Lämppärin moottorin vaihto
LÄMMITYSLAITTEEN MOOTTORI SAAB 9000 --98
Sisätilan lämmityslaitteen puhaltimen moottori
9000 Moottori. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13-1858 69.90 ???
9000 Puhallin+moottori. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13-1739 97.50 ???
No nyt päästiin sitten siihen vaiheeseen että vanha on poistettu ja kontaktit roottorin puolella näyttää aivan kuluneila joten hiilten vaihto tuskin auttaisi pitkäksi aikaa. Motonetillä näyttää levan kahta vaihtoehtoa, kumpi kantsii ottaa ? Tarkoittaakohan tuo "puhallin+moottori" sitä että siipi on valmiiksi kiinni moottorissa ? Onko siipiosan irrotu ja vaihto kiinni uuteen pelkkään moottoriin hankalaa ?
Sisätilan lämmityslaitteen puhaltimen moottori
9000 Moottori. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13-1858 69.90 ???
9000 Puhallin+moottori. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13-1739 97.50 ???
No nyt päästiin sitten siihen vaiheeseen että vanha on poistettu ja kontaktit roottorin puolella näyttää aivan kuluneila joten hiilten vaihto tuskin auttaisi pitkäksi aikaa. Motonetillä näyttää levan kahta vaihtoehtoa, kumpi kantsii ottaa ? Tarkoittaakohan tuo "puhallin+moottori" sitä että siipi on valmiiksi kiinni moottorissa ? Onko siipiosan irrotu ja vaihto kiinni uuteen pelkkään moottoriin hankalaa ?
Jos saat vanhan siipipyörän irti ehjänä, niin ehkä pelkkä moottorikin riittäisi. Uusi Puhallin + moottori on sitten varman päälle kuntoon kertaostoksella.wesku kirjoitti:Onko siipiosan irrotu ja vaihto kiinni uuteen pelkkään moottoriin hankalaa ?
http://www.quasimotors.com/Blower_motor_fanremove.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Minä laitoin käytetyn hiljaisen. Eikä vikise kuin pidemmässä ajossa pikkupuhallusnopeukusilla, ja toisinaan epäillyttää mahtoiko olla pysähtynyt kokonaan, kun kurvista tullessa alkaa taas tulla ilmaa.
Kyllähän sinne käytetyn voi laittaa ihan hyvin, jos tykkää asentamisesta, eikä joudu pihalla sateessa tekemään
Pitääkin laittaa taas puhallinkin työlistalle, jospa vaikka joskus tulisi korjattua.
Kyllähän sinne käytetyn voi laittaa ihan hyvin, jos tykkää asentamisesta, eikä joudu pihalla sateessa tekemään
Pitääkin laittaa taas puhallinkin työlistalle, jospa vaikka joskus tulisi korjattua.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Kaasari"
- Viestit: 14
- Liittynyt: Pe Huhti 09, 2010 16:46
Re:
ecopower kirjoitti:Vielä moottorin vaihdosta!Aika 20:kyt min ei herättättänyt suurempia
keskusteluja!!!varmaan tuon murikan oon käyttänyt kädessä arviolta 100
kertaa oikea oppisesti!
Omaan autoon ulkona pakkasessa kaikki "niksipirkka"konstit ja oikotiet sallittuja!!!!
Eli :pikakolvi käteen,siisti viilto puhalinkotelon eteen vaakalinjaan ja siitä moottorin akselin yläpuolelta ylös yläreuna poikki!!!!kotelot kiini pitävät klipsit auki,leikattu varttikoppaa pois.
Kas kummaa moottori on kuin TARJOTTIMELLA!!!!
johto liitos auki, ruuvi moottorin päästä auki,vanha moottori pois,uus tilalle,johot ja ruuvi kiini!
leikattu kansi takas,klipsit kiini ja ysk ylimääräinen peltiruuvi moottorin puoli päähän pitään paketin kasassa!!!
saumaan akryylimassaa,silikonia yms...
Lopputulos aika siisti ja todella helpolla!!!
Siis mähän pukkaan suurkiitokset.Suurinpiirtein sun neuvoja noudatin ja homma onnistui Moottorin hain Motonetistä,maksoi vajaa 70e.Eli hiukkasen köyhempi nyt kun aamulla.Toisaalta tuleehan lämmintä reilummin kuin hetki sitten. KIITOS
Re: Re:
Hyvä jos oikotie(Niksi-Pirkka ) opeista oli apua!etanan kesyttäjä kirjoitti:ecopower kirjoitti:Vielä moottorin vaihdosta!Aika 20:kyt min ei herättättänyt suurempia
keskusteluja!!!varmaan tuon murikan oon käyttänyt kädessä arviolta 100
kertaa oikea oppisesti!
Omaan autoon ulkona pakkasessa kaikki "niksipirkka"konstit ja oikotiet sallittuja!!!!
Eli :pikakolvi käteen,siisti viilto puhalinkotelon eteen vaakalinjaan ja siitä moottorin akselin yläpuolelta ylös yläreuna poikki!!!!kotelot kiini pitävät klipsit auki,leikattu varttikoppaa pois.
Kas kummaa moottori on kuin TARJOTTIMELLA!!!!
johto liitos auki, ruuvi moottorin päästä auki,vanha moottori pois,uus tilalle,johot ja ruuvi kiini!
leikattu kansi takas,klipsit kiini ja ysk ylimääräinen peltiruuvi moottorin puoli päähän pitään paketin kasassa!!!
saumaan akryylimassaa,silikonia yms...
Lopputulos aika siisti ja todella helpolla!!!
Siis mähän pukkaan suurkiitokset.Suurinpiirtein sun neuvoja noudatin ja homma onnistui Moottorin hain Motonetistä,maksoi vajaa 70e.Eli hiukkasen köyhempi nyt kun aamulla.Toisaalta tuleehan lämmintä reilummin kuin hetki sitten. KIITOS
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Re:
8v myöhemmin ja edelleen ajankohtainen ohje. Hienoa, että tältä foorumilta löytyy näitä niksejä - tonnarit on muutamaa harrastepeliä lukuunottamatta nykyään käyttöautoja joten on hyvä että näitä saadaan edullisesti pidettyä tien päällä.ecopower kirjoitti:Vielä moottorin vaihdosta!Aika 20:kyt min ei herättättänyt suurempia
keskusteluja!!!varmaan tuon murikan oon käyttänyt kädessä arviolta 100
kertaa oikea oppisesti!
Omaan autoon ulkona pakkasessa kaikki "niksipirkka"konstit ja oikotiet sallittuja!!!!
Eli :pikakolvi käteen,siisti viilto puhalinkotelon eteen vaakalinjaan ja siitä moottorin akselin yläpuolelta ylös yläreuna poikki!!!!kotelot kiini pitävät klipsit auki,leikattu varttikoppaa pois.
Kas kummaa moottori on kuin TARJOTTIMELLA!!!!
johto liitos auki, ruuvi moottorin päästä auki,vanha moottori pois,uus tilalle,johot ja ruuvi kiini!
leikattu kansi takas,klipsit kiini ja ysk ylimääräinen peltiruuvi moottorin puoli päähän pitään paketin kasassa!!!
saumaan akryylimassaa,silikonia yms...
Lopputulos aika siisti ja todella helpolla!!!
Tällä ohjeella tehtiin 20 asteen pakkasilla Joulukuussa kylmässä autotallissa omaan tonnariini sama remontti. Kiitos ohjeista! 8 vuoden aikana kännykkäkamerat ovat kehittyneet melkoisesti, joten jätän tähän foorumilta saamastani avusta kiitokseksi vähän terävämmän kuvan (klikkaa isommaksi).
Kotelo siis leikattiin auki kolvilla muovia sulattamalla ja liimattiin lopuksi kuumaliimalla takaisin paikalleen. Hankalaksi homman teki se, ettei kolvi meinannut kunnolla mahtua tuonne väliin - joka tapauksessa säästyi tunti jos toinenkin näpit jäässä kiroilua..