Ongelmia vaihdelaatikon irroituksessa
Ongelmia vaihdelaatikon irroituksessa
Olen purkanut ainakin mielestäni kaikki pultit, jotka pitävät kytkinkoppaa/vaihdelootaa kiinni moottorissa. Eli ainakaan näkyvissä ei ole mitään mikä sitä enään pitäisi moottorissa kiinni, mutta ei irtoa millään helvetilläkään. Ainakaan ihmisvoimin pyörän kotelosta kampiakselin suuntaisesti vetämällä ei liiku kuin pari milliä. Rengasraudallakin olen kokeillut suostutella lohkon ja kytkinkopan välistä, mutta tolkullisella voimankäytöllä ei tapahdu mitään.
Onko siellä jossain piilopaikoissa jtn pultteja tms.
Vai mikä sitä pitää niin perkeleesti kiinni ? Ideoita
Onko siellä jossain piilopaikoissa jtn pultteja tms.
Vai mikä sitä pitää niin perkeleesti kiinni ? Ideoita
Re: Ongelmia vaihdelaatikon irroituksessa
Kai startti on irti? Onko laatikko ja moottori molemmat kannatuksessa? Siellä moottorin takapuolellakin tais olla joku pultti, minkä auki saamiseksi piti muistaakseni öljynsuodatin irrottaa 88 vuotisessa. Jossain vaiheessa suodatin siirty sinne helpompaan paikkaa moottorin alle.
9000 aero -97, 9000 cde -96
Re: Ongelmia vaihdelaatikon irroituksessa
Starttimoottori on irroitettu. Tässä mallissa ei varmasti ole öljynsuodattimen luona pultteja, jotka pitäisivät kiinni vaihdelaatikkoa kun öljynsuodatin on aivan eri puolella konetta mitä vaihdelaatikko.
Re: Ongelmia vaihdelaatikon irroituksessa
startin alta irrotettu pultti? Oisko ollu 15mm kannalla.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Re: Ongelmia vaihdelaatikon irroituksessa
Irti on se pultti startin alta.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Ongelmia vaihdelaatikon irroituksessa
Vaihdelaatikolle menevä nivelkin jumittaa melkoisesti jos ei ole irti. Irroitin lauantaina omasta tonnaristani laatikon ja kytkimen. Meinasi unohtua tuo nivel:)
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: Ongelmia vaihdelaatikon irroituksessa
Ainakin vm 95 eteenpäin manuaali laatikoissa on etu ja taka puolella ohjuriholkit, jotka pureutuvat tosi tiukkaan. Holkit on piilossa eikä niihin pääse suoraan lyömään.
Aluksi puupalikan/vasaran avulla iskuja laatikon reunaan moottorin päädystä ulospäin. Ellei auta niin vasaralla naputtelua sopivaan kohtaan. Kun tulee rakoa, niin varovaista kampeamista ja irrotusspraytä holkkien kohdille.
Aluksi puupalikan/vasaran avulla iskuja laatikon reunaan moottorin päädystä ulospäin. Ellei auta niin vasaralla naputtelua sopivaan kohtaan. Kun tulee rakoa, niin varovaista kampeamista ja irrotusspraytä holkkien kohdille.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Ongelmia vaihdelaatikon irroituksessa
Onhan se alapelti irti ettei kanita (vauhtipyöränsuoja)?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Ongelmia vaihdelaatikon irroituksessa
Onko se pelti mahdollista muka irroittaa sieltä välistä irroittamatta itse laatikkoa ? Pitääkö se malja johon vetoakselin sisempi pää tulee niin jotenkin irroittaa ennen kun laatikko tulee ? Ja siellä vetoakselin maljan taustapuolella on kiinni hiukan suuremmanpuoleinen putki jota ei näytä olevan mahdollista erikseen irroittaa ennen kun laatikko on irronnut. Voiskos se kanittaa sieltä yms.
Re: Ongelmia vaihdelaatikon irroituksessa
Tarkoitatko sitä väliputkea, joka on laatikon ja hantin puoleisen vetarinmaljan välissä?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Ongelmia vaihdelaatikon irroituksessa
Juu siitä taitaa olla kysymys.
Re: Ongelmia vaihdelaatikon irroituksessa
sietää tarkastaa vetarin maljojen laakerit ja o renkaat samalla.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Ongelmia vaihdelaatikon irroituksessa
Niin joo tuo oli pitkis, olikohan siinä joku robleema? Lyhytlohkossa irtoaa kyllä.Onko se pelti mahdollista muka irroittaa sieltä välistä irroittamatta itse laatikkoa?
Itse maljaa ei tarvitse irroittaa, vetari toki pitää maljasta ainakin ottaa pois tai kokonaan tieltä. Sille putkelle ei tarvise tehdä mitään, siellä kulkee väliakseli jossa boorit(itse putki vaan suoja). Se jää sinne, tulee mukana tai tippuu maahan kun vedät laatikon pois.Pitääkö se malja johon vetoakselin sisempi pää tulee niin jotenkin irroittaa ennen kun laatikko tulee ? Ja siellä vetoakselin maljan taustapuolella on kiinni hiukan suuremmanpuoleinen putki jota ei näytä olevan mahdollista erikseen irroittaa ennen kun laatikko on irronnut. Voiskos se kanittaa sieltä yms.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Ongelmia vaihdelaatikon irroituksessa
Tai sitten jumittaja on juurikin kuivuneet "liimavaseliinit" omaava väliakseli. Jos se laatikko ei vetämällä lähde kun kaikki pultit ja ohjuritappien mutterit irti, niin pientä naputtelua tosiaan laatikon reunoihin. Samalla tarkkailee ettei se väliakseli vain ole jumittava paikka.j0ne kirjoitti:Sille putkelle ei tarvise tehdä mitään, siellä kulkee väliakseli jossa boorit(itse putki vaan suoja). Se jää sinne, tulee mukana tai tippuu maahan kun vedät laatikon pois.
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335