Sanokaapa te viisaat saabistit, mikä on kytkimessä vikana. Kylmänä lähdettäessä poljin jää noin puoliväliin, mutta toimii. Jonkin matkaa ajettuani poljin nousee normaaliin asentoon. n.vuosi sitten on kuulemma tehty täysremontti kytkimeen. Yritin takuuseen korjauttaa tämän "vian", mutta ei ole kuulemma vika.
Saabismi on sairaus, mutta onneksi hyvänlaatuinen
kytkinpoljin
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Ihan samat on oireet mulla, joskus poljin tulee ylös vasta kilometrin ajon jälkeen pauakahtamalla ja herättää hämmennystä . Syynä tosiaan tarvikkeena hankitut kumit vanhassa sylinterissä. Inhottava ominaisuus, mutta pienempi paha kuin edellinen vika, jolloin kytkin meni pohjaan, mutta kytkin ei "auennut"... oli joskus kivaa risteyksissä ruuhka-aikaan, kun repi käsin poljinta lattiasta... Koko sylinteri kannattaa vaihtaa ja nesteet saman tien.
Edit:
Ja pääsylinterissä se vika on... ei tosin työsylinterin vaihtaminenkaan asiaa pahenna...
Edit:
Ja pääsylinterissä se vika on... ei tosin työsylinterin vaihtaminenkaan asiaa pahenna...
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Kumien vaihto
Omaan tonnariin odottaa uudet kumit hanskalokerossa. Maksaa alle 10€ ja sylinteri maksaa yli 100€. Yleensä kumien vaihdolla pääsee 50-100tkm eteenpäin, joten kannattanee vielä vaihtaa kumit pariin kertaan.
Kumi kuluu vanhemmiten tiivistys osaltaan niin ohueksi, että se pääsee kääntymään männän ja seinämän väliin.
PS. Missä kilometreissä sylinteri on muilla alkanut temppuilemaan(90-vuosimallista ylöspäin). Omassa perheessä kolmesta tonnarista on hajonnut noin 200tkm tietämillä (n.200tkm, 196tkm ja nykyinen 195tkm)?
Kumi kuluu vanhemmiten tiivistys osaltaan niin ohueksi, että se pääsee kääntymään männän ja seinämän väliin.
PS. Missä kilometreissä sylinteri on muilla alkanut temppuilemaan(90-vuosimallista ylöspäin). Omassa perheessä kolmesta tonnarista on hajonnut noin 200tkm tietämillä (n.200tkm, 196tkm ja nykyinen 195tkm)?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx