kytkinpoljin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

kytkinpoljin

Viesti Kirjoittaja Archie »

Sanokaapa te viisaat saabistit, mikä on kytkimessä vikana. Kylmänä lähdettäessä poljin jää noin puoliväliin, mutta toimii. Jonkin matkaa ajettuani poljin nousee normaaliin asentoon. n.vuosi sitten on kuulemma tehty täysremontti kytkimeen. Yritin takuuseen korjauttaa tämän "vian", mutta ei ole kuulemma vika. :oops:
Saabismi on sairaus, mutta onneksi hyvänlaatuinen :lol:
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Onko auto seisonut? Nesteiden vaihto voi auttaa. Mulla selkeni nesteiden vaihdolla ja kovalla käytöllä. On muistaakseni raportoitu myös tarvike kumien ja työsylkkien aiheuttavan ko. ilmiötä.
9000 CD 2.3 -90
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

pääsylinteri???
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Ihan samat on oireet mulla, joskus poljin tulee ylös vasta kilometrin ajon jälkeen pauakahtamalla ja herättää hämmennystä 8O. Syynä tosiaan tarvikkeena hankitut kumit vanhassa sylinterissä. Inhottava ominaisuus, mutta pienempi paha kuin edellinen vika, jolloin kytkin meni pohjaan, mutta kytkin ei "auennut"... oli joskus kivaa risteyksissä ruuhka-aikaan, kun repi käsin poljinta lattiasta... Koko sylinteri kannattaa vaihtaa ja nesteet saman tien.

Edit:
Ja pääsylinterissä se vika on... ei tosin työsylinterin vaihtaminenkaan asiaa pahenna...
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Jep niin pääsylinterihän se.
9000 CD 2.3 -90
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Archie »

On tosiaankin seisonut autoliikkeessä heti remontin jälkeen puoli vuotta, ennenkuin löytyi tarpeeksi tyhmä ostaja :oops:
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Kumien vaihto

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Omaan tonnariin odottaa uudet kumit hanskalokerossa. Maksaa alle 10€ ja sylinteri maksaa yli 100€. Yleensä kumien vaihdolla pääsee 50-100tkm eteenpäin, joten kannattanee vielä vaihtaa kumit pariin kertaan.

Kumi kuluu vanhemmiten tiivistys osaltaan niin ohueksi, että se pääsee kääntymään männän ja seinämän väliin.

PS. Missä kilometreissä sylinteri on muilla alkanut temppuilemaan(90-vuosimallista ylöspäin). Omassa perheessä kolmesta tonnarista on hajonnut noin 200tkm tietämillä (n.200tkm, 196tkm ja nykyinen 195tkm)? :cry:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Vastaa Viestiin