:?: LH ----> T5 konversio

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Gothika
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 06:21

:?: LH ----> T5 konversio

Viesti Kirjoittaja Gothika »

Kuinkas suuri homma on vaihtaa -89 di/apc vehje tottelemaan Trionic 5 ? Mitäs kaikkea menee vaihtoon ?
900 T8 Special
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: :?: LH ----> T5 konversio

Viesti Kirjoittaja Jope »

Jos laitat ton ikäiseen T5.2:n niin..

Vaihtoon:
suuttimet
kaasuläpän asentoanturi
di/apc ja lh-ohjausyksiköt
di/apc:n ja lh:n johtosarja

Lisättävää:
map-anturi
iat-anturi
lambda-anturi

Pysyy samana:
mankkuvena
di-kasetti
sytytystulpat (jos on oikeat bcpr7es-11:t)
jäähdytinnesteen lämpöanturi

Ja saatoin jotain unohtaa, ulkomuistista tuli.

Ei se kovin vaikea homma ole just tuohon nimenomaiseen autoon.

Jotain mieleen juolahtaneita vihjeitä:
- vaihda samalla kaasuläppärunko, t5.x-TPS ei sovi modaamatta lh2.2-läppärunkoon
- pidä trionicin johtosarja kokonaisena ja tee oma johtosarja isosta pyöreästä liittimestä eteenpäin

T5.5 on aavistuksen vaikeampi istuttaa kuvaamaasi moottoriin lähinnä siksi, että joudut improvisoimaan triggeripyörän ja sen anturin kiinnityksen. Tekijämieheltä onnistuu taatusti, internet on lisäksi pullollaan muiden tekijämiesten esimerkkejä (lähinnä OG900:seen). Etsi ulkomaisilta foorumeilta.

T5.2:ssa on sama triggeripyörä ja asentoanturi kuin autossasi jo nyt on.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Gothika
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 06:21

Re: :?: LH ----> T5 konversio

Viesti Kirjoittaja Gothika »

Onkos noissa johtosajoissa eri 5.X ien välissä ?
900 T8 Special
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: :?: LH ----> T5 konversio

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

On. Myös 5.5 versioiden kesken.

Vanhempiin sopii tosiaan helpoimmin joko T5.2 -93 tai -94 vuosimallin T5.5 tonnarista.

-95 vuosimalliin on flektin anturi poistunut ja rintapeltiin tullut erilainen liitin.

Suosittelisin melkein T5.5 asentamista, koska tuo vanhemman mallinen kampiakselin asentotunnistin tuntuu olevan pian hankala löytää.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: :?: LH ----> T5 konversio

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Ranskalanen esimerkki triggeröinnistä.
Pitkälohko ja T5.5
http://forum.ecuproject.com/showthread. ... ic-on-c900
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: :?: LH ----> T5 konversio

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Tässä toinen versio missä T5.5 triggeripyörä siirretty kampiakselista hihnapyörään.
http://www.saablink.net/forum/performan ... /28125.htm

Minulla on samanlainen projekti osien keruu-vaiheessa. Kohdeautona tosin og900.
sami_hifi
"Aero"
Viestit: 303
Liittynyt: La Loka 14, 2006 17:31

Re: :?: LH ----> T5 konversio

Viesti Kirjoittaja sami_hifi »

itselle pitäisi tommoseen 89vm tonnariin laittaa joku toinen moottorin ohjaus virikäyttöön, oisko mitään ideaa laittaa tommonen t5.5? tohon ilmeisesti on olemassa säätöohjelma, riittäiskö toi johonki 400hv paikkeille?
sepe2000
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 17:11
Paikkakunta: Rauma

Re: :?: LH ----> T5 konversio

Viesti Kirjoittaja sepe2000 »

Riittää ja paljon pidemmällekin.
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: :?: LH ----> T5 konversio

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Ja säätöohjelmahan on T5suite http://trionic.mobixs.eu/
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
sami_hifi
"Aero"
Viestit: 303
Liittynyt: La Loka 14, 2006 17:31

Re: :?: LH ----> T5 konversio

Viesti Kirjoittaja sami_hifi »

aivan, ilmeisesti kannattaa laittaa toi 5.5 versio ku on tulossa t5 kansi ja imusarja.
Gothika
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 06:21

Re: :?: LH ----> T5 konversio

Viesti Kirjoittaja Gothika »

No sittenhän ei muuta kun osia tarjoilemaan mulle :)
900 T8 Special
Samiruoho
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: La Loka 22, 2011 09:18
Paikkakunta: Naantali

Re: :?: LH ----> T5 konversio

Viesti Kirjoittaja Samiruoho »

Voiko 2.3T sessä (lyhytlohko-pitkälohko swappi) käyttää siivupyörän vieressä olevaa kampuran as. tunnistinta ? siis johdottaa vain se johtosarjaan. Siis vanhassa koneessa tunnistin oli lohkossa takana. Tuli vanhemman mallinen kone niin pitääkö värkätä trikkeri pyörä vai onko ketään koittanut pystyykö käyttämään? Aika epäselvä kysymys mut toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitin :lol:
Saab 9K 2.3T
MB W211 AMG Optik
Renault Kangoo
http://www.MSR-Autollesi.com
http://www.Optimoiautosi.fi
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: :?: LH ----> T5 konversio

Viesti Kirjoittaja Jope »

Samiruoho kirjoitti:Voiko 2.3T sessä (lyhytlohko-pitkälohko swappi) käyttää siivupyörän vieressä olevaa kampuran as. tunnistinta ? siis johdottaa vain se johtosarjaan. Siis vanhassa koneessa tunnistin oli lohkossa takana. Tuli vanhemman mallinen kone niin pitääkö värkätä trikkeri pyörä vai onko ketään koittanut pystyykö käyttämään? Aika epäselvä kysymys mut toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitin :lol:
Oli kyllä epäselvästi kysytty.

Vastaus:
- Jos haluat käyttää hihnapyörän takana olevaa shutterilevyä ja anturia, asenna T5.2.
- Jos haluat käyttää T5.5:stä, joudut virittelemään uuden shutterilevyn ja anturin siihen koneeseen jotenkin, tai hankkimaan lyhytlohkokoneen elämääsi helpottamaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Vastaa Viestiin