mallin vaihto
mallin vaihto
ajattelin vaihtaa 80 luvun tonnarin ng900 malliin kannattaako vai meneekö huonompaan kun kokemusta ei 90 luvun saabeista ole ja lähipiirissä saab on kirosana.
Re: mallin vaihto
Autona huonompaan suuntaan. Vikoja mahdollisesti paljon vähemmän.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: mallin vaihto
millä tavalla huonompi ajoltaan vai muuten tonnarilla on kyllä aikasta lailla mukava ajella
Re: mallin vaihto
Vakioalustat ovat pintakovia, ja silti onnistuvat olemaan vaappuvia. Ehjälle Tonnarille ominainen suuntavakavuus ja rauhallisuus puuttuu. Mukavuutta ja hiljaisuutta haettu suurilla ja liiaksi joustavilla kumipuslilla ja sitä sitten kompensoitu melko järeillä kallistuksenvakaajilla, menty ikäänkuin perse edellä puuhun. Etupään rakenne heikko, joustintukien ruostumisten lisäksi kääntölaakerit eivät oikeasti kestä jatkuvaa kuraisilla ja hiekkaisilla teillä ajoa vaan keräävät itsensä täyteen edellämainittuja emmeitä.
Re: mallin vaihto
Alustahan siis selvisikin jo. Myös sisätilat tuntuvat kovin ahtaille tonnarin jäljiltä ja tonnarin säilytyslokerikkojen määrälle on vaikea vetää vertoja.
Sitä en sano, että ng900 huono olisi, mutta jos tonnari on monessa suhteessa parempi.
Sitä en sano, että ng900 huono olisi, mutta jos tonnari on monessa suhteessa parempi.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: mallin vaihto
Tuo on enemmänkin 9-3sten ongelma, ei NG:nMinuteman kirjoitti:joustintukien ruostumisten lisäksi...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: mallin vaihto
MacTurbo kirjoitti:
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kyllä NG900:kin ostateltaessa kannattaa nostaa etuiskareiden suojakumeja ylös ja tarkistaa tolppien kunto, onnistuu ihan autoa nostelemattakin ja varsin pienellä vaivalla selviää paljon.
Re: mallin vaihto
NG900:n ja OG9-3:n omistaneena en samanlaisilla varusteilla olevaa tonnaria kumpaankaan vaihtaisi. Alusta tosiaan vaatii parantelua noissa, muuten on aika vaappuvaa menoa, ja sisätiloilta melko pieni tonttuun verrattuna.
OG9-3 voisi tulla kysymykseen T7-koneella (kiinnostus RE85 polttoaineeseen) tai dieselinä.
OG9-3 voisi tulla kysymykseen T7-koneella (kiinnostus RE85 polttoaineeseen) tai dieselinä.
Kannatusjäsen
#3382
#3382
Re: mallin vaihto
No, joo, voi olla tietysti "tilastoharha" juuri tuosta syystä.Minuteman kirjoitti: Omien havaintojen mukaan lahovikaa on yhtälailla NG900:ssakin, voi olla että tällä foorumilla on ollut enemmän juttua OG9-3:n lahovikaisista etutolpista.
Kyllä NG900:kin ostateltaessa kannattaa nostaa etuiskareiden suojakumeja ylös ja tarkistaa tolppien kunto, onnistuu ihan autoa nostelemattakin ja varsin pienellä vaivalla selviää paljon.
Minulla kun taas ei ole osunut kohdalle yhtään tolppavikaista NG:tä, eikä lähipiirikään ole moisista raportoinut.
Mutta tosiaan on senverran helppo tarkastaa, että kannattaa tsekata.
Mutta itse kysymykseen, antaisin ehdottomasti ääneni 90-luvun lopun Tonnarille
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."