mallin vaihto

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
pikkuari
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 17:18

mallin vaihto

Viesti Kirjoittaja pikkuari »

ajattelin vaihtaa 80 luvun tonnarin ng900 malliin kannattaako vai meneekö huonompaan kun kokemusta ei 90 luvun saabeista ole ja lähipiirissä saab on kirosana.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: mallin vaihto

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Autona huonompaan suuntaan. Vikoja mahdollisesti paljon vähemmän.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
pikkuari
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 17:18

Re: mallin vaihto

Viesti Kirjoittaja pikkuari »

millä tavalla huonompi ajoltaan vai muuten tonnarilla on kyllä aikasta lailla mukava ajella
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: mallin vaihto

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Vakioalustat ovat pintakovia, ja silti onnistuvat olemaan vaappuvia. Ehjälle Tonnarille ominainen suuntavakavuus ja rauhallisuus puuttuu. Mukavuutta ja hiljaisuutta haettu suurilla ja liiaksi joustavilla kumipuslilla ja sitä sitten kompensoitu melko järeillä kallistuksenvakaajilla, menty ikäänkuin perse edellä puuhun. Etupään rakenne heikko, joustintukien ruostumisten lisäksi kääntölaakerit eivät oikeasti kestä jatkuvaa kuraisilla ja hiekkaisilla teillä ajoa vaan keräävät itsensä täyteen edellämainittuja emmeitä.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: mallin vaihto

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Alustahan siis selvisikin jo. Myös sisätilat tuntuvat kovin ahtaille tonnarin jäljiltä ja tonnarin säilytyslokerikkojen määrälle on vaikea vetää vertoja.

Sitä en sano, että ng900 huono olisi, mutta jos tonnari on monessa suhteessa parempi.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: mallin vaihto

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Minuteman kirjoitti:joustintukien ruostumisten lisäksi...
Tuo on enemmänkin 9-3sten ongelma, ei NG:n :wink:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: mallin vaihto

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

MacTurbo kirjoitti: :wink:
:wink: mm. täällä on yksi NG900 jossa oli lahoavat joustintuet, eikä ole todellakaan ainoa tietämäni. Omien havaintojen mukaan lahovikaa on yhtälailla NG900:ssakin, voi olla että tällä foorumilla on ollut enemmän juttua OG9-3:n lahovikaisista etutolpista, mutta asiaan saattaa vaikuttaa sekin että alkupään NG900:sia on poistunut aikamoista tahtia liikenteestä ja mennyt lihoiksi jo muistakin syistä.

Kyllä NG900:kin ostateltaessa kannattaa nostaa etuiskareiden suojakumeja ylös ja tarkistaa tolppien kunto, onnistuu ihan autoa nostelemattakin ja varsin pienellä vaivalla selviää paljon.
tlaakso
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 21:54
Paikkakunta: Paimio

Re: mallin vaihto

Viesti Kirjoittaja tlaakso »

NG900:n ja OG9-3:n omistaneena en samanlaisilla varusteilla olevaa tonnaria kumpaankaan vaihtaisi. Alusta tosiaan vaatii parantelua noissa, muuten on aika vaappuvaa menoa, ja sisätiloilta melko pieni tonttuun verrattuna.

OG9-3 voisi tulla kysymykseen T7-koneella (kiinnostus RE85 polttoaineeseen) tai dieselinä.
Kannatusjäsen
#3382
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: mallin vaihto

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Minuteman kirjoitti: Omien havaintojen mukaan lahovikaa on yhtälailla NG900:ssakin, voi olla että tällä foorumilla on ollut enemmän juttua OG9-3:n lahovikaisista etutolpista.

Kyllä NG900:kin ostateltaessa kannattaa nostaa etuiskareiden suojakumeja ylös ja tarkistaa tolppien kunto, onnistuu ihan autoa nostelemattakin ja varsin pienellä vaivalla selviää paljon.
No, joo, voi olla tietysti "tilastoharha" juuri tuosta syystä.
Minulla kun taas ei ole osunut kohdalle yhtään tolppavikaista NG:tä, eikä lähipiirikään ole moisista raportoinut.

Mutta tosiaan on senverran helppo tarkastaa, että kannattaa tsekata.
Mutta itse kysymykseen, antaisin ehdottomasti ääneni 90-luvun lopun Tonnarille ;)
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Vastaa Viestiin