Terve, täällä olisi tarkoitus hommata ensimmäinen Saab. 9000 2,3turbo kiinnostaa. Mitä nuissa kannattaa ottaa huomioon koeajolla? Ja onko konehuoneen puolella jotain tiettyjä kohtia minne kannattaa kurkata? SAABista ei ole omakohtaisia kokemuksia minkäänlaisia, mutta silti ne on aina kiinnostaneet
Sairaus on niin pahana,että SAAB pitää saada. VW saa jäädä seisontaan,kunhan vain ensin soppeli tonnari löytyy
Ainakin kannattaa hankkia -94 tai uudempi, niin sen ensimmäisen (lisä)tehonälän pystyy tyydyttämään suht edullisesti. Kilometrit ~250-320 tkm on varmaan tonnareissa ne kaikkein kalleimmat, kun monet osat antautuvat tuolla välillä. Eli jos on noilla kilometreillä niin kannattaa selvittää onko vaihdettu bensapumppua, di-kasettia yms.
Konehuoneesta en ihmeitä osaa sanoa, paitsi että Saabin konehuonehan ei ole terve jos siellä ei vähän öljyä näy..
Ja etsi toiminnolla löytyy varmaan paljon lisää.
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Allekirjoituksen -98:lla olen ajanut nyt 50tkm (218tkm), vaihtoon on mennyt viimeisimpänä pensapumppu, lambda-anturi. Jos autossa on ilmastointi niin kokeile tuleeko kylmää jos ei niin jotain on vialla. Automaattilaatikko on ihan ok arkikäytössä, kokeile vaihtaako pehmeästi. Jos nykäisee kovasti vaihdon yhteydessä niin taas on jotain vaihdettava.....Sähkövikoja olen korjaillut muutamia lähinnä keskuslukkoon liittyviä. Tietysti öljyt ja suodattimia on vaihdeltu kans....
En ole mikään autoinsinööri mutta olen pärjännyt tuon kanssa ihan hyvin ja onhan se mukava ajaa ja auton näkönen...