kytkin alkoi rohista kun sen painaa pohjaan. Aina ääni ei kuulu heti, mutta kun poljinta pitää pohjassa niin ääni alkaa pian. Kytkin irrottaa joskus ja joskus ei. välillä polkimen palautuminen yläasentoon kestää useamman sekunnin. Välillä palautuu lähes normaalisti. Kiinni ottaa tosi hitaasti.
Autossa on specin kytkin. Jolla ei ole ajettu montaa tuhatta. Kytkimen molemmat sylinterit ja letku ovat uusia. Koko ajan tuo specin kytkin on ollut sellainen, että poljintuntuma ja palautumen on vaihdellut miten sattuu.
Osaako kukaan heittää hyvää veikkausta mikä tuollaisen vian voisi aiheuttaa? kaikki tututkin kytkinongelmat on myös jo koettu joten tympii.
uudenlainen kytkinvika
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
uudenlainen kytkinvika
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: uudenlainen kytkinvika
Huomenta
Oma ysitonttuni temppuili kytkinremontin jälkeen samalla tavoin pari vuotta sitten. Hitaammallakin kytkimennostolla jalan kerkisi nostamaan nopeammin kytkimeltä kuin mitä kytkinpoljin seurasi matkassa, kytkin luisti täyskaasulla jne...
Syy tähän: Huonolaatuinen uusi työsylinteri (se siellä kytkinakselilla). Tämän tiiviste mureni aiheuttaen tukosta paluuputken takaisinvirtaukseen kytkinpoljinta nostettaessa. Eli neste ei kerkiä ahtaumasta takaisin normivauhdilla, jättää painetta päälle luistattaen kytkintä jne ... Tiivisteen irtomuruset poistuvat tieltä kytkintä poljettaessa ja palautuvat sattumanvaraiseen järjestykseen takaisin jalannoston yhteydessä. Välillä toimii, välillä ei.
Itselläni työsylinteri meni takuuna vaihtoon. Ainakin kytkimen nestejärjestelmä on epäpuhtauksia/tiivisteen murusia täynnä. Pienemmät epäpuhtaudet sopivat putken kautta minne vain, isommat jäävät kanittamaan työsylinterin päähän. Voi olla että pääsylinterinkin tiivisteet ovat saaneet jo kipeätä kun kytkin ei aina irroita?
Oma ysitonttuni temppuili kytkinremontin jälkeen samalla tavoin pari vuotta sitten. Hitaammallakin kytkimennostolla jalan kerkisi nostamaan nopeammin kytkimeltä kuin mitä kytkinpoljin seurasi matkassa, kytkin luisti täyskaasulla jne...
Syy tähän: Huonolaatuinen uusi työsylinteri (se siellä kytkinakselilla). Tämän tiiviste mureni aiheuttaen tukosta paluuputken takaisinvirtaukseen kytkinpoljinta nostettaessa. Eli neste ei kerkiä ahtaumasta takaisin normivauhdilla, jättää painetta päälle luistattaen kytkintä jne ... Tiivisteen irtomuruset poistuvat tieltä kytkintä poljettaessa ja palautuvat sattumanvaraiseen järjestykseen takaisin jalannoston yhteydessä. Välillä toimii, välillä ei.
Itselläni työsylinteri meni takuuna vaihtoon. Ainakin kytkimen nestejärjestelmä on epäpuhtauksia/tiivisteen murusia täynnä. Pienemmät epäpuhtaudet sopivat putken kautta minne vain, isommat jäävät kanittamaan työsylinterin päähän. Voi olla että pääsylinterinkin tiivisteet ovat saaneet jo kipeätä kun kytkin ei aina irroita?
Re: uudenlainen kytkinvika
Itsellä temppuili kytkin tietyssä lämpötilassa juuri noin että poljin nous hitaammin kuin tennari. Siihen auttoi niinkin mitätön juttu kuin (uudesta) pääsylinteristä männän varren rasvaus. Ilmeisesti pölysuojakumi oli niin tiukka että tarvitsi hieman apua rasvalta.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: uudenlainen kytkinvika
täytyypä kokeilla tuota rasvausta.
Rohina on niin kamala ettei voi ajaa ollenkaan
Olen neljä kertaa saanut purkaa kytkimen samasta autosta milloin mistäkin syystä. Nyt on käsi romuna joten auto halvaantui hamaan tulevaisuuteen. Prkl
Rohina on niin kamala ettei voi ajaa ollenkaan
Olen neljä kertaa saanut purkaa kytkimen samasta autosta milloin mistäkin syystä. Nyt on käsi romuna joten auto halvaantui hamaan tulevaisuuteen. Prkl
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.