tyhjäkäyntiventtiili

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

tyhjäkäyntiventtiili

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Onks toi pötikkä siin imusarjan lähell. Kolme putkee ja sähkö? Kierrokset vähä koholl 1200-1300. Kuis sitä voi "säätää"? Kun välill sammuttaa, ni kierrokset kohillaa. Mutt kaasuilun jälkeen ei puota iha tarpeeks kierroksia? Kattelin haulla, mutt en löytänyt etsimääni
T. Jalluwaan
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Nyt selkiis, eihän siin oo koko tyhjäkäyntiventiilii, joku lisäilmajudanssi taitaa olla vm.85. Eli kaasuvaijer taitaa olla liia tiukall tai vaimennin liia tiukall...
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Joo et kertonut autosi tarkkaa vuosimallia, niin en osannut sanoa mitä osia sulla on.

Perussääntö taitaa olla, että jos auto on ruisku (tonnarit on aina) niin lisäilmaventtiilikin löytyy.
Jos autossa on lisäilmaventtiili pitää kaasuläpän mennä joutokäynnillä täysin kiinni. AIC-venttiili säätää joutokäynnin.
Mutta en minä tonnareista mitään ymmärrä, OG900 mies. :wink:
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Vastaa Viestiin