pakosarjan laippa?!?! EDIT: Softa?!?!?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: pakosarjan laippa?!?! EDIT: Softa?!?!?

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Onhan tuolla aika paljon, mutta ei kuitenkaan läheskään joka kokoonpanolle. Itsekin tuskailen kun ei just sopivaa löytyny, vaan pitäis mahdollisesti ruveta karttoja vääntämään...
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: pakosarjan laippa?!?! EDIT: Softa?!?!?

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

Kesäkuulle varattu ahtimen päivitykselle aika, nyt vaan herää kysymys että kai sen auton voi sieltä pois ajaa vaikka on steg2 softa ja vakio bensalaitteet?!?!?
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: pakosarjan laippa?!?! EDIT: Softa?!?!?

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Mitä itse tekisin niin hommaisen toisen ECUn ennen sitä ja ruinaisin ecuprojektilta "edes sinne päin" softan. Sitten softa purkkiin jossain, ja vähän paremmalla mielellä kotia ahtimen vaihdon jälkeen, peruspaineilla tietenkin.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: pakosarjan laippa?!?! EDIT: Softa?!?!?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Jos vaihdat suuttimet samalla isompii niin auto käy niin rikkaalla että harmeja siitä tulee.
Jos vaihdat vaan hyrrän ja ajelet alle 0.5 bar niin eiköhän se vanha softa käy siihen hetkeksi. Eikä kannata "kokeilla miten holsu vetää" sillä softalla, 1 bar paikkeilla alat jo sulattaan metallia.
Mitkä suuttimet, bensaregu tai MAP tulossa ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: pakosarjan laippa?!?! EDIT: Softa?!?!?

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

Kai se sitten on parempi trailerilla hakea ku sillä se sinne viedäänkin 8O
Suuttimiks meinasin jotain +600cc kokoluokkaa, pumpuks Walbro 255 LPH.
Missäs vaiheessa tuo 3barMap kannattais laittaa, maptunilla ainakin meinaa että yli steg4:siin se ois laitettava, ja alkuun nyt ainakin ois hakusessa joku 350hv, katoaan sitten kasvaako taas nälkä syödessä.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: pakosarjan laippa?!?! EDIT: Softa?!?!?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Olis aika tarpeen että päättäisit mitkä suuttimet ja bensaregun aiot hankkia, ei kukaan saa tehtyä softaa arvausten pohjalta.
3 bar mappia tarvitaan kun halutaan turvallisesti mennä ahtopaineissa yli 1,5 barin, oikeastaan 1,4 barin jälkeen olis jo tarpeen mikäli aikoo fuelcutin pitää ominaisuuksissa. Tästä on juttua foorumin aikaisemmissa topiceissa toistuvasti.

Paljonkohan tolla holsulla irtoais tolla pannulla 1,4 bar ahdoilla ja sytkän optimoinnilla, löytyykö vertailukohtia jostain ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: pakosarjan laippa?!?! EDIT: Softa?!?!?

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

No oisko jotain hyväksi todettua säädintä tarjoilla, toi maptunin "nuke" on ainakin melko hintava. varmaan suuttimiks tulee noi 630cc maptunilta.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
sepe2000
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 17:11
Paikkakunta: Rauma

Re: pakosarjan laippa?!?! EDIT: Softa?!?!?

Viesti Kirjoittaja sepe2000 »

Vakiosäädin?
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: pakosarjan laippa?!?! EDIT: Softa?!?!?

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

NIIIIIIIIINNNNNNN. Kai se vakiosäädinki siellä menee, vai onko ilmennyt jotain oireita vakiolla?!??!
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: pakosarjan laippa?!?! EDIT: Softa?!?!?

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Miks se säädin pitäis väkisin vaihtaa? Riittäähän se ton kokosilla suuttimilla vakiokin?
M97CSB234EFM57001 RE85
Vastaa Viestiin