SAAB 9000 vikaa
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Loka 08, 2009 13:55
- Paikkakunta: kotka
SAAB 9000 vikaa
Meinasin lähteä liikenteeseen autolla mutta
oli ihan uusi akku mennyt tyhjäksi.
ei mitään sellaista että olisi jääneet valot ym. päälle.
oli ajamatta noin 3 päivää.
Lataa kyllä ihan hyvin eli ei laturissa vikaa.
Voisiko olla mahdollista että sähköantenni voisi purkaa
noin paljon akkua?
Vaihdoin vähän aikaa sitten sähköantennin sulakkeen ja
iski jonkinverran vaihtaessa kipinää.
Sähköantenni on jumissa eikä liiku mihinkään suuntaan.
Toinen kysymys:
Onko normaalia että check radiator valo palaa
jonkin aikaa käynnistyksen jälkeen?
siis noin 10 minuuttia.
sammuu kyllä ajon aikana.
oli ihan uusi akku mennyt tyhjäksi.
ei mitään sellaista että olisi jääneet valot ym. päälle.
oli ajamatta noin 3 päivää.
Lataa kyllä ihan hyvin eli ei laturissa vikaa.
Voisiko olla mahdollista että sähköantenni voisi purkaa
noin paljon akkua?
Vaihdoin vähän aikaa sitten sähköantennin sulakkeen ja
iski jonkinverran vaihtaessa kipinää.
Sähköantenni on jumissa eikä liiku mihinkään suuntaan.
Toinen kysymys:
Onko normaalia että check radiator valo palaa
jonkin aikaa käynnistyksen jälkeen?
siis noin 10 minuuttia.
sammuu kyllä ajon aikana.
Jäsen #5236
Saab 900i 1988.
Saab 900i 1988.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Loka 08, 2009 13:55
- Paikkakunta: kotka
Re: SAAB 9000 vikaa
Joo, antenni on siis ylä asennossa josta se ei liiku milliäkään.
Jäsen #5236
Saab 900i 1988.
Saab 900i 1988.
Re: SAAB 9000 vikaa
Itsellä ainakin edellisessä pommarissa jumittanut antenni söi pari kertaa akun tyhjiin kun jäi alas mennessä jumiin. Siitä viisastuneena revin antennin herätejohdon irti, liitin kontissa vasemman sivuverhoilun takana.
Re: SAAB 9000 vikaa
Sen ei kuulu palaa ajon aikana, vaan pitäisi sammua hetikohta käynnistyksen jälkeen. Sammuminen muutaman kilsan ajon jälkeen johtuu siitä, että neste lämmetessään laajenee ja taso nousee juuri tarpeeksi sammuttaakseen merkkivalon.Mimmi kirjoitti:Check Radiator on jäähdytinnesteen vajauksen merkkivalo.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Loka 08, 2009 13:55
- Paikkakunta: kotka
Re: SAAB 9000 vikaa
Huomasin nyt sellaisen jutun että kun
sammuttaa auton niin siinä keskikonsolin kohdalla
ratin oikealla puolella kuuluu sellaista surinaa
joka ei lopu vaikka odottelin siinä jonkin aikaa.
Mistä tuo surina tulee?
Voisikohan tuolla olla osuutta akun tyhjenemiseen.
Aiemmin tuo sama ääni kuului vähän aikaa sammutuksen
jälkeen mutta loppui kyllä.
sammuttaa auton niin siinä keskikonsolin kohdalla
ratin oikealla puolella kuuluu sellaista surinaa
joka ei lopu vaikka odottelin siinä jonkin aikaa.
Mistä tuo surina tulee?
Voisikohan tuolla olla osuutta akun tyhjenemiseen.
Aiemmin tuo sama ääni kuului vähän aikaa sammutuksen
jälkeen mutta loppui kyllä.
Jäsen #5236
Saab 900i 1988.
Saab 900i 1988.
Re: SAAB 9000 vikaa
Miksi se muuten jää päälle niin pitkäksi aikaa?Mimmi kirjoitti:Ko. surina kuulu ACC:n sisälämpötila-anturin imevästä puhaltimesta ja sen kuuluukin jäädä päälle jopa 4 minuutin ajaksi sammuttamisen jälkeen.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: SAAB 9000 vikaa
Se on ACC:hen ohjelmoitu niin.muppelo kirjoitti:Miksi se muuten jää päälle niin pitkäksi aikaa?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: SAAB 9000 vikaa
Miksi se sitten on ohjelmoitu niin?core2 kirjoitti:Se on ACC:hen ohjelmoitu niin.muppelo kirjoitti:Miksi se muuten jää päälle niin pitkäksi aikaa?
Siksi että lyhyissä pysähdyksissä ACC pysyisi ajan tasalla auton sisälämpötilasta. Muistaakseni.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Loka 08, 2009 13:55
- Paikkakunta: kotka
Re: SAAB 9000 vikaa
Siis tuo mimmin mainitseman mukaan
muuten kohdallaan mutta kun se jää
päälle ainakin 10 minuutiksi.
kauempaa en istunut autossa joten
saattoi jäädä pitemmäksikin aikaa päälle.
Kellään apuja tuohon?
muuten kohdallaan mutta kun se jää
päälle ainakin 10 minuutiksi.
kauempaa en istunut autossa joten
saattoi jäädä pitemmäksikin aikaa päälle.
Kellään apuja tuohon?
Jäsen #5236
Saab 900i 1988.
Saab 900i 1988.
Re: SAAB 9000 vikaa
Jos lämppärinanturin puhaltimesta kuuluu selkeä ääni . niin voit vaimentaa sen puhdistuksella . ACC-paneeli irti ja ja lämppärianturi takakautta irti . Sitten anturin imurointi ja puhdistus esim . tops-puikolla. ACC-paneelin saat irti kampeamalla sitä talttapääruuvarilla eripuolilta varovaisesti.
Re: SAAB 9000 vikaa
eli siis.. sähköantennin korjaus.. se jää yrittämään alas.
acc panelin vaihto, jos puhallin ei sammu avaimet kourassa siihen viiteen minuuttiin.
Jäähdytinnesteen lisäys. vaikuttaisi siltä, että litran verran puuttuu, jos 10 minuuttia palaa varoitus siitä.
nämä kaikkihan oli jo tuossa ylempänä, mutta summaan nyt tähän alle, ikäänkuin varmistukseksi.
onko akku mikä? ei olisi ensimmäinen uusi laaduton.
Latausjännite pitää olla ajossa kait yli 13,5 ja alle 14. kannattaa tarkistaa se edun näytön tarkkuus yleismittarilla. joskus saattaa heittää paljonkin.
jos näistä ei löydy vika, niin sitte vaan lisää..
acc panelin vaihto, jos puhallin ei sammu avaimet kourassa siihen viiteen minuuttiin.
Jäähdytinnesteen lisäys. vaikuttaisi siltä, että litran verran puuttuu, jos 10 minuuttia palaa varoitus siitä.
nämä kaikkihan oli jo tuossa ylempänä, mutta summaan nyt tähän alle, ikäänkuin varmistukseksi.
onko akku mikä? ei olisi ensimmäinen uusi laaduton.
Latausjännite pitää olla ajossa kait yli 13,5 ja alle 14. kannattaa tarkistaa se edun näytön tarkkuus yleismittarilla. joskus saattaa heittää paljonkin.
jos näistä ei löydy vika, niin sitte vaan lisää..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Loka 08, 2009 13:55
- Paikkakunta: kotka
Re: SAAB 9000 vikaa
Akun tyhjenemisen syyksi paljastui kuinka ollakkaan
sähköantenni joka jää päälle auton sammutuksen jälkeen.
Otin sulakkeen irti ja nyt akku pitää virtansa erinomaisesti.
Se acc'n moottori sammuu kyllä mutta käy aika kauan.
Check radiator katosi kun lisäsin nestettä.
sähköantenni joka jää päälle auton sammutuksen jälkeen.
Otin sulakkeen irti ja nyt akku pitää virtansa erinomaisesti.
Se acc'n moottori sammuu kyllä mutta käy aika kauan.
Check radiator katosi kun lisäsin nestettä.
Jäsen #5236
Saab 900i 1988.
Saab 900i 1988.