Korjaamolta tuli vinkkiä että lohkon ja öljynsuodattimen jalassa olevan öljynlauhduttimen välinen tiiviste vuotaa öljyä. Kuka tietää mikä tiiviste ko.paikassa on, auto on 2.3 turbo, -92 automaatti.
Myös pakoputken välipönttö kaipaa vaihtoa, voisiko olla tämä?
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=14-5376
Öljynlauhduttimen tiiviste
-
- "Kaasari"
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su Huhti 17, 2011 22:07
- Paikkakunta: Joutseno (siis ei Lappeenranta)
Re: Öljynlauhduttimen tiiviste
"lohkon ja öljynsuodattimen jalassa olevan öljynlauhduttimen välinen tiiviste"
Eli siis öljynlauhduttimen (jäähdyttimen ei noissa koneissa öljyt sentään höyrysty mutta toi on enempi sitten kielipoliisien hommia
) letkunko? Lauhdutin on keulilla, siellä missä syylärikin, eli vuotaako keulilta vai lohkon kyljestä (öljynsuodattimelta tai lauhduttimen letkun lähdöstä)? ...
Pakoputkisto (vakio, -92 CD):
1. Alkupätkä (Downpipe) jossa myös joustoputki
2. Katalysaattori (kai tuota voi sanoa 1.pöntöksi)
3. Etummainen äänenvaimennin (juuri tuo johon linkki viittaa ja kai tuota voi sitten sanoa välipöntöksi)
4. Taaempi äänenvaimennin
Noissa on sitten eroja CD ja CS välillä, ainakin takimmaisen vaimentimen kiinnityksissä (jos en nyt ihan väärässä ole).
Eli siis öljynlauhduttimen (jäähdyttimen ei noissa koneissa öljyt sentään höyrysty mutta toi on enempi sitten kielipoliisien hommia
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Pakoputkisto (vakio, -92 CD):
1. Alkupätkä (Downpipe) jossa myös joustoputki
2. Katalysaattori (kai tuota voi sanoa 1.pöntöksi)
3. Etummainen äänenvaimennin (juuri tuo johon linkki viittaa ja kai tuota voi sitten sanoa välipöntöksi)
4. Taaempi äänenvaimennin
Noissa on sitten eroja CD ja CS välillä, ainakin takimmaisen vaimentimen kiinnityksissä (jos en nyt ihan väärässä ole).
Re: Öljynlauhduttimen tiiviste
CS:n takapätkä on ihan vähän lyhyempi ja vaatii kiinnityskoukkujen lievää murjomista että putken pää sattuu oikeeseen kohtaan mutta saa sen sinne.
nimim 'kun ei vaihtaessa ollu kuin cs:n pönttöä tarjolla'
E: nyt kun tarkemmin muistelen niin tais olla cc:n pönttö.
nimim 'kun ei vaihtaessa ollu kuin cs:n pönttöä tarjolla'
E: nyt kun tarkemmin muistelen niin tais olla cc:n pönttö.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: La Tammi 08, 2011 15:48
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Viesti:
Re: Öljynlauhduttimen tiiviste
Vaimennin vaihdettu, ja samalla kyselin vielä tuosta öljyn vuotokohdasta joka on kuulemma siellä suodatinjalan ja lohkon välissäpandemon kirjoitti:"lohkon ja öljynsuodattimen jalassa olevan öljynlauhduttimen välinen tiiviste"
Eli siis öljynlauhduttimen (jäähdyttimen ei noissa koneissa öljyt sentään höyrysty mutta toi on enempi sitten kielipoliisien hommia) letkunko? Lauhdutin on keulilla, siellä missä syylärikin, eli vuotaako keulilta vai lohkon kyljestä (öljynsuodattimelta tai lauhduttimen letkun lähdöstä)? ...
Pakoputkisto (vakio, -92 CD):
1. Alkupätkä (Downpipe) jossa myös joustoputki
2. Katalysaattori (kai tuota voi sanoa 1.pöntöksi)
3. Etummainen äänenvaimennin (juuri tuo johon linkki viittaa ja kai tuota voi sitten sanoa välipöntöksi)
4. Taaempi äänenvaimennin
Noissa on sitten eroja CD ja CS välillä, ainakin takimmaisen vaimentimen kiinnityksissä (jos en nyt ihan väärässä ole).
Re: Öljynlauhduttimen tiiviste
Siihen käy nitriilikuminen 3*70mm(ulkohalk.) O-rengas. Jos löytyy 3,5mm, aina parempi. Jalka on kiinni lohkossa samalla ontolla keskipultilla, kuin minkä päässä on öljynsuodattimen kiristyskierteet, avainkoko muistaakseni 27- tai 30mm.