Loppupään tonnareissa onko vaparia?
Loppupään tonnareissa onko vaparia?
Moro
Enpä ole tällä osiolla käynyt sen jälkeen kun sain "vatipää" tonnarin vaihdettua...noniin asiaan, hakusessa olis käyttis tonnari viimeisimmistä vuosimalleista jossa olis automaattivaihteisto ja ilmastointi, ja kone vapaasti hengittävä, vaan kaikki mitä olen katsellut nettiautossakin niin on turboja, eli onko niitä viimesimpiä vapareina laisinkaan vai onko ne jo paalissa?
Niin ja onko tonnarin seuraajassa, oliko se 9-5, niin ketjulla jakopään pyöritys ja miten se on yleensä uusimmissa saabeissa?
Tonnari vai 9-5.
Enpä ole tällä osiolla käynyt sen jälkeen kun sain "vatipää" tonnarin vaihdettua...noniin asiaan, hakusessa olis käyttis tonnari viimeisimmistä vuosimalleista jossa olis automaattivaihteisto ja ilmastointi, ja kone vapaasti hengittävä, vaan kaikki mitä olen katsellut nettiautossakin niin on turboja, eli onko niitä viimesimpiä vapareina laisinkaan vai onko ne jo paalissa?
Niin ja onko tonnarin seuraajassa, oliko se 9-5, niin ketjulla jakopään pyöritys ja miten se on yleensä uusimmissa saabeissa?
Tonnari vai 9-5.
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Re: Loppupään tonnareissa onko vaparia?
Vapareita löytyy kyllä ihan malliston loppupäähän saakka. Mm. meidän perheestä löytyy 9000CS 2.0i vuodelta 1997. Mittarissa tällä yksilöllä vasta 135tkm ja kori virheetön.
Saabin omissa moottoreissa jakopää aina ketjulla. Lisäksi 9-5 on aina turbo
Saabin omissa moottoreissa jakopää aina ketjulla. Lisäksi 9-5 on aina turbo
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Loppupään tonnareissa onko vaparia?
Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen, miksi ihmeessä pitää olla vapari?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Loppupään tonnareissa onko vaparia?
Turbohan on melkeen ku vapari paitsi sillon ku pitää mennä
900 T8 Special
Re: Loppupään tonnareissa onko vaparia?
eikös se ole sitten matalapaineturbo, jos sillä ajetan vain huonolla kelillä.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: Loppupään tonnareissa onko vaparia?
Turbotonnarista saa melko lailla vaparin kun päästää hukkaportin läpän vapaaksi.
Lisäksi mottorinohjausjärjestelmä on sama Trionic kaikissa kaikissa bensatonnareissa 94-98 jolloin anturointi ja toimilaitteetkin on hyvin samoja.
Femmoissa on bensanelosissa ketju edelleen, kutoskone hihnalla
Lisäksi mottorinohjausjärjestelmä on sama Trionic kaikissa kaikissa bensatonnareissa 94-98 jolloin anturointi ja toimilaitteetkin on hyvin samoja.
Femmoissa on bensanelosissa ketju edelleen, kutoskone hihnalla
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Loppupään tonnareissa onko vaparia?
Ei tarvitse pelätä/odotella turbon hajoamista? Taikka jos askartelupaskartelua haluaa, voi sellasen halutessaan asennellamasennella...t.t.j kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen, miksi ihmeessä pitää olla vapari?
Re: Loppupään tonnareissa onko vaparia?
Just niin ...no onhan se turpiini kiva lisä, mut pärjää ihan näillä teillä tuolla vaparilla.liteFun kirjoitti:Ei tarvitse pelätä/odotella turbon hajoamista? Taikka jos askartelupaskartelua haluaa, voi sellasen halutessaan asennellamasennella...t.t.j kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen, miksi ihmeessä pitää olla vapari?
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Re: Loppupään tonnareissa onko vaparia?
Eikös turbo vie vähemmän bensaa? Ei tarvi aina olla nilkka suorana?
Re: Loppupään tonnareissa onko vaparia?
niin miten on, näin tonnari asteelle vielä pääsemätön, onko norm. ajossa, suorituskyvyssä suurta eroa vaparilla (130hv) ja turbolla (150hv), tietysti matalapaineturbo vääntää paremmin alakierroksista asti.
Re: Loppupään tonnareissa onko vaparia?
on eroa paljonkin, ainakin minusta. En ottaisi enää ahtamatonta autoa.
150hv vaparissa ja 150hv ahdetussakin on selkee ero kulkupuolessa
150hv vaparissa ja 150hv ahdetussakin on selkee ero kulkupuolessa
Saab 9-5 Aero wagon -02
Ex: 9000cc -88 ng900 2.3 Talladega -97
Ex: 9000cc -88 ng900 2.3 Talladega -97
Re: Loppupään tonnareissa onko vaparia?
Niin, joutuuhan sen tonnarin tapauksessa vaihtamaan joka neljännes miljoonan välein.liteFun kirjoitti:Ei tarvitse pelätä/odotella turbon hajoamista?t.t.j kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen, miksi ihmeessä pitää olla vapari?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Loppupään tonnareissa onko vaparia?
Höh, mulla on selkeesti pikkumitsu myöhässä, kun ei ole luovuttanut vielä 330tkm kohdallakaan .
Jos nyt ihan välttämättä pitäisi jostain ihme syystä vaparitonnari saada, niin tutustuisin kyllä siihen V6 -koneeseen.
Jos nyt ihan välttämättä pitäisi jostain ihme syystä vaparitonnari saada, niin tutustuisin kyllä siihen V6 -koneeseen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Loppupään tonnareissa onko vaparia?
Joo, kyllä vaparitonnari on laiska, kokoajan saa olla kaasu pohjassa että pysyy liikenteen mukana. Ja tuntuu aika janoinen olevan. Silti se on arkisessa ajossa ihan toimiva kampe jolla pääsee tarvittaessa myös ohi
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Loppupään tonnareissa onko vaparia?
Laittaa ilokaasuputelin hätätapauksia varten...