerro kohdeauton vuosimallista, onko ruisku LH vai moottorinohjaus trionic. Alipainecruise on vanhemmissa autoissa, joissa LH.
Käsivaihteisessa peruutusvalokytkin on vaihteistossa, automaattivaihteisessa vaihdevalitsinvivun juuressa.
Et paljon kerro kohdeauton vuosimallista, onko ruisku LH vai moottorinohjaus trionic. Alipainecruise on vanhemmissa autoissa, joissa LH.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Muutama kysymys tonnarin tiimoilta.
Eli autohan on -92 CS ja ruisku LH 94 kw. Manuaali
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Muutama kysymys tonnarin tiimoilta.
-92:ssa on alipainecruise. Cruisen toimintaperiaate ei yllättäen varsinaiseti seuraa Trionicia, vaan sähköcruise tuli vasta mallivuoteen 95.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Muutama kysymys tonnarin tiimoilta.
Alipaine cruise oli helppo asentaa omaan -93 cc tonttuun. Boksille oli liitin ja paikka valmiina eli meni heittämällä. Sen lisäksi rintapellin läpivientiin oli laitettu auton sisäpuolelle valmiiksi pätkä alipaineletkua ,mikä on iso helpotus. Alipainepumpulle oli myös liitin ja paikka valmiina. Kaikki osat meni heittämällä paikoilleen. Sen kumipalkeen ketjun kiinnitys kaasuvaijeriin vaati hiukan sorminäppäryyttä, mutta sekin onnistui paksuilla nakkisormilla pienen pähkäilyn jälkeen
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: Muutama kysymys tonnarin tiimoilta.
Eli käytetäänkö alkuperäistä vilkkuviikseä? Oliko se liitin sielä kuskin jalkatilan vasemmalla puolella? Täytyy alkaa etsiskelemään sellaista säädintä, vaikka itse olen aikaisemmin vierastanut alipainetoimisia säätimiä, mutta ehkä turhaan.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Muutama kysymys tonnarin tiimoilta.
Eilen ehdin hieman tutustua lisää autoon ja bensanhajuun auton takapäässä löytyi selitys. Ilmeisesti korvausilman tai bensahöyryjen letku joka lähtee bensaputkesta ja tekee lenkuran ja menee mihin? on poikki, ihan kuin olisi järsitty poikki tai voihan olla katkaistukin. Täytynee laittaa uusi letku, muutenhan siitä pääsee vesi tankkiin. Yritin puhdistella kaasuläppää paikoillaan, mutta en saanut vieläkään kaasuläppää palautumaan tyhjäkäynnille tasaisen ajon jälkeen, vaan se jää johonkin 2000 kierroksen paikkeille ja laskee vasta kun hieman polkaisee poljinta tyhjäkäynnille. Onko akselille päässyt töhnää ja sen vuoksi jumittaa? Onko kellään ollut tuollaisia oireita, tyhjäkäyntisäätimen puhdistin jo aikaisemmin. Täytynee ottaa kaasuläppä pöydälle tutkittavaksi.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Muutama kysymys tonnarin tiimoilta.
Vilkkuviiksi pitää vaihtaa cruisemalliseksi, joka on helppo homma. Samat liittimet menee siihen cruisemallin viikseenkin. Lasinpyyhkijä viiksen voi jättää alkuperäisen paikalleen. Liitin on siellä missä kuvailit. Omassa tontussa valkoisessa muovikehikossa johon myös cruiseboksi menee työntämällä. Keskuslukon boksi on samassa muovikehikossa. Minulla oli myös se pelti valmiina mihin tulee kytkin ja jarrupolkimen katkaisijat kiinni. Meni nekin ihan painamalla paikoilleen ja sähköliittimet oli niihinkin valmiina, muuta kuin tuikkasi kiinni Poljinkatkaisijoihin tulee myös alipaineletkun pätkät y-haaralla, josta letku toiseen y-haaraan mikä liitetään rintapellin läpiviennistä tulevaan letkuun ja kaasuvaijerin paljepumpulle vai millä nimellä se nyt sitten onkaan.VMTD kirjoitti:Eli käytetäänkö alkuperäistä vilkkuviikseä? Oliko se liitin sielä kuskin jalkatilan vasemmalla puolella? Täytyy alkaa etsiskelemään sellaista säädintä, vaikka itse olen aikaisemmin vierastanut alipainetoimisia säätimiä, mutta ehkä turhaan.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: Muutama kysymys tonnarin tiimoilta.
Tuossa tonnarissa on hieman huonot takalevyt ja ajattelin vaihtaa ne sekä palat. Onko käsijarrun kanssa mitään erikoista, vai kierretäänkö vaan männät sisään.
Sitten tuossa on esiiintynyt bensiinin hajua takapäässä, mutta missään ei näy vuotokohtaa. Täyttöputken pienen kumiletkun uusin joka oli poikki ja luuli että haju olisi tullut sieltä, mutta vieläkin haiskahtaa, suodatin on tiivis.
Jarrunesteiden vaihto ilmeisesti onnistuu imemällä, vaikka jotkut väittävät ettei ABS-jarrullisia saa imurilla vaihtaa? Mistäköhän tuokin väite on peräisin?
Ostin myöskin romikselta tuohon kytkinkoppaan muovisen suojan, kun asetelma näkyi siitä kytkimen ilmausruuvin aukosta, mutta taitaa niitäkin olla monen laisia kun ei tuntunut istuvan kunnolla paikoilleen.
Sitten tuossa on esiiintynyt bensiinin hajua takapäässä, mutta missään ei näy vuotokohtaa. Täyttöputken pienen kumiletkun uusin joka oli poikki ja luuli että haju olisi tullut sieltä, mutta vieläkin haiskahtaa, suodatin on tiivis.
Jarrunesteiden vaihto ilmeisesti onnistuu imemällä, vaikka jotkut väittävät ettei ABS-jarrullisia saa imurilla vaihtaa? Mistäköhän tuokin väite on peräisin?
Ostin myöskin romikselta tuohon kytkinkoppaan muovisen suojan, kun asetelma näkyi siitä kytkimen ilmausruuvin aukosta, mutta taitaa niitäkin olla monen laisia kun ei tuntunut istuvan kunnolla paikoilleen.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Muutama kysymys tonnarin tiimoilta.
Lueskelinkin tuolla haulla hieman noita jarruhommia ja ainakin on viisainta käydä tekemässä rekisteröintikatsastus ennen remppaa, niin ei jää siitä kiinni. Pitäiskö unohtaa tuo imemällä vaihtaminen noiden jarrujen kohdalla, mitä mieltä on raati?
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Muutama kysymys tonnarin tiimoilta.
olikos siellä sellaset letkurikko venat, sietäs miettiä vielä-
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Muutama kysymys tonnarin tiimoilta.
Kurkkaa bensapumpun päälle, sieltä voit löytää hajun lähteen.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Muutama kysymys tonnarin tiimoilta.
Tuo mestarin vinkki ei nyt kyllä auennut minulle?mestari kirjoitti:olikos siellä sellaset letkurikko venat, sietäs miettiä vielä-
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Muutama kysymys tonnarin tiimoilta.
Löytyi se bensahajun lähde ja nyt ei ajella pirssillä ollenkaan.
Vuoto on ilmeisesti siinä muovisessa mutkassa, joka ruikkasi kun hieman painoi letkusta alaspäin. Yritin paikata vuotoa araliitillä, mutta ei se onnistunut, mutta vuoto lisääntyi. Huomenissa täytyy yrittää metsästää uutta osaa tuohon. Osat ja rakenne vaikuttavat yhtä lapsellisilta kuin Italialaisissakin, liekö suvun perintöä?
Vuoto on ilmeisesti siinä muovisessa mutkassa, joka ruikkasi kun hieman painoi letkusta alaspäin. Yritin paikata vuotoa araliitillä, mutta ei se onnistunut, mutta vuoto lisääntyi. Huomenissa täytyy yrittää metsästää uutta osaa tuohon. Osat ja rakenne vaikuttavat yhtä lapsellisilta kuin Italialaisissakin, liekö suvun perintöä?
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Muutama kysymys tonnarin tiimoilta.
Tänään olisi ollut tarkoitus kasata tuo pa-putken lähtö, mutta uusi osahan on läpimitaltaan vanhaa isompi ja eihän se suostu näemmä menemään paikoilleen. Yritin lämmittää putkea, mutta ilmeisesti liikaa koska meni kurttuun. Täytynee hankkia ilmeisesti koko putki suodattimelle saakka. Ilmeisesti tehty tuosta mutkasta tarkoituksella hieman tukevampi, josko kestäisi sitten paremmin.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls