Sähkövikaa.. täälläkin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 993
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Re: Sähkövikaa.. täälläkin

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

No niin, ongelma jatkuu.

Akku tsekattu ja on ok.
Testattu toisella virtalukon releellä - ei vaikutusta.

Lisämausteena jännä häiriö eli kun laitoin pitkät päälle liikennevaloissa, niin tyhjäkäynti nousi yli neljän tonnin ja laskeutui tosi hitaasti... :evil:
Ei kai viallinen laturi tollaista tee...


melko ymmällään...
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sähkövikaa.. täälläkin

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Olikos lämppärin puhallinmoottori jo vaihdettu?

Ennekuin tuosta airosta lämppärinpuhallin hajosi lopullisesti niin EDU:ssa jännitteet sahasi kokoajan (useita voltteja). Virrat päälle laitettaessa releetkin taisi ropista tuolla airbägin takana.
Niin ja ajaessa EDU:n näyttö "vilkkui"

Tämä nyt vaan jotenkin tuli noista oireista mieleeni...

Voisihan tuota kokeilla, disabloi puhallin ottamalla akvaariosta liitin irti (vihreä ja musta) tai ota vaan sulake pois. Poistuuko vika?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Sähkövikaa.. täälläkin

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Oletko tarkastanut akun vieressä olevan jakolaatikon. Onko moottorissa molemmat maadoituspiuhat varmasti kunnossa (vaihdelaatikko ja ylätuki)?

Olit kirjoittanut maadoitus pisteiden tarkistukset, niin oletko käynyt läpi kaikki autosta löytyvät pisteet? Niitä kun on useampi piste (mm. 96 vuosimallissa: vasemman etukajarin vieressä, akvaariokotelossa, termostaattikotelossa, molempien ajovalojen takana, akun takana, sulakeboksissa, takajalkatilassa, jne)
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 993
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Re: Sähkövikaa.. täälläkin

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

9000LPT kirjoitti:Oletko tarkastanut akun vieressä olevan jakolaatikon. Onko moottorissa molemmat maadoituspiuhat varmasti kunnossa (vaihdelaatikko ja ylätuki)?

Olit kirjoittanut maadoitus pisteiden tarkistukset, niin oletko käynyt läpi kaikki autosta löytyvät pisteet? Niitä kun on useampi piste (mm. 96 vuosimallissa: vasemman etukajarin vieressä, akvaariokotelossa, termostaattikotelossa, molempien ajovalojen takana, akun takana, sulakeboksissa, takajalkatilassa, jne)
Seuraavaksi käyn läpi mahdolliset maadoituspisteet.
Lämppärin moottori on vaihdettu muutama vuosi sitten eli sen hajoamisen suljen tässä kohtaa pois.

Ketuttaa tollainen "epäselvä"vika :evil:

No jos putsauksella onnistuu, niin pääsee ainakin halvemmalla....

kiitos taas vinkeistä, ilmoittelen miten käy putsauksen jälkeen.
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sähkövikaa.. täälläkin

Viesti Kirjoittaja teesalama »

No ei sitten :wink: . Mutta voisihan sitä arpoa muutenkin sulakkeita yksitellen irroittamalla, jos ei muuten millään löydy?

Olisko "pikamaadoituksesta" apua. Eli käynnistyskaapeli miinusnavasta runkoon. (tarkkana sitten :lol: )
Ainakin vois poissulkea vian.

Onhan akkukengät kunnolla kiinni, onhan? Olen kyllä sellaisiakin vikoja nähnyt, ettei kenkä ole ollut kunnolla kiristynyt.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 993
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Re: Sähkövikaa.. täälläkin

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

No niin, nyt tais ratketa ongelma eli
9000LPT kirjoitti:Oletko tarkastanut akun vieressä olevan jakolaatikon.
Johto joka menee jakolaatikolle oli taittunut "sukan" sisällä niin ettei virtaa kulkenut riittävästi. Nappasin kortsun pois ja vemputin "letkua" niin avot - ei enää vilahtele valot mittaristossa kun laittaa pitkät päälle. Myös nykiminen loppui.
Ostin varmuuden vuoksi uuden piuhan siihen ja myös pikaliitin akkukengät, kun bilhelvetissä ei ollut muita.

Sukka oli kai pettänyt, kun jouduin vaihtelemaan akkuja muutamaan otteeseen toista ongelmaa selvitettäessä.

Eli mitä tästä kannattaa oppia :arrow: Vaikka on kumi päällä, niin se voi pettää ja aiheuttaa melkoista vahinkoa :D

Kiitos kaikille, jotka jelppasivat vika-analyyseissa.
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Vastaa Viestiin