Yks vatipää lisää.
Re: Yks vatipää lisää.
Itsellä kun tuo ohjaamo on mustaa nahkaa ja muovia. Ei ole niin häiritsevä ja eihän tuo mun aero puulla kulje muutenkaan. Mersuista viis.
Saabit: 96 V4 -73 -74 -79
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
Re: Yks vatipää lisää.
Uusiin vakuutuksiin niitä ei enää taida saada.hatami kirjoitti:Ainakin itselläni sisältyy hinauspalvelu vakuutuksiin Tapiolassa ja autot ovat 9000 turbot vm:88, 2kpl 92 ja 900 cabbe 88.
Re: Yks vatipää lisää.
itselläni on ollut 124 korinen mersu, ja olin ihan tyytyväinen siihen autoon, hinta/varustelutasoon nähden en kyllä taida mersua enää laittaa.
saab 9000 cd aut -89
Re: Yks vatipää lisää.
Mä vaihdoin just vakuutukset ifiin ja ainakin 19-vuotiaaseen subbeen sitä tarjottiin. Tosin vain muutamaan harvaan merkkiin mutta mielestäni myös saapas kuulus niihin.JouniCSE kirjoitti:Uusiin vakuutuksiin niitä ei enää taida saada.hatami kirjoitti:Ainakin itselläni sisältyy hinauspalvelu vakuutuksiin Tapiolassa ja autot ovat 9000 turbot vm:88, 2kpl 92 ja 900 cabbe 88.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Yks vatipää lisää.
Autoturvan saa ainakin IF:stä kaikkiin allekirjoituksen kulkineisiin, eihän sitä Aeroa voi tien varteen jättää .tetammi kirjoitti:Mä vaihdoin just vakuutukset ifiin ja ainakin 19-vuotiaaseen subbeen sitä tarjottiin. Tosin vain muutamaan harvaan merkkiin mutta mielestäni myös saapas kuulus niihin.JouniCSE kirjoitti:Uusiin vakuutuksiin niitä ei enää taida saada.hatami kirjoitti:Ainakin itselläni sisältyy hinauspalvelu vakuutuksiin Tapiolassa ja autot ovat 9000 turbot vm:88, 2kpl 92 ja 900 cabbe 88.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Yks vatipää lisää.
Jep, Ifiltä saa Saab-vakuutuksen, jossa on aika kattava turva myös vanhempiin kulkineisiin.
EX: '91 9000 CC 2.0
Re: Yks vatipää lisää.
Pohjolasta saa kyllä tosiaan hinauspalvelun liitettyä osakaskoon.
Vaihdoin itse iffille, koska sieltä saa täyskaskon vaikka 40-vuotiaalle autolle.
Pohjolasta kun kyselin, niin raja oli 15 vuotta. Aero on sopivasti 17 vuotta vanha.
Viime vuonna meinas v*tuttaa kun oli joku parkkipaikalta lähtiessään kolhinu oven rusinaksi tuosta muuten suorapeltisestä cc-pommista, eikä tietenkään vakuutus korvannut. Tossa iffin vakuutuksessa on joku parkkipaikkaturva, joka korvaa, jos tuntematon auto on kolhinu parkkiksella. Tosin 150e omavastuu, mutta bonukset ei tipu.
Ei ehkä niin paljoa harmita sitten kun joku päättää jyrätä aeronkin ovet banaaniksi.
Vaihdoin itse iffille, koska sieltä saa täyskaskon vaikka 40-vuotiaalle autolle.
Pohjolasta kun kyselin, niin raja oli 15 vuotta. Aero on sopivasti 17 vuotta vanha.
Viime vuonna meinas v*tuttaa kun oli joku parkkipaikalta lähtiessään kolhinu oven rusinaksi tuosta muuten suorapeltisestä cc-pommista, eikä tietenkään vakuutus korvannut. Tossa iffin vakuutuksessa on joku parkkipaikkaturva, joka korvaa, jos tuntematon auto on kolhinu parkkiksella. Tosin 150e omavastuu, mutta bonukset ei tipu.
Ei ehkä niin paljoa harmita sitten kun joku päättää jyrätä aeronkin ovet banaaniksi.
Re: Yks vatipää lisää.
HEH HEH...tonnari mennä porskuttaa ja täällä jaksetaan höpistä vielä m..m...me...mjersuista (tulihan se sieltä).
Oli muuten unohtunna laittaa kuivaimen kylkeen se painekytkin...jos joku luki pari sivua taaksepäin tätä juttua, ja ny toimii ilmastointi!
Oli muuten unohtunna laittaa kuivaimen kylkeen se painekytkin...jos joku luki pari sivua taaksepäin tätä juttua, ja ny toimii ilmastointi!
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Re: Yks vatipää lisää.
Moe!j0ne kirjoitti:En tiedä mitä venttiiliä tuo vikailmoitus varsinaisesti tarkoittaa, mutta voi olla että tuon itse jarrupääsylinterin tiivisteet falskaa pakkasella ja aiheuttaa sitten ongelmia absien kanssa.Nyt kelien lauhduttua se "antilokki" lopetti vilkkumisen, vai olisko uudet jarru nesteet jotenkin elvyttänyt venttiilin
Jos joku nyt tätä enää lukee, seuraa tai jotain, niin j0ne vois olla oikeessa kun ei ole jarrut reistaillu kesällä eikä tähän päivään mennessä....onko muuten iso homma vaihdella noi pääsylinterin tiivisteet
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
-
- "Ruisku"
- Viestit: 129
- Liittynyt: La Kesä 17, 2006 19:38
- Paikkakunta: Skavaböle
Re: Yks vatipää lisää.
Loisto-topic!
Re: Yks vatipää lisää.
Sepä olis kohta vuosi vierähtänyt (tämän kuun lopussa) siitä, kun tämä arvoisa vatipää innostu (huijattiin? ) ostamaan sen mersumiehen-tylyttäjä-Saabin.
Saas nähdä että innostuuko uusimaan tempauksensa tänä vuonna kun sen jääpuikoilla kuorrutettu mannelavetti jäätyy hankeen ja kaipaa sitä auton lämpöä joka tuo kesän mieleen paukkupakkasilla...
Saas nähdä että innostuuko uusimaan tempauksensa tänä vuonna kun sen jääpuikoilla kuorrutettu mannelavetti jäätyy hankeen ja kaipaa sitä auton lämpöä joka tuo kesän mieleen paukkupakkasilla...
Re: Yks vatipää lisää.
Söin varmaan jotain sopimatonta. Turbottaa .
Eipä ole ennen turboautoa ollutkaan, joten jo pelkkä koeajo ajatuksenakin jo suorastaan kutkuttelee mieltä.
Vielä pitäisi miettiä jättääkö vanha vapari tallin taakse läpikäyntiä odottamaan vai laittaako kiertoon, vai myyväkkö osina.
Eipä ole ennen turboautoa ollutkaan, joten jo pelkkä koeajo ajatuksenakin jo suorastaan kutkuttelee mieltä.
Vielä pitäisi miettiä jättääkö vanha vapari tallin taakse läpikäyntiä odottamaan vai laittaako kiertoon, vai myyväkkö osina.
EX: '91 9000 CC 2.0
Re: Yks vatipää lisää.
arttu kirjoitti:Sepä olis kohta vuosi vierähtänyt (tämän kuun lopussa) siitä, kun tämä arvoisa vatipää innostu (huijattiin? ) ostamaan sen mersumiehen-tylyttäjä-Saabin.
Saas nähdä että innostuuko uusimaan tempauksensa tänä vuonna kun sen jääpuikoilla kuorrutettu mannelavetti jäätyy hankeen ja kaipaa sitä auton lämpöä joka tuo kesän mieleen paukkupakkasilla...
Piti vielä samalla visiitillä katsoa mitä tälle säikeelle kuuluu.
Nyt yli puolitoista vuotta on mennyt samalla mersulla, eikä minkäänlaisia ongelmia ole ollut. Vuoden aikana ei ole ihmeemmin ajokilometrejä tullut, vajaa 3500 kilometriä.
Eikä ole jäätymisiä hankeen ollut. Joka kerta kun on lähdetty, on myös perille päästy ja tultuppa vielä takaisinkin. Viime vuoden elokuussa tehtiin viimeksi pikku huolto, eli vaihdettiin öljyt ja suodatin koneeseen. Pitäis varmaan kohta tehdä sama juttu uudelleen. Mitään muuta ei ole ollut. Bensaa tankkiin, avaimesta tulille ja matkaan - juuri sellaista autoelämää, mistä saabilla ei ollut puhettakaan. Yhtään poltintakaan ei ole kärvähtänyt. Ei sanat riitä kertomaan, kuinka tyytyväinen olen tuohon mersuun ollut.
Olen jo päättänyt, että jätän ko. auton omiin kokoelmiini ja kunhan tässä talven puolelle taas mennään, hankin todennäköisesti seuraavaksi S211 korisarjan 320CDI:n...
Eräs tuttavani säikytteli minua alkukesästä aikeellaan ostaa 9000. Kerroin hänelle omasta elämänkokemuksestani ko. autolla ja se sai hänet takaisin järkiin.
Saimpahan yhden ihmisen pelastettua huolestuttavan suurelta itsemurhariskiltä.
Ja lämpöä ei ole tuosta autosta puuttunut. Sitä on ollut enemmän kuin susitontussa.
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.