Missä vaiheessa kannattaa huolestua . Mulla syylärin flekti lähtee käyntiin vasta , kun nesteen lämpötila on noussut 100- 102 C. Näin ei ole aiemmin mun mielestä tapahtunut. Jos ei olis Scangaugea , niin olisin autuaan tietämätön asiasta auton lämpömittaria seuratessa. Käytin auton huollossa ja siellä ei saanut nousemaan vesiä yli 94 asteen , mutta mun ajossa se tosiaan kipuaa 100:aan asteeseen. Tarvitseeko huolestua ? Paineistetun järjestelmän kiehumispiste lienee n. 118 C asteen tietämissä.
Auto on -96 9000T.
Kuuluuko tohon malliin kahta flektin relettä . Mulla on vain yks , mutta paikka löytyy toisellekkin.
Jäähdytysveden lämmöt
Re: Jäähdytysveden lämmöt
Toinen rele on 2-vaiheisen jäähdytinpuhaltimen osa, sulla ei ole kuin yksi rele ja yksivaiheinen puhallin.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Jäähdytysveden lämmöt
Ihan samoissa lämmöissä mullakin flekti käynnistyy, vähän yli sadassa asteessa. Niin siis ei kai sulla ajossa sataan nouse, vaan paikallaan?
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: Jäähdytysveden lämmöt
Ajossa pitäs olla varmaan siellä 80asteen tienoilla, paikoillaa nousee kyllä 100asteeseen helposti.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Jäähdytysveden lämmöt
Ajossa lämpösillä keleillä 90 tienoilla ja paikalla tai ruuhkassa nousee satkun paikkeille ja pari astetta ylikin. Eli taisin huolestua turhasta ja maksaa tarpeettomasti yhden korjaamokäynnin.ysikoo kirjoitti:Ihan samoissa lämmöissä mullakin flekti käynnistyy, vähän yli sadassa asteessa. Niin siis ei kai sulla ajossa sataan nouse, vaan paikallaan?
Re: Jäähdytysveden lämmöt
Seurailin tossa noita lämpöjä hetken, siinä 84-87 välissä seilaa 89-asteisella uudehkolla orkkistermarilla ajossa.
M97CSB234EFM57001 RE85