Näin kevään korvalla autokuume iskee!
Re: Näin kevään korvalla autokuume iskee!
Keskustelu vaimeni täysin, ei kai tuo esimerkki ole joku tonnariosion vaiettu häpeä vai ruvettiinko kaivamaan kuvetta ja nokka kohti Vaasaa.
No omalta kohdaltani projekti etenee, kävin koeajamassa erään paikallisen tonnarin ja,,, (jännitys tiivistyy),,,kyllä, se tuntuu Saabilta ja tuo ratin siirtomahdollisuus paransi ajoasentoa huomattavasti, ajoasento oli sen ansiosta jopa hyvä, pikkuisen oikea polvi nojasi konsoliin, mutta huomasin myös kotimatkalla satkun vaihdekepin osuvan 1-2vaihteella reiteen ja kolme vuotta on kohta silläkin menty...
No omalta kohdaltani projekti etenee, kävin koeajamassa erään paikallisen tonnarin ja,,, (jännitys tiivistyy),,,kyllä, se tuntuu Saabilta ja tuo ratin siirtomahdollisuus paransi ajoasentoa huomattavasti, ajoasento oli sen ansiosta jopa hyvä, pikkuisen oikea polvi nojasi konsoliin, mutta huomasin myös kotimatkalla satkun vaihdekepin osuvan 1-2vaihteella reiteen ja kolme vuotta on kohta silläkin menty...
Re: Näin kevään korvalla autokuume iskee!
Äkkiseltään nopeasti vilkaistuna vaikuttais hyvälle pelille.fd9401 kirjoitti:Keskustelu vaimeni täysin, ei kai tuo esimerkki ole joku tonnariosion vaiettu häpeä..
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Re: Näin kevään korvalla autokuume iskee!
Tässäpä toinen melkein kotikulmilta , jonka ilmoa katselin yksityisellä muutama päivä sitten ja se oli melko pian myyty, nyt näkyy minne, olisiko mennyt sitten vaihdossa heille vai myyjä myynyt kotonaan, hinta ainakin on tismalleen sama, pienestä katon maalipinnan virheestä ei nyt enään puhuta mitään...
http://www.nettiauto.com/3658570
http://www.nettiauto.com/3658570
Re: Näin kevään korvalla autokuume iskee!
Wiljami kirjoitti:Äkkiseltään nopeasti vilkaistuna vaikuttais hyvälle pelille.fd9401 kirjoitti:Keskustelu vaimeni täysin, ei kai tuo esimerkki ole joku tonnariosion vaiettu häpeä..
Onhan se, tänäänkin vei ongelmitta hiihtoladulle, vaikka oli viikon saanut pakkasessa odotella kuskin kotiinpalua. Jos vertaa tuota 9-3:seen, niin tonnarissa on enemmän kaikkea, varsinkin tilaa.
Re: Näin kevään korvalla autokuume iskee!
Taitaa olla tykkilunta , täälläpäin ei ole lunta kuin nimeksi...knif kirjoitti:Wiljami kirjoitti:Äkkiseltään nopeasti vilkaistuna vaikuttais hyvälle pelille.fd9401 kirjoitti:Keskustelu vaimeni täysin, ei kai tuo esimerkki ole joku tonnariosion vaiettu häpeä..
Onhan se, tänäänkin vei ongelmitta hiihtoladulle, vaikka oli viikon saanut pakkasessa odotella kuskin kotiinpalua. Jos vertaa tuota 9-3:seen, niin tonnarissa on enemmän kaikkea, varsinkin tilaa.
Re: Näin kevään korvalla autokuume iskee!
Hiukan offtopic, mutta tämän keskustelun herättämänä tuli tehtyä sellainen yllättävä havainto, että mullakin tonnarin kuskinpenkki on takimmaisessa asennossaan, vaikka mulla on pituutta vain nippa nappa 181 cm. Käsisäätöiset penkit nahkaverhoilulla, automaattilaatikko, kattoluukku.
Itse en kaipaa yhtään enempää säätövaraa taaksepäin, koska tuo kohta on mulle optimaalinen, mutta silti tuntuu hämmentävältä, että kiskot loppuvat jo siihen. Muistaakseni ogsatkussa jää pari pykälää käyttämättä ja kuupassa vaikka kuinka paljon.
Itse en kaipaa yhtään enempää säätövaraa taaksepäin, koska tuo kohta on mulle optimaalinen, mutta silti tuntuu hämmentävältä, että kiskot loppuvat jo siihen. Muistaakseni ogsatkussa jää pari pykälää käyttämättä ja kuupassa vaikka kuinka paljon.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Näin kevään korvalla autokuume iskee!
Täytyy varmaan itsekin alkaa katsella sähköjakkaraa jos sen kerran alemmas saa. Häiritsee se että jalat hinkkaa aina rattiin autosta noustessa. Tai sitten mun penkissä on jotain vikaa, on jotenkin oudon korkealla.
Tuli mieleen kysymys: Voiko kuskinpenkin ja apukuskin penkin vaihtaa jotenkin keskenään, eli siis esim penkin kätisyyden? Pelkääjän penkki tuntuu aika paljon vähemmän kulahtaneelta ja ryhdikkäämmältä.
Tuli mieleen kysymys: Voiko kuskinpenkin ja apukuskin penkin vaihtaa jotenkin keskenään, eli siis esim penkin kätisyyden? Pelkääjän penkki tuntuu aika paljon vähemmän kulahtaneelta ja ryhdikkäämmältä.
Kannatusjäsen
#3382
#3382
Re: Näin kevään korvalla autokuume iskee!
Ristiseläntuen säätö ja korkeussäätö on vain kuskin penkissä. Istuinosan verhoilun alareuna penkkien sivuilla on keskikonsolin vieressä alempana kuin oven vieressä. Penkin sivussa oleva muovipaneli ei siis asetu paikalleen jos verhoiluja ei vaihdeta. Selkänojan kallistuksen säätö ja turvavöiden kiinnitykset pitäisi vaihtaa puolelta toiselle.tlaakso kirjoitti:Voiko kuskinpenkin ja apukuskin penkin vaihtaa jotenkin keskenään, eli siis esim penkin kätisyyden? Pelkääjän penkki tuntuu aika paljon vähemmän kulahtaneelta ja ryhdikkäämmältä.
Jos haluaa penkkien toimintojen säilyvän ennallaan, pitäisi vaihtaa penkeistä pehmustevaahtomuovit päikseen, juuri muuta ei voi vaihtaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Näin kevään korvalla autokuume iskee!
Niin, itsehän sen Luulajasta ajoin n vuotta sitten. Meinaatko, että se tekee siitä hyvästä pelistä mahdottomuuden, vai mikä oli tässä pointti?georgahti kirjoitti:pistätkö pään vadille, ettei ole ruotsin tuonti?
en sano, enkä väitä, mutta tuoksahtaa vähän...kuin se olisi tuotu tuossa kolmisen)(?) vuotta sitten..
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Näin kevään korvalla autokuume iskee!
(EHKÄ tällaiset asiat voi setviä keskenään (esim.YV), viitaten historiaan veden tuolla puolen.)
Itsellä ainakin huomiot välillä Aero vs CSE oli että Aeron sähköpenkki tosiaan meni huomattavasti taaemmas, kaveri (198cm) ei meinannut kotiutua CSE:n rattiin ollenkaan kun ei saanut ihmismäistä ajoasentoa. Aerolla lähti ajamaan koska vain.
Knif, totta. Myin 9k Aeron pois tuossa hiljan ja ostin 9-3:n; virhe. Tottakai tottumuskysymys ja jokaisella oma makunsa, mutta tonnari istuu itelle ainakin käteen huomattavasti paremmin kuin kolkki, autossa ei tuntenut itseensä niin "kotoisaksi" kuin tonnarin ratissa, ja tämä havaittii eilenkin Porissa 9k Aeroa koeajettaessa.
Harmi vaan ettei eilisen auton kunto ja hinta täsmänneet tarvittavissa määrin.
Voisitko muuten laittaa jonkinlaista tarinaa Anniversarysta mulle boxiin, olis 9000 haussa. Moottorin kunnosta yms.
Itsellä ainakin huomiot välillä Aero vs CSE oli että Aeron sähköpenkki tosiaan meni huomattavasti taaemmas, kaveri (198cm) ei meinannut kotiutua CSE:n rattiin ollenkaan kun ei saanut ihmismäistä ajoasentoa. Aerolla lähti ajamaan koska vain.
Knif, totta. Myin 9k Aeron pois tuossa hiljan ja ostin 9-3:n; virhe. Tottakai tottumuskysymys ja jokaisella oma makunsa, mutta tonnari istuu itelle ainakin käteen huomattavasti paremmin kuin kolkki, autossa ei tuntenut itseensä niin "kotoisaksi" kuin tonnarin ratissa, ja tämä havaittii eilenkin Porissa 9k Aeroa koeajettaessa.
Harmi vaan ettei eilisen auton kunto ja hinta täsmänneet tarvittavissa määrin.
Voisitko muuten laittaa jonkinlaista tarinaa Anniversarysta mulle boxiin, olis 9000 haussa. Moottorin kunnosta yms.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Näin kevään korvalla autokuume iskee!
No niin, haku on päättynyt. Kahden tupliksen, nopan, yhden satkun ja levottomasti nukutun yön jälkeen olo on aika epäuskoinen, vähän niin kuin olisi pääsyt leirintäalue majoituksesta parhaimman hotellin sviittiin asumaan . No tiedän, että kiroiluvaihekkin alkaa joskus (toivottavasti siihen menee kauan), mutta nyt nautitaan, kiitos kaikille topikkiin osallistuneille...