kone rikko?apua!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
hautsi83
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 22:37

kone rikko?apua!

Viesti Kirjoittaja hautsi83 »

check engine valo palaa koko ajan,eikä vilkauttele ollenkaan.
oireet:auton käynnistää,tyhjäkäynti heilahtaa 3tonniin ja laskee siitä alas aika nopeasti,normaaliin tasoon mutta auto käy kolmella(röpöttää).
koitin toista syttykasettia niin eipä siinä vika ollut :roll: vinkkejä?
lamdakin vaihdettu jokin aikaa sitten.
auto 9000 cs 2.3i (ei turbo) vm 92.
DJHasis
Matalapaineturbo
Viestit: 183
Liittynyt: Ti Marras 10, 2009 18:36
Paikkakunta: Kaarina

Re: kone rikko?apua!

Viesti Kirjoittaja DJHasis »

Suosittelisin vikakoodien lukemista, sillä vikavalo palaa. Oiskohan sulla jo trionic-moottorinohjaus? http://www.saab9000.com/procedures/powe ... tcodes.php.

Kai olet tulpat vaihtanut? Olivatko tulpat tuhkaantuneet tai muuten kärsineen oloiset? Tässä on lista millaiseksi tulpat muuttuu ajan myötä http://www.classic-car-magazine.co.uk/a ... chart.html
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: kone rikko?apua!

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei ole Trionic tuossa vuosimallissa, tuli vasta -94 vaparitonnareihin
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
hautsi83
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 22:37

Re: kone rikko?apua!

Viesti Kirjoittaja hautsi83 »

tulppatkin vaihdoin,tai kokeilin vanhoilla tulpilla mutta eipä ollu muutosta.
immun putsasin jarrucleanerilla,ei muutosta.
täällä kun ei korjaamoilla ole näin vanhaan autoon vikakoodinlukijaa,mutta yksi paikallinen korjaamomies sano että johdoilla ja lediviritelmällä saa luettua vikakoodit.
enpä sitten tuosta tiedä? tosiaan kuulostas siltä että reilu 4000 kun on kierroksia niin alkais sitten käymään 4pytyllä.
DJHasis
Matalapaineturbo
Viestit: 183
Liittynyt: Ti Marras 10, 2009 18:36
Paikkakunta: Kaarina

Re: kone rikko?apua!

Viesti Kirjoittaja DJHasis »

Jos laitat virrat päälle, niin alkaako check engine -valo vilkkumaan?

Jos vilkkuu niin laskeppas vilkkumisen määrä ja katoppas tuosta saab9000-linkin alaosan listasta tai täältä http://townsendimports.com/Web/engine_f ... 4codes.htm mitä seuraavaksi vois ainakin tutkailla.
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
hautsi83
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 22:37

Re: kone rikko?apua!

Viesti Kirjoittaja hautsi83 »

sepä siinä onkin kun ei vilku,joko jää palamaan tai sitten sammuu.
kun käynnistää auton niin palaa koko ajan. oisin itse jo katsonu vikakoodit jos vilkauttelis mutta kun ei vilkauttele :roll:
Avatar
eegas
"Hölösuu"
Viestit: 1097
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi

Re: kone rikko?apua!

Viesti Kirjoittaja eegas »

Kunhan vaan ei olisi venttiilivikaa, kun kierroksilla tulee mukaan?
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
P:n Vee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: To Touko 15, 2003 07:29
Paikkakunta: Ii

Re: kone rikko?apua!

Viesti Kirjoittaja P:n Vee »

Morjens!

Lontooksi ohjeet vikakoodien urkkimiseen löytyvät ainakin http://www.swedishwrench.com/flashcode.htm
ja oikean liittimen löydät klikkaamalla please see diagram. Vikakoodit taas listattuna chart of codes. Näillä eväillä sain ainakin omasta -92 2,3i16 cd-tonnikalasta ongittua vilkutukset esiin. Eli tarvitset siis piuhanpätkän, hauenleuan, kytkimen tai painonapin ja sulakkeen.
DJHasis
Matalapaineturbo
Viestit: 183
Liittynyt: Ti Marras 10, 2009 18:36
Paikkakunta: Kaarina

Re: kone rikko?apua!

Viesti Kirjoittaja DJHasis »

P:n Vee kirjoitti:Morjens!

Lontooksi ohjeet vikakoodien urkkimiseen löytyvät ainakin http://www.swedishwrench.com/flashcode.htm
ja oikean liittimen löydät klikkaamalla please see diagram. Vikakoodit taas listattuna chart of codes. Näillä eväillä sain ainakin omasta -92 2,3i16 cd-tonnikalasta ongittua vilkutukset esiin. Eli tarvitset siis piuhanpätkän, hauenleuan, kytkimen tai painonapin ja sulakkeen.
Ai niin unohdin, että sulla on hiukan uudempi versio LH-Jetistä kuin minulla. Elikäs sulla tarvitsee muistaakseeni kaapelilla maadoittaa testipistokkeesta jokin tietty pinni. Tuossa P:n Veen viestin linkissä kerrotaan prosessi aika mukavast ja sivun lopussa on linkki vikakalotaulukkoon. Sama asia ilmaistaan myös mun aikaisemmassa townsendimports-linkissä.
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
hautsi83
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 22:37

Re: kone rikko?apua!

Viesti Kirjoittaja hautsi83 »

huoltomiehen diagnoosi oli se että suuttimet valskaa,starttipilotilla rupes käymään normaalisti.
2 tiivistettä ainakin sökönä. oiskohan tuo suuttimien tiivisteiden vaihto hankalaa/työlästä jos itse tekis moisen operaation? 3.50€/kpl oli laakkosella tiivisteet.
hautsi83
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 22:37

Re: kone rikko?apua!

Viesti Kirjoittaja hautsi83 »

nonni,ei ollu suuttimissa vikaa vaan imusarjan tiiviste mennyt.
nyt käy normaalisti kaikillä pytyillä mutta nyt ilmeni toinen ongelma.
auto toimii muuten normaalisti mutta kaasulta kun ottaa jalan pois niin sammuu samantien. alkaa jo rassaamaan tuo auto kun ei tiedä mistä vikaa tuohon ongelmaan etsiä. :twisted:
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: kone rikko?apua!

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

joku johto / liitin huonosti paikoillaan... TK-moottori??? alipaine letku?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: kone rikko?apua!

Viesti Kirjoittaja jus »

hautsi83 kirjoitti:kaasulta kun ottaa jalan pois niin sammuu samantien
Bypass-venttiili?

EDIT: ei ole bypass-venttiiliä kun ei ole turboakaan. Onko kaasuläpän asentoanturin johto paikallaan? Onko kaasuläpän asentoanturin ja tyhjäkäyntimoottorin johdot voineet sekaantua keskenään?
Viimeksi muokannut jus, Ti Huhti 19, 2011 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: kone rikko?apua!

Viesti Kirjoittaja Risto »

hautsi83 kirjoitti:auto 9000 cs 2.3i (ei turbo) vm 92.
jus kirjoitti:
hautsi83 kirjoitti:kaasulta kun ottaa jalan pois niin sammuu samantien
Bypass-venttiili?
Rohkenen epäillä tuota tässä tapauksessa.
pandemon
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Huhti 17, 2011 22:07
Paikkakunta: Joutseno (siis ei Lappeenranta)

Re: kone rikko?apua!

Viesti Kirjoittaja pandemon »

Kestääkö starttauksen jälkeen käynnissä?
Eli jos kyllä niin ehkes joutokäynnin säätömoottori? Onko sillä osastolla imusarjan tiivisteen vaihdon jäljiltä kaikki niinkuin pitääkin?
Takkuava säätö saattaa aiheuttaa mm. että näissä automaattilootavehkeissä moottori sammuu kun vedetään parkilta D:lle tai päinvastoin.

Edit: Oops, johan tuo Punaisten Perunoiden mies viittasi TK moottoriin :oops:
Vastaa Viestiin