3 tuollaista turboa paalattiin pihalta tänä syksynä.Olenko siis pahis?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Yksi alunperin turboton musta 89 cd, beige nahoilla ja aut ilmastointi-tomaatti sai vielä jäädä talvehtimaan pihaan,uudempien sekaan.Teen siis jo osuuteni
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Säästin sen,kun siihen liittyy niin paljon muistoja vauhdikkaammilta ajoilta. Sen käyttöohjekirja oli kauniissa mustassa metallivahvikkeisessa nahkaisessa kansiossa.Nyt se on makuuhuoneen hyllyssä.Aina joskus se osuu käteen ja tulee kurkittua sinne nostalgia mielessä muistelemaan ajettuja reissuja.Kesällä istahdin itse auton sisään,ja kurkkasin hanskalokeroon,mitähän sinne olisi jäänyt?Kas,siellähän oli viranomaisten kirjoittamia todistuksia auton suorituskyvystä.Siinä lappuja selatessa huomasin,että siihen autoon liittyy niin paljon muistoja,ettei siitä raski luopua,vaikka ei se minkään arvoinen enää ole.Yksikin kerta pysäyttivät mokomat motarilla,juuri kun sain hyvät vedot myllyyn,ja vähän kiilasivatkin pientareelle,mokomat
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Hyvä ettei tukistanut ,se vanhempi konsta.Huusi naama punasena,ettei tää oo mikään kiitorata.Laski sitten volumee,ja kysyi mihkä noin kova kiire oli,niin tokasin,että Kiinaan, lentoasemalle.Vittuiluna ensin piti,mutta kun näytin lippua,kutsui kuitenkin kylään skootan takapenkille.Korttia halusivat siellä kuulemma vilkaista,mutta suoraan sen sedän kokoelmaan se vilahti.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Myöhemmin sitten kutsuvieraana,oikein erotuomarin edessä väittivät ettei skoda olisi päässyt lähellekkään saabia,vaikka ajoivat minkä autosta pääsivät.Saivat mukamas mitattua motarilla liki sata keskinopeutta yli sallitun,että mitähän niitä huippuja mahtoi oikein ollakkaan?Etkä siltikään meinannut heti pysähtyä.merkeistä huolimatta! Kyllähän se vaparin mittari tais yliniskojen käväistä,mutta minä siihen,että älkää höpsikö,eihän tuossa vanhassa lehmässä ole edes turboa!(No olihan siinä se ja vielä hestekkikin mutta ei papereissa)Sanoin,et ja olisinhan mää heti pysäyttänyt,kun olisitte vilkutelleet vähän sinistä,niin olisin jarruttanut ihan vaiston varaisesti...Konstan mukaan kyllä vilkuttivatkin,ja punasta kans! Sireenikin sitten huusi,mutta eihän se enää vapaavirtauspönttöjen pörinän ja tuulen kohinan yli kanna,musiikin pauhusta puhumattakaan.Ja eihän ny kukaan noissa vauhdeissa pysty enää naama taustapeilissä roikkuun,sehän olisi ihan edesvastuutontakin...Hälytys valotkin oli vastoin niiden tarkoitusta jemmanneet johonkin konehuoneeseen asti,eihän ne edes näy sieltä,muutaku pimeellä
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Sitäpaitsi seuraavaan autoon takana oli jo ainakin puolikilsaa,ettei se ainakaan ihan heti ohi tulisi.No kyllähän se sitten kumminkin tuli,kun pudotti satkulla vauhtia.Lomaahan siinä sitten ratista myönnettiin,ja heti vähän reilummin.Sittemmin olen vähän rauhoittunut,ja välttänyt ylenpalttista kiirettä,saabilla kyllä kerkiää... Olen nykyisin alkanut keräämään autojen sijasta niiden ohjekirjoja,mahtuvat hyvin pieneen tilaan.Niitä silmäillessä muistuu mieleen monia reissuja.Laitan ohjekirjat tuonne ensimmäiseni nahkakansioon.86,87,88,89.Kirjat 92 ja 94 ovat vielä käytössä olevien omissa lokeroissa.Tuonne samaan kansioon nekin sitten päätyy,kun niistä aika jättää,mutta siihen on matkaa vielä ainakin miljoona kilometriä,ja rutkasti uusia muistoja...