Pitkä startti
Pitkä startti
Elikkäs tonnaria saa sahata pitkään käyntiin, mistähän mahtaisi johtua? Ilmeni kovilla pakkasilla ja ongelma jatkuu vieläkin. Kokeiltu toisella DI-kasetilla ja tulpat on vaihdettu. Bensapumppu jää käyntiin, kun virrat laittaa päälle. Rele?
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Re: Pitkä startti
Kokeilin parilla eri releellä, mutta bensapumppu jää aina käyntiin kun auto on seissut vähän aikaa ja kääntää virrat päälle.
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Re: Pitkä startti
Miten olet todentanut bensapumpun päälle jäämisen?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pitkä startti
eikös pumpun pidäkkin jäädä päälle ei muuten saab starttaa...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: Pitkä startti
Ei se ihan niinkään mene. Kun virrat kääntää päälle, surahtaa pumppu muutaman sekunnin ajan. Silloin saadaan paine aikaiseksi järjestelmään. Kun virta-avain kääntyy startiasentoon saa pumppu taas virtaa. Moottorin käynnistyttyä saa pa-pumpun rele signaalin sytytykseltä ja virransyöttö pumpulle jatkuu. Mikäli moottori sammuu esimerkiksi kolarissa tämä signaali sammuu ja pumppu vaikenee eikä syötä lisää soppaa kuumaan moottoritilaan.
Alkuperäiseen ongelmaan tästä nippelitiedosta ei tosin taida olla apua..
Alkuperäiseen ongelmaan tästä nippelitiedosta ei tosin taida olla apua..
Re: Pitkä startti
Mulla on MSD:n pumppu, joka on orggikseen verrattuna todella kova ääninen, joten tuosta ei voine erehtyä? Olisi kyllä pitänyt sanoa tuo aloitusviestissä.AnttiR kirjoitti:Miten olet todentanut bensapumpun päälle jäämisen?
Ja tuo nippelitieto on kyllä mietityttänyt tämän päivää, joten kyllä siitä ainakin henkistä apua saa
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Re: Pitkä startti
Koitin toisella asentoanturilla, mutta ei vaikuttanut mihinkään. Tänään saan ehkäpä uuden b-suodattimen tiivisteineen, joten pitänee vaihtaa. (entinen 1,5v vanha ja ajeltu muutama 10k km)
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Re: Pitkä startti
Ettei vaan paineensäädin vuotaisi läpi esteettä,eli ei säilytä/meinaa muodostaa painetta bensakiskossa? Silti pumppu pitäisi muistaakseni pysähtyä epäonnistuneen käynnistys yrityksen jälkeen,ja vaatii virtojen pois-käytön alkaakseen uudestaan käymään.
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA
Re: Pitkä startti
Oletko mitannut painetta paljonko sitä on ja jääkö jäännöspainetta kun sammutat moottorin....saattaa olla takaiskuventtiili polttoainepumpun päältä rikki esim. jos ei jää jäännöspainetta ollenkaan kun sammutat auton ja siksi starttauttaa pitkään....tutki tämä ensin
Re: Pitkä startti
Hieman toi helpotusta b-suodattimen vaihto, b-painetta en ole mitannut. Takaiskuvenaa tarkastin sen verran, ettei aivan holonaan vuoda. Seuraavaksi listalla oli juurikin takaiskuvenan vaihto, jos vain saisi aikaiseksi hommata moisen. Marmoritiskillä n. 20e toisen tietolähteen mukaan.
Mitä tuossa olen ajellut ja hieman vetotestiä saanut jossain tehtyä, niin tuntui kuin auto ei vetäisi aivan tasaisesti ja tehojakin tuntuu uupuvan. Uudella b-suodattimella en ole testaillut ja muutoinkin nuo persdynotestit on vähän niin ja näin.
Siitä en ole aivan varma, että jos startti epäonnistuu niin jääkö b-pumppu pyörimään.
Mitä tuossa olen ajellut ja hieman vetotestiä saanut jossain tehtyä, niin tuntui kuin auto ei vetäisi aivan tasaisesti ja tehojakin tuntuu uupuvan. Uudella b-suodattimella en ole testaillut ja muutoinkin nuo persdynotestit on vähän niin ja näin.
Siitä en ole aivan varma, että jos startti epäonnistuu niin jääkö b-pumppu pyörimään.
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Re: Pitkä startti
Moi, ehken silti kannattaisi ensiksi mittailla bensanpaineita ja järjestelmän jäännöspaineen säilymistä, eikä alkaa summassa uusimaan osia.
Esim hydrauliikkatarvikeliikkeestä ei mittari paljoa maksa. Itsellä vaimennettu 0 - 7bar ja sillä mittaa niin öljyn-, polttoaineen- ja ahtopaineet
Lisäksi tarviit jakotukin vasempaan päähän kaksoisbanjopultin ja pätkän paineenkestävää bensaletkua lemmareineen.
Painearvo löytyy paineensäätimestä. Muistaakseni piti turbomallissa mitata alipaineletku irrotettuna säätimestä. Jäänöspaine pitää järjestelmään jäädä sammuttamisen jälkeen. Jos ei jää, niin vuotaa suuttimet, paineensäädin tai takaiskuventtiili tankilla, unohtamatta kaikkia osia niiden välillä
Ari
Esim hydrauliikkatarvikeliikkeestä ei mittari paljoa maksa. Itsellä vaimennettu 0 - 7bar ja sillä mittaa niin öljyn-, polttoaineen- ja ahtopaineet
Lisäksi tarviit jakotukin vasempaan päähän kaksoisbanjopultin ja pätkän paineenkestävää bensaletkua lemmareineen.
Painearvo löytyy paineensäätimestä. Muistaakseni piti turbomallissa mitata alipaineletku irrotettuna säätimestä. Jäänöspaine pitää järjestelmään jäädä sammuttamisen jälkeen. Jos ei jää, niin vuotaa suuttimet, paineensäädin tai takaiskuventtiili tankilla, unohtamatta kaikkia osia niiden välillä
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Pitkä startti
Terve!
Kävin tuossa Sjoen kauppoja läpi, eikä tuplabanjoa herunut. Perustilanne siis ja selittääkin tuon innon vaihtaa osia summassa. Jos jollain sattuu sopiva pyörimään nurkissa ylimääräisenä, niin Yv. Mittari mulla vissiin ois ollukkin
Kävin tuossa Sjoen kauppoja läpi, eikä tuplabanjoa herunut. Perustilanne siis ja selittääkin tuon innon vaihtaa osia summassa. Jos jollain sattuu sopiva pyörimään nurkissa ylimääräisenä, niin Yv. Mittari mulla vissiin ois ollukkin
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96