Oli tämä asia jo tuolla 9-3 / 900 -palstalla; siirrytäänpä oikeaan paikkaan, siis:
Koskapa omassa Aerossa ei tule jännitettä sulakkeelle 14 kun virran kytkee päälle. Ehdin jo epäilemään 7 kk vanhaa bensapumppua, mutta mittailut tänään osoitti, että hiljaista on sähkön osalta.
-pumpun rele kytkee kyllä.
-startti pyörittää ja uusi akku. hiljeni vain yhtäkkiä yön aikana.
-otsonin hajua oli ilmassa viime viikolla, kun ongelma esiintyi. ei kait risa DI-kassu katkaise virtaa bensapumpulle :O
-TCS ei ole temppuillut viimeseen vuoteen, kuin myöskään "Check engine" ei ole esiintynyt.
-Haynesin kirjassa ei ole kaaviota tämmösen sähköille, vaan jotain sinne päin.
-siis kyseessä Aero -95 ja onkos se moottori B234
-TCS löytyy.
-kytkentäkaaviota ko. mallille ei löydy, joten "anyone"?
Ei jännitettä sulakkeelle 14 -> bensapumppu. Kytkentä?
Ei jännitettä sulakkeelle 14 -> bensapumppu. Kytkentä?
Saabit: 96 V4 -73 -74 -79
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
Re: Ei jännitettä sulakkeelle 14 -> bensapumppu. Kytkentä?
Joo pitkälti noin. Lisäksi 9000 faqjuusta löytyi kytkiskaaviot:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Saab/1 ... /13746.pdf
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Saab/1 ... /13747.pdf
Mutta, eikai jännitettä tulekkaan jos moottori ei pyöri? Eli saattaa ECU hetkeksi antaa pumpun pyörähtää, mutta vaatii käyntitiedon jatkuvalle jännitteelle? DI-kassu haisteltu?
Jomppi releen tilalle hetkeksi?
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Saab/1 ... /13746.pdf
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Saab/1 ... /13747.pdf
Mutta, eikai jännitettä tulekkaan jos moottori ei pyöri? Eli saattaa ECU hetkeksi antaa pumpun pyörähtää, mutta vaatii käyntitiedon jatkuvalle jännitteelle? DI-kassu haisteltu?
Jomppi releen tilalle hetkeksi?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Ei jännitettä sulakkeelle 14 -> bensapumppu. Kytkentä?
Isot kiitokset pdf:stä, tutustun niihin huomenna.
Niin, järjestys tämä:
-virta päälle -> ei jännitettä pumpun sulakkeella.
-rele pitää tutkia tarkemmin. se että kytkee, ei tarkoita sitä, että toimisi.
Niin, järjestys tämä:
-virta päälle -> ei jännitettä pumpun sulakkeella.
-rele pitää tutkia tarkemmin. se että kytkee, ei tarkoita sitä, että toimisi.
Saabit: 96 V4 -73 -74 -79
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
Re: Ei jännitettä sulakkeelle 14 -> bensapumppu. Kytkentä?
eikös se hanskalokero ole muovia? miten siihe reunaan jännite? täh? mihin?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Ei jännitettä sulakkeelle 14 -> bensapumppu. Kytkentä?
Bensapumpun relettä ohjataan ruiskun ohjaus boksista eli rele vetää, kun moottorissa on riittävästi kierroksia. Onko valot päällä startatessa? Omasta tonnarista hajosi virtalukon pohja samoilla oireilla, mutta lähti käymään, kun sammutti valot. Virtalukon pohjan nastat olivat selvästi kuluneet/painuneet, joten syy oli jännite tason jääminen liian alas toimiakseen. Ruiskun ohjausboksin jännitteen pitää olla myös riittävän korkealla, jotta ohjaukset toimii.teesalama kirjoitti:Joo pitkälti noin. Lisäksi 9000 faqjuusta löytyi kytkiskaaviot:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Saab/1 ... /13746.pdf
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Saab/1 ... /13747.pdf
Mutta, eikai jännitettä tulekkaan jos moottori ei pyöri? Eli saattaa ECU hetkeksi antaa pumpun pyörähtää, mutta vaatii käyntitiedon jatkuvalle jännitteelle? DI-kassu haisteltu?
Jomppi releen tilalle hetkeksi?
Toinen vaihtoehto on kampiakselin asentotunnistin, mutta T5 laitteista niitä on harvemmin hajonnut.
Bensapumpun rele on muistaakseni samanlainen kuin päivävalojen rele eli niitä voi kokeilla ristiin.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Ei jännitettä sulakkeelle 14 -> bensapumppu. Kytkentä?
No eipä tässä ollut ihmeellisempää tarua jälkipolville kerrottavaksi. Vaihdoin sytkäkasetin ja heti kun virta-avaimesta käänsi, niin tuttu pumpun kurina kuului takapaksista. Ja eiku käymään.
Sen verran perimätiedoksi, että eipä tuo hajonnut DI-kasetti hirveesti haissut, ehkä semmonen mieto käry kun löi nokkansa siihen ihan kiinni.
Kiitoksia linkeistä ja kaavioista; tulipahan opiskeltua palanen tonnarin sähköjä. Ja tuskinpa tässä viimeistä kertaa sähköjen kanssa ihmetellään....
Sen verran perimätiedoksi, että eipä tuo hajonnut DI-kasetti hirveesti haissut, ehkä semmonen mieto käry kun löi nokkansa siihen ihan kiinni.
Kiitoksia linkeistä ja kaavioista; tulipahan opiskeltua palanen tonnarin sähköjä. Ja tuskinpa tässä viimeistä kertaa sähköjen kanssa ihmetellään....
Saabit: 96 V4 -73 -74 -79
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05