Näin kevään korvalla autokuume iskee!
Näin kevään korvalla autokuume iskee!
Itsellä viimeksi vajaat kolme vuotta sitten ja nyt taas, hätäisempi jo arvaa, että tonnaria tekee mieli. Ajokokemusta ei ole yhdestäkään ja istunut olen tasan yhdessä sekin tänään, jobbarin pihassa, kokeilemassa mahdunko ratin ja penkin väliin ja ei se kyllä olisi lähtenyt käyntiinkään, omintakeinen kysymykseni on, onko nahkapenkillä/tekstiilipenkillä varustetulla samanlaiset jalkatilat, siis meneekö penkki molemmissa yhtä kauas? Jätän nuo tasapainoakselit ynnä muut kauhuskenaariot myöhemmäksi...
Re: Näin kevään korvalla autokuume iskee!
Penkin säädöissä ei tietääkseni ole eroa pintamateriaalin mukaan, mutta sähköversioissa säädöt ovat tietty portaattomia. Huomaa myös, että MY94 ja vanhemmista airbag -varusteisista tonnareista puuttuu ratin syvyyssäätö (joku tietty tarjoaa tähän jonkun poikkeuksen omarakenteiden lisäksi, mutta pääsääntöisesti näin).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Näin kevään korvalla autokuume iskee!
Enpä tiennyt tuosta syvyyssäädöstä(kään) mitään ja hakusessa on nimenomaan loppupään tonnari...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Näin kevään korvalla autokuume iskee!
Vaihdoin tonnariini sähkönahkatuolit. Kun laitan sähkötuolin ihan taakse, ei ylety jalat polkimille. Mulla on mittaa 187 cm. Vanhoilla tekstiilipenkeillä yletin muistaakseni ääriasennostakin.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: Näin kevään korvalla autokuume iskee!
Mulla on ainakin ongelmia löytää kunnon ajoasentoa.. Jos yrittää istua ryhdikkäästi kunnolla, on pää kiinni katossa (kattoluukullinen versio), ja jos penkissä lyhistyy siten että niskatuesta olisi jotain hyötyä, on polvet kiinni kojetaulussa. Säätövarat ei mielestäni ole kovin kaksiset. Esim. uudessa Ford Ka:ssa penkki menee paljon enemmän taaksepäin kun tonnarissa. Eiköhän se kerro kaiken oleellisen.
Kuskilla ei ole pituutta kun 190cm.
Kuskilla ei ole pituutta kun 190cm.
Re: Näin kevään korvalla autokuume iskee!
Meneekö sähköpenkki alimmassa asennossaan alemmas kuin käsisäätöinen? Kattoluukkukasetin reuna vie katosta pääntilaa enintään pari senttiä, mutta se tuntuu paljon enemmältä. Niillekin senteille olisi käyttöä.
Re: Näin kevään korvalla autokuume iskee!
205cm, joten kysymykselleni on perusteita, koeistuin tuossa taannoin sähkösäädöillä ja monitoimiohjauspyörällä varustetun 9-5 Saabin, joka omiin silmiin näytti ulkomitoilta lähinnä maantielaivalta ja silti ei ollut toivoakaan mahtua ratin ja penkin väliin, takamatkustajalle olisi silti jäänyt jalkatilaa vähintään 30cm penkki ääriasennossa...
Re: Näin kevään korvalla autokuume iskee!
Omasta puolesta kanssa sais penkki mennä vielä 5-10cm taaksepäin että sais hyvän asennon, nyt reidet laahaa ratin alareunaan ja ratin kun nostaa ylemmäs tuntuu ajoasento ihan hullulta. Kaverin puntossa kun laittaa penkin ihan taakse ei edes ylety polkimiin?!?!
meikäläinen 186cm.
meikäläinen 186cm.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: Näin kevään korvalla autokuume iskee!
Noissa kiskoissa taisi olla joku sellainen juttu että jossain amerikkalaisessa törmäystestissä istuinten piti olla tasan säätövaran puolivälissä tjsp. testiä tehdessä ja kaiketi siksi kiskojen pituus on pitänyt mitoittaa kuten on mitoitettu että nukke olisi optimaalisessa kohdassa testiä tehdessä. Mutta tuskinpa tosielämän turvallisuus siitä muuttuu jos kiskoja itse siirtää tai modifioi siten että säätövara riittää. Ja pisimpien kannattaa välttää kattoluukullisia yksilöitä.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Näin kevään korvalla autokuume iskee!
Kuinka ihmeessä satkuun on mahduttu jos tonnariin ei?
Kyllä ainakin manuaalisäätöisen nahkatonnarin kuskinjakkaran saa niin taakse, että tämänlaisella persjalkaisella 170 Cm jakojäännöksellä jää valehtelematta sen 20 senttiä kurotettavaa varpailla.
Kyllä ainakin manuaalisäätöisen nahkatonnarin kuskinjakkaran saa niin taakse, että tämänlaisella persjalkaisella 170 Cm jakojäännöksellä jää valehtelematta sen 20 senttiä kurotettavaa varpailla.
Re: Näin kevään korvalla autokuume iskee!
Sulla on lyhyet jalat, sähköpenkeistäkin riittää jalat hyvin polkimille vaikka 187 lyhyt minäkin olen..JiiVee kirjoitti:Vaihdoin tonnariini sähkönahkatuolit. Kun laitan sähkötuolin ihan taakse, ei ylety jalat polkimille. Mulla on mittaa 187 cm. Vanhoilla tekstiilipenkeillä yletin muistaakseni ääriasennostakin.
Käsin liikuteltavissa jakkaroissa on täälläkin havaittu olevan huonommat säätövarat, sähköpenkki tuntuisi menevän aavistuksen taaemmas ja alemmas..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Näin kevään korvalla autokuume iskee!
Kyllä 189cm kuskilla on saanut olla penkki takimmaisessa asennossa koko ajan, eikä saa jalkoja suoriksi millään, mutta minulle ajoasento on kuitenkin mukava, Istuinosa tukee jalkoja niin et voi olla ihan rennosti eikä väsy pitkälläkään matkalla. Helpoin ratkaisu jalkojen suoriksi saamiseen olisi laittaa uusi 9-5 tilaukseen, mutta ei budjetti kestä sellaista temppua.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: Näin kevään korvalla autokuume iskee!
Tässäpä olisi yksi vaihtoehto kuumeen laskemiseen ja mitään tonnareista ymmärtämättömänä aika hyvillä varusteilla ja km/hintakin kohdallaan(?)...
http://www.nettiauto.com/saab/9000/3635500
http://www.nettiauto.com/saab/9000/3635500
Re: Näin kevään korvalla autokuume iskee!
Keskustelu vaimeni täysin, ei kai tuo esimerkki ole joku tonnariosion vaiettu häpeä vai ruvettiinko kaivamaan kuvetta ja nokka kohti Vaasaa.
No omalta kohdaltani projekti etenee, kävin koeajamassa erään paikallisen tonnarin ja,,, (jännitys tiivistyy),,,kyllä, se tuntuu Saabilta ja tuo ratin siirtomahdollisuus paransi ajoasentoa huomattavasti, ajoasento oli sen ansiosta jopa hyvä, pikkuisen oikea polvi nojasi konsoliin, mutta huomasin myös kotimatkalla satkun vaihdekepin osuvan 1-2vaihteella reiteen ja kolme vuotta on kohta silläkin menty...
No omalta kohdaltani projekti etenee, kävin koeajamassa erään paikallisen tonnarin ja,,, (jännitys tiivistyy),,,kyllä, se tuntuu Saabilta ja tuo ratin siirtomahdollisuus paransi ajoasentoa huomattavasti, ajoasento oli sen ansiosta jopa hyvä, pikkuisen oikea polvi nojasi konsoliin, mutta huomasin myös kotimatkalla satkun vaihdekepin osuvan 1-2vaihteella reiteen ja kolme vuotta on kohta silläkin menty...
Re: Näin kevään korvalla autokuume iskee!
Äkkiseltään nopeasti vilkaistuna vaikuttais hyvälle pelille.fd9401 kirjoitti:Keskustelu vaimeni täysin, ei kai tuo esimerkki ole joku tonnariosion vaiettu häpeä..
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96