9000 cse ostosta
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Loka 08, 2009 13:55
- Paikkakunta: kotka
9000 cse ostosta
Ostamassa saab 9000 cse 2.3T täyspaineturboa.
1995 vm. tyyppivikoja?
1995 vm. tyyppivikoja?
Jäsen #5236
Saab 900i 1988.
Saab 900i 1988.
Re: 9000 cse ostosta
UKT
Ostajan opas
viewtopic.php?t=11829
viewtopic.php?t=28403
viewtopic.php?t=6111
viewtopic.php?t=11626
Ostajan opas
viewtopic.php?t=11829
viewtopic.php?t=28403
viewtopic.php?t=6111
viewtopic.php?t=11626
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Loka 08, 2009 13:55
- Paikkakunta: kotka
Re: 9000 cse ostosta
Loistava auto valinta. Eiku hyviä ilometrejä.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Loka 08, 2009 13:55
- Paikkakunta: kotka
Re: 9000 cse ostosta
jep. ostettu tonnari. yhden vian löysin. kun vetää kässärin päälle
niin vasen takapyörä menee lukkoon. oikea toimii.vielä en ole ehtinyt katsella mistä johtuu.ja sähköantenni ei toimi.vaikeatahan näihin on laittaa mitään korjausohjeita tuon perusteella,mutta selvittelen niitä.
niin vasen takapyörä menee lukkoon. oikea toimii.vielä en ole ehtinyt katsella mistä johtuu.ja sähköantenni ei toimi.vaikeatahan näihin on laittaa mitään korjausohjeita tuon perusteella,mutta selvittelen niitä.
Jäsen #5236
Saab 900i 1988.
Saab 900i 1988.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9000 cse ostosta
vasen takapyörä menee lukkoon. oikea toimii.vielä en ole ehtinyt katsella mistä johtuu
eli vasen on säädetty oikein.... oikea kaipaa säätöä....
.ja sähköantenni ei toimi.vaikeatahan näihin on laittaa mitään korjausohjeita tuon perusteella,mutta selvittelen niitä
antennin korjaukseen lienee pätee esim 9-3:Sen ohje..
eli vasen on säädetty oikein.... oikea kaipaa säätöä....
.ja sähköantenni ei toimi.vaikeatahan näihin on laittaa mitään korjausohjeita tuon perusteella,mutta selvittelen niitä
antennin korjaukseen lienee pätee esim 9-3:Sen ohje..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Loka 08, 2009 13:55
- Paikkakunta: kotka
Re: 9000 cse ostosta
Siis vasen takapyörä jää lukkoon vaikka kässärin päästää pois.
oikea pyörii normaalisti.
Noh, huoltoon vaan.
oikea pyörii normaalisti.
Noh, huoltoon vaan.
Jäsen #5236
Saab 900i 1988.
Saab 900i 1988.
Re: 9000 cse ostosta
Voi sitä itsekin elvytellä; ko. puolen pyörä pois ja tarkistaa että vaijeri liikkuu normaalisti, sen saa irrotettua käsijarrun käyttövivun haarukasta painamalla käsin vipua ja nyppäämällä vaijerinpää hahlostaan pois.
Jos se vaiva esiintyy eritoten pakkaskeleillä niin todennäköisimmin vaijerinpään suojakumi valskaa ja päästää vettä vaijerin kuoren sisälle jäätymään, voi yrittää tekohengittää irrottamalla vaijeri satulan päästä, nostamalla pystyyn ja uittamalla kuoren sisälle glykolia tai voitelevaa lukkosulaa.
Kun vaijeri on takapäästään irti voi tunnustella sitä että palautuuko itse käyttövipu varmasti taka-asentoonsa; sillä oli muistaakseni rajoitintappi tai ehjältä puolelta voi verrata liikerataa.
Käyttövivun palautusjousi voi olla elähtänyt, sen voi irrottaa toisesta päästään ja sitä voi varovasti yrittää taivuttaa aukipäin eli jäykemmäksi. Onpa sellainenkin nähty että pelkästään käyttövivun akselin reikä satulassa on ruosteesta turvonnut ahdistavaksi, tässä tapauksessa liuotushoitoa irrotusöljyllä tai Dinitrol ML-suihkeella. (joka on usein parempaa ruosteenirrotusöljyä kuin varsinaiset CRC:t ym. )
Käsijarrun oikeanlaiseen säätöön ja sen menetelmään kyllä löytyy täältä "Etsi":llä juttua.
Vasta noiden tarkistusten jälkeen veisin auton "huoltoon" jossa pahimmassa tapauksessa vaihdetaan kysymättä vaijeri ja satula ja lasku sitten sen mukaan. (tai en kyllä veisi siltikään. )
Jos se vaiva esiintyy eritoten pakkaskeleillä niin todennäköisimmin vaijerinpään suojakumi valskaa ja päästää vettä vaijerin kuoren sisälle jäätymään, voi yrittää tekohengittää irrottamalla vaijeri satulan päästä, nostamalla pystyyn ja uittamalla kuoren sisälle glykolia tai voitelevaa lukkosulaa.
Kun vaijeri on takapäästään irti voi tunnustella sitä että palautuuko itse käyttövipu varmasti taka-asentoonsa; sillä oli muistaakseni rajoitintappi tai ehjältä puolelta voi verrata liikerataa.
Käyttövivun palautusjousi voi olla elähtänyt, sen voi irrottaa toisesta päästään ja sitä voi varovasti yrittää taivuttaa aukipäin eli jäykemmäksi. Onpa sellainenkin nähty että pelkästään käyttövivun akselin reikä satulassa on ruosteesta turvonnut ahdistavaksi, tässä tapauksessa liuotushoitoa irrotusöljyllä tai Dinitrol ML-suihkeella. (joka on usein parempaa ruosteenirrotusöljyä kuin varsinaiset CRC:t ym. )
Käsijarrun oikeanlaiseen säätöön ja sen menetelmään kyllä löytyy täältä "Etsi":llä juttua.
Vasta noiden tarkistusten jälkeen veisin auton "huoltoon" jossa pahimmassa tapauksessa vaihdetaan kysymättä vaijeri ja satula ja lasku sitten sen mukaan. (tai en kyllä veisi siltikään. )
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Loka 08, 2009 13:55
- Paikkakunta: kotka
Re: 9000 cse ostosta
juu, käytin arvioinnissa ja sanoivat että satulan ja vaijerin vaihto.
Hintaa vaivaiset 540 euroa olisi ollut.
Kiiruusti lähdin siinä vaiheessa pois.
Hintaa vaivaiset 540 euroa olisi ollut.
Kiiruusti lähdin siinä vaiheessa pois.
Jäsen #5236
Saab 900i 1988.
Saab 900i 1988.
Re: 9000 cse ostosta
Osathan ei motonetissa maksa 110 euroa enempää, vaikka joutuisi koko satulan ostamaan, vaihto tietysti päälle.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Loka 08, 2009 13:55
- Paikkakunta: kotka
Re: 9000 cse ostosta
Autona tuo:
ID 3549335
Olisikohan kenenkään foorumilaisen entinen?
ID 3549335
Olisikohan kenenkään foorumilaisen entinen?
Jäsen #5236
Saab 900i 1988.
Saab 900i 1988.
Re: 9000 cse ostosta
voiko siinä tosiaan olla sekä satula että vaijeri rikki ja samalta puolelta?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Loka 08, 2009 13:55
- Paikkakunta: kotka
Re: 9000 cse ostosta
Näin ne merkkihuoltoliikkeessä väittivät.
Itse kyllä epäilen tuota,täytyy tutkia.
Itse kyllä epäilen tuota,täytyy tutkia.
Jäsen #5236
Saab 900i 1988.
Saab 900i 1988.
Re: 9000 cse ostosta
Satulanvaihtotarvetta ei voi tietää ennen kuin kokeilee säätää sen käsijarrun. Jos vaijeri on ollut pitkään jumissa, käsijarrun säätö on pielessä, automaattisäätö ei toimi jos vipu ei palaudu.
Omasta autosta juuri joulun alla vaihdoin jumittaneen vaijerin. Satula ei tarvinnut muuta kuin säädön.
Omasta autosta juuri joulun alla vaihdoin jumittaneen vaijerin. Satula ei tarvinnut muuta kuin säädön.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00