9000 CS 2.0t

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Eipä ole enää näköjään alkuperäisiä kajareita, joten ei muuta kuin Pinoniiret paikalle.
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Lobo_Earthworm kirjoitti:Ei tarvitse leikellä yhtään mitään.
6x9 kajarit menee heittämällä paikalleen.
On sitten aika ilkeä irroitella nuo alkuperäiset kajarit, altapäin etsit 6 mutteria niin siitä homma etenee.. :)
Kyllä minun ainakin tarvitsi leikata muoveja aika rankalla kädellä :?: :?:
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Minulla ei ollut edes mitään muovi juttuja siinä?? Mitä muovia jouduit leikkaamaan???????
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Mulla ei ole mitään reikiä niissä muoveissa eli siellä ei ole koskaan kajareita ollutkaan, piuhat kyllä näyttää olevan valmiina.

Mites muuten sen ritilän saa siitä pois ilman väkivaltaa? Täytys päästä sitä muovia koloomaan.
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Ota takakontista verhoilua pois ja katsele alapuolelta "kajari" telinettä. Siellä pitäs näkyä muutama mutteri, nekun otat pois niin kajari teline laskeutuu alas ja sit vaan sorvaamaan. Muttereita on 6kpl ja yksi niistä on tosi keljussa paikassa...
Eli sitä verkkoa et saa pois.. :)
Toivottavasti oli edes jotain apua...
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Lobo_Earthworm kirjoitti:Ei tarvitse leikellä yhtään mitään.
6x9 kajarit menee heittämällä paikalleen.
On sitten aika ilkeä irroitella nuo alkuperäiset kajarit, altapäin etsit 6 mutteria niin siitä homma etenee.. :)
Tarvinnee leikellä, jos autoon ei ole alunperin asennettu takakajareita. Siellä on siinä tapauksessa nääs semmonen tyhmä muovihärpäke vaan ja siihen ei kajarit mene heittämällä ilman leikkelyä, kun muovi on täysin umpinainen. Aiemmassa -96 CS:ssäni oli tilanne tämä. Voihan sen kajarikehikon tietty hommata jostain käytettynä tai Saabilta uutena (n. 200eur, ainakin vuonna 2000).
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Joo, tuota alkuperäisen kirjoittajan tonnaria ihmettelinkin potkijaisissa.. Kaiuttimellisissa autoisa on tosiaankin semmoinen metalliritilä siellä takana.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Joo olenkin jo luopunut ajatuksesta, että taakse kaiutinpaikoille voi mitään kaiuttimia asentaa. :( Ostinkin Hifimestasta kunnon nelituumaset eteen ja basson toiston hoitaa aktiivisubbari takakontissa. Ihan hyvä yhdistelmä tuokin tuntuu olevan. Ehkä vielä pienet kajarit taaksekkin laitan, jos raaskin ruveta hattuhyllyä koloomaan. Ja onhan se aina jonkinlainen varashoukutin, kun on jotain näkyvillä. Sinänsä nykyinen konstruktio on parempi.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Kaiuttimet

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

karg kirjoitti: Tarvinnee leikellä, jos autoon ei ole alunperin asennettu takakajareita. Siellä on siinä tapauksessa nääs semmonen tyhmä muovihärpäke vaan ja siihen ei kajarit mene heittämällä ilman leikkelyä, kun muovi on täysin umpinainen. Aiemmassa -96 CS:ssäni oli tilanne tämä. Voihan sen kajarikehikon tietty hommata jostain käytettynä tai Saabilta uutena (n. 200eur, ainakin vuonna 2000).
Muistaakseni otin omasta tonnarista muovit pois kohtuu pienellä vaivalla ja tein vesivanerista (n.20mm) kaiuttimille telineet. Vanneerin runoihin löin metalli kiinnikkeet, jolla sain levyn pysymään paikallaan alkuperäisissä ruuveissa. Vanerilevyihin on kiinnitettynä 6.5 Macromin erillissarja.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Vastaa Viestiin