Tuo kuulostaa kyllä siltä, ettei ole normaalia. Jarrunestehän menee putkea pitkin työsylinteriin ja tulee ulos ilmausruuvista.
Tuohon en osaa sanoa mitään, toivottavasti jollain muulla on tuohon neuvo tiedossa.
Saab 9000 2.3 16v -91
Re: Saab 9000 2.3 16v -91
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Saab 9000 2.3 16v -91
juu sitäminäkin toivoin....
eli tämä vika onkin joku mistää kellään ei tunnu olevan tietoa...
mutta sellainen välähti itellä mieleen... onkos mahdollista että laatikon naama (se mihkä sylinteri tulee kiinni) olisi halki???
laatikon kytkin akselin laakeri/stefa rikki... voiko silloin tämä utopinen vika olla mahollinen???
tarttis vaan saaha jotain vinkkiä.... ku koht riittää toi "tonnari" ja otan siitä tonnin painosta stena metallin sulatus uunista rahat pois....
juu ain oppii uutta ja kokemusta on autojen korjauksesta jokunen sata autoo... mut nyt tää saabi...grrrr... ok hyvä auto se on....kuhan vaan olis ehjä
eli tämä vika onkin joku mistää kellään ei tunnu olevan tietoa...
mutta sellainen välähti itellä mieleen... onkos mahdollista että laatikon naama (se mihkä sylinteri tulee kiinni) olisi halki???
laatikon kytkin akselin laakeri/stefa rikki... voiko silloin tämä utopinen vika olla mahollinen???
tarttis vaan saaha jotain vinkkiä.... ku koht riittää toi "tonnari" ja otan siitä tonnin painosta stena metallin sulatus uunista rahat pois....
juu ain oppii uutta ja kokemusta on autojen korjauksesta jokunen sata autoo... mut nyt tää saabi...grrrr... ok hyvä auto se on....kuhan vaan olis ehjä
Re: Saab 9000 2.3 16v -91
juu sitäminäkin toivoin....
eli tämä vika onkin joku mistää kellään ei tunnu olevan tietoa...
mutta sellainen välähti itellä mieleen... onkos mahdollista että laatikon naama (se mihkä sylinteri tulee kiinni) olisi halki???
laatikon kytkin akselin laakeri/stefa rikki... voiko silloin tämä utopinen vika olla mahollinen???
tarttis vaan saaha jotain vinkkiä.... ku koht riittää toi "tonnari" ja otan siitä tonnin painosta stena metallin sulatus uunista rahat pois....
juu ain oppii uutta ja kokemusta on autojen korjauksesta jokunen sata autoo... mut nyt tää saabi...grrrr... ok hyvä auto se on....kuhan vaan olis ehjä
eli tämä vika onkin joku mistää kellään ei tunnu olevan tietoa...
mutta sellainen välähti itellä mieleen... onkos mahdollista että laatikon naama (se mihkä sylinteri tulee kiinni) olisi halki???
laatikon kytkin akselin laakeri/stefa rikki... voiko silloin tämä utopinen vika olla mahollinen???
tarttis vaan saaha jotain vinkkiä.... ku koht riittää toi "tonnari" ja otan siitä tonnin painosta stena metallin sulatus uunista rahat pois....
juu ain oppii uutta ja kokemusta on autojen korjauksesta jokunen sata autoo... mut nyt tää saabi...grrrr... ok hyvä auto se on....kuhan vaan olis ehjä
Re: Saab 9000 2.3 16v -91
Voihan se stefan kautta mennä laatikkoon, stefahan pitää vain laatikosta kytkinkoppaan päin, kun työsylinteri on kiinni laatikon puoleisessa päässä, niin mikäli vuotaa niin työntää sen laatikkoon.
Pitäisikö keskittyä työsylinterin kunnon tutkimiseen, ehjä työsylinteri ei vuoda nestettä ulos vaan ainoastaan silloin kun ilmausruuvi on auki. Mikäli tiivisteet olivat huonossa kunnossa on mahdollisesti itse sylinterikin vaurioitunut, eikä pelkkä korjaussarja auta.
Pitäisi etsiä ehjä käytetty tai uusi osa ja kokeilla sillä. Pystyyköhän sitä tutkiskelemaan irrallisena mistä vuotaa?
Pitäisikö keskittyä työsylinterin kunnon tutkimiseen, ehjä työsylinteri ei vuoda nestettä ulos vaan ainoastaan silloin kun ilmausruuvi on auki. Mikäli tiivisteet olivat huonossa kunnossa on mahdollisesti itse sylinterikin vaurioitunut, eikä pelkkä korjaussarja auta.
Pitäisi etsiä ehjä käytetty tai uusi osa ja kokeilla sillä. Pystyyköhän sitä tutkiskelemaan irrallisena mistä vuotaa?
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Saab 9000 2.3 16v -91
pystyyVMTD kirjoitti: Pystyyköhän sitä tutkiskelemaan irrallisena mistä vuotaa?
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Saab 9000 2.3 16v -91
juu nyt tonnari kondiksessa
ja se oli se stefa aivan pil... palasina... ja sihenkin löytyi syy...
kun joku kaveri enne minua on ilmeisesti paininut saman vian kanssa... ja oli sit nero patti laittanut sen VÄÄRIN päin... grrrr...
ja toinen syy mikä tuli esiin ni on se että motonetin myymä "korjaus" sarja... on tarkoitettu vain heidän myymään sylinteriin... ei alku peräisee. missä on se taaemman viiviste renkaan kehä muutaman millin pienempi
kuin aukuperäisessä sylissä... toinen grrrr...
no mut kaikkeen se syy vaan löytyi...
ja nyt kun siellä lootas oli noin 50-50 öljyä jajarru nestettä ni millä se loota kannattaisi pestä???
käytin ite sihen moottori öljyä... uudestaan ja uudestaan... ja lopuksi taas uudet sisään... mutta nyt se ääntää???
eli olisko sihen jotain hiljentävää tököttiä???
ja mikä se "virallinen" öljy sinne nyt sit on???
kirja kertoi 10-30 mineraalia, onkos se oikee???
ja se oli se stefa aivan pil... palasina... ja sihenkin löytyi syy...
kun joku kaveri enne minua on ilmeisesti paininut saman vian kanssa... ja oli sit nero patti laittanut sen VÄÄRIN päin... grrrr...
ja toinen syy mikä tuli esiin ni on se että motonetin myymä "korjaus" sarja... on tarkoitettu vain heidän myymään sylinteriin... ei alku peräisee. missä on se taaemman viiviste renkaan kehä muutaman millin pienempi
kuin aukuperäisessä sylissä... toinen grrrr...
no mut kaikkeen se syy vaan löytyi...
ja nyt kun siellä lootas oli noin 50-50 öljyä jajarru nestettä ni millä se loota kannattaisi pestä???
käytin ite sihen moottori öljyä... uudestaan ja uudestaan... ja lopuksi taas uudet sisään... mutta nyt se ääntää???
eli olisko sihen jotain hiljentävää tököttiä???
ja mikä se "virallinen" öljy sinne nyt sit on???
kirja kertoi 10-30 mineraalia, onkos se oikee???
Re: Saab 9000 2.3 16v -91
RVS on aika kallis aine, mutta se ainakin mersun perässä toimi kohtalaisesti. Aineen toimivuus vaatii selvän kuluman, jotta kitkaa syntyy ja aine tarttuu kiinni.
Monihan täällä suosittelee vaihteistoöljyä laatikkoon, mutta valmistaja kait suosittaa kuitenkin mineraali moottoriöljyä. Itsellä ainakin on moottoriöljy laatikossa ja ainakin pakkasilla ei keppi jäykistynyt, voitelutehokkuudesta en sitten tiedä.
Monihan täällä suosittelee vaihteistoöljyä laatikkoon, mutta valmistaja kait suosittaa kuitenkin mineraali moottoriöljyä. Itsellä ainakin on moottoriöljy laatikossa ja ainakin pakkasilla ei keppi jäykistynyt, voitelutehokkuudesta en sitten tiedä.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls