NGK tulpat bcpr6es

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
TurboTurpa
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
Paikkakunta: Halsua

NGK tulpat bcpr6es

Viesti Kirjoittaja TurboTurpa »

Oli entinen omistaja laittanut otsikon mukaiset tulpat autoon 9000 CD T16 DI/APC manuaali.

Ps: Eikös nämä ole väärät lämpö arvoltaan, mutta muuten oikean laiset, ilmeisesti tarkoitettu vapariin siis ei turboon ja mitä näistä voisi olla haittaa vai voiko ajaa rauhallisin mielin :cry: kunnes vaihdan oikeen laiset ilmeisesti NGK BCPR 7 ES.
Saab 9-5 A 2.3t stw
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: NGK tulpat bcpr6es

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Nakutusherkkyys suurempi kuumemmilla tulpilla, ei muuta vaaraa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
TurboTurpa
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
Paikkakunta: Halsua

Re: NGK tulpat bcpr6es

Viesti Kirjoittaja TurboTurpa »

jcarlson kirjoitti:Nakutusherkkyys suurempi kuumemmilla tulpilla, ei muuta vaaraa.
Hmm... :idea: liittyisköhän nämä tulpat siihen kun kyseinen saapas ei meinaa ahtaa kunnolla (stage 1) nousee vain sinne punaisen alapuolelle jossa katkoviivoitusta ja laskee melkein samantien ja on ollut havaittavissa pientä nykimistä, elikkä tunnistaiskos toi di/apc boxi pientä nakutusta ja laskis samantien ahtoja.

Autossa on molemmat lastut ja muuten kone käy ihan hyvin, ei vain nouse ahdot lähellekkään punaista ja sama toistuu vakio lastuilla ei siis eroa.
Varovasti kokeillen W-letku irti olis ahtanut vaikka mittarin tappiin.

??? Tulpat tai mankkuvena ???
Saab 9-5 A 2.3t stw
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: NGK tulpat bcpr6es

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

DI/APC lastut ovat surullisen kuuluisia siitä etteivät ne toimi kunnolla, ts. ahdot eivät nouse juurikaan yli vakion. Boksin nollaamisen (=akku irti vartiksi) jälkeen ahdot nousevat kyllä, mutta yleensä muutaman kiihdytyksen jälkeen lässähtävät taas ~vakioksi.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Avatar
TurboTurpa
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
Paikkakunta: Halsua

Re: NGK tulpat bcpr6es

Viesti Kirjoittaja TurboTurpa »

Mawerick kirjoitti:DI/APC lastut ovat surullisen kuuluisia siitä etteivät ne toimi kunnolla, ts. ahdot eivät nouse juurikaan yli vakion. Boksin nollaamisen (=akku irti vartiksi) jälkeen ahdot nousevat kyllä, mutta yleensä muutaman kiihdytyksen jälkeen lässähtävät taas ~vakioksi.
No miltä kuulostais tollainen kuin Turbosmart bleed venttiili, lisäksi rinnalle (MALTILLISESTI tietenkin :wink: ) jonka voi myös lukita mekaanisesti ettei pääse omia-aikojaan pyörimään ja tietenkin tarkistan ensiksi ne peruspaineet ja tässähän oli molemmat viri lastut ja pitäisi myös asentaa kunnon ahtopainemittari (SUOSITUKSIA OTETAAN VASTAAN), kun eihän toi saabin oma ole kuin silmän koriste :mrgreen: .

Ps: Saabin oman mittarin mukaan kun ei vain ole vaikutusta oli sitten kummat lastut paikoillaan (EI SIIS PAINEITTEN putomista vakioksi ajankuluessa, VAAN mittarin mukaan olleet koko ajan siellä punaisen katkoviivoituksella, eikä muutu vaikka nollais boksin, sama myös vakio lastuilla EI muutosta.
Diaknoosi: Paineet karkaa jostain, tunnistaa nakutusta huom yllä väärät tulpat,VÄÄRIN ohjelmoitu di/apc lastu (ostettu käytettynä), MANKKUVENA PASKANA (T5 onko,sellainen musta putket päälekkäin)


W-letku irti ahtaa niin.... :twisted: kummallakin lastuilla.
Saab 9-5 A 2.3t stw
Vastaa Viestiin