di/apc , LH lastun ohjelmointia
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
di/apc , LH lastun ohjelmointia
Vieläkö joku asian osaava henkilö tekee näitä ohjelmointeja lastuille vai meneekö antiikkipuolelle kyseinen operaatio.
Autona siis toi 9000 2.3 CD T16 DI/APC M:92, joo ja sitten kyllä tiedän jo näitten ongelmallisuudesta , ettei siitä tartte vaivautua kertoon sen enempää.
Aattelin vaikka aikani kuluksi rakentaa esim. päävirta katkaisijan kapiinin puolelle, mahdollisia nollauksia varten jos tulee tarvetta.
Autona siis toi 9000 2.3 CD T16 DI/APC M:92, joo ja sitten kyllä tiedän jo näitten ongelmallisuudesta , ettei siitä tartte vaivautua kertoon sen enempää.
Aattelin vaikka aikani kuluksi rakentaa esim. päävirta katkaisijan kapiinin puolelle, mahdollisia nollauksia varten jos tulee tarvetta.
Saab 9-5 A 2.3t stw
Re: di/apc , LH lastun ohjelmointia
Eprommeja voin noista surullisenkuuluisista di/apc lastuista kyllä prommailla, LH osalta riippuu boksin loppunumeroista. Mitään toimintatakuuta ei ole muuta kuin että toimii yhtä huonosti tai hyvin kuin ne muutkin di/apc lastut.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Re: di/apc , LH lastun ohjelmointia
Asensi tässä tuosta vanhemmasta saabista painemittarin, (kylläkin merkkiä taiwani lainen ) ihan vain kokeeksi, niin paineet näyttivät n: 0,3-0,4 johto irti ja johto kiini jotain 0,5-0,6 maksimissaan, W-letku irti olis mennyt vaikka kuinka pitkälle.jcarlson kirjoitti:Eprommeja voin noista surullisenkuuluisista di/apc lastuista kyllä prommailla, LH osalta riippuu boksin loppunumeroista. Mitään toimintatakuuta ei ole muuta kuin että toimii yhtä huonosti tai hyvin kuin ne muutkin di/apc lastut.
Sama siis molemmilla lastuilla, oli sitten nollattu tai ei.
Minä ainaskin epäilisin tässä vaiheessa tota (T5) mankku venaa, joka tässä luulisin olevan siis musta ja letkut päälekkäin.
PS: Ja toi LH boxini loppu numerot ovat 908
Saab 9-5 A 2.3t stw
Re: di/apc , LH lastun ohjelmointia
Niin joo, 2.3T kyseessä. Siinä kai nuo DI/APC lastut toimii hieman paremmin. Kyllähän tuo mankkuvena todennäköisesti on viallinen, vakiolastuillakin pitäisi ahtaa enemmän kuin tuon verran.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Re: di/apc , LH lastun ohjelmointia
Sellainen asia unohtu vielä kysästä että eikös tästä (T5)venttiilistäkin pitäisi kuulua sellainen naksuminen, kun painelee jarrupoljinta ja sulakkeen olen tarkastanut (ehjä)jcarlson kirjoitti:Niin joo, 2.3T kyseessä. Siinä kai nuo DI/APC lastut toimii hieman paremmin. Kyllähän tuo mankkuvena todennäköisesti on viallinen, vakiolastuillakin pitäisi ahtaa enemmän kuin tuon verran.
Mulla vain tuossa vanhemmassa 9000T16 apc M:85 on se pyöreen mallinen kelt/ruskean mallinen mang venttiili ja se naksuu kun polkee jarrua virrat päällä.
Saab 9-5 A 2.3t stw
Re: di/apc , LH lastun ohjelmointia
Saapeis ollu LH 2.2 ja 2.4 ? Perustuuko kaikki muutkin (porsche, mb, jne) noihin edellisiin vai onko noita ihan special LH jettejä missä eri versionumero?
Re: di/apc , LH lastun ohjelmointia
LH 2.2, LH 2.4 ja LH 2.4.2 löytyy kaikkia Saabeista. On eroja, etenkin ohjelmoinnissa mutta myös fyysisiä ilmamassamittareissa, suutinten koossa jne.
Ei kuulu T5 venttiilistä ikinä naksetta vaikka olisi ehjä, vain pieni sirinä. Vanha venttiili sekä T7 venttiili naksuu koska ovat jousipalautteisia ja yksikelaisia, T5 + DI/APC venttiili on kaksikelainen.
Ei kuulu T5 venttiilistä ikinä naksetta vaikka olisi ehjä, vain pieni sirinä. Vanha venttiili sekä T7 venttiili naksuu koska ovat jousipalautteisia ja yksikelaisia, T5 + DI/APC venttiili on kaksikelainen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: di/apc , LH lastun ohjelmointia
^mutta sinä esimerkiksi pääset kaikenlaisten Lh-jettien bittiin kiinni?
Re: di/apc , LH lastun ohjelmointia
Jokaisessa eri LH softaversiossa on kartat eri paikoissa joten ei pääse yleispätevästi kaikkia muokkaamaan samoilla tiedoilla.
Täällä on lista mihin Volvo, Saab, Porsche LH-jetteihin löytyy definitiot jolloin muokata vio: http://www.tunerpro.net/downloadBinDefs.htm
Täällä on lista mihin Volvo, Saab, Porsche LH-jetteihin löytyy definitiot jolloin muokata vio: http://www.tunerpro.net/downloadBinDefs.htm
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: di/apc , LH lastun ohjelmointia
Ok. Lähinnä sama mielenkiinto kuin viestiketjun aloittajalla että onko laitteet vielä saabisteilla tallella.
Möhkö V12 en tuolla nähnyt LH-jettiin viittavaa, mutta se onkin kahdella yksiköllä mille molemmille on vauhtipyörällä ja nokalla anturit...
Möhkö V12 en tuolla nähnyt LH-jettiin viittavaa, mutta se onkin kahdella yksiköllä mille molemmille on vauhtipyörällä ja nokalla anturit...
Re: di/apc , LH lastun ohjelmointia
Prommauslaitteet löytyy ja tunerpro sekä lh-edit (ja itsetehty lh tool), kaksi viimeksimainittua vanhoille saabin LH 2.2:lle ilman kattia.
Valmiita binäärejä on olemassa ainakin -908 loppuiselle LH 2.4.2:lle (2,3T) ja samaiselle DI/APC:lle, 89-90 2,0T DI/APC:lle ja -93 2,0t lpt:lle täyspainepäivitys.
Sekä 90-93 t16/s lucas CU14 ja CU14.1 "stage 1" binnit.
Eli jotain pientä noille pystyy tekemään, vanha LH 2.2 lähinnä joko täyskaasurikastus täysille vakiosuuttimille ja mahdollinen konversio 350cc T5 punaisille suuttimille.
Valmiita binäärejä on olemassa ainakin -908 loppuiselle LH 2.4.2:lle (2,3T) ja samaiselle DI/APC:lle, 89-90 2,0T DI/APC:lle ja -93 2,0t lpt:lle täyspainepäivitys.
Sekä 90-93 t16/s lucas CU14 ja CU14.1 "stage 1" binnit.
Eli jotain pientä noille pystyy tekemään, vanha LH 2.2 lähinnä joko täyskaasurikastus täysille vakiosuuttimille ja mahdollinen konversio 350cc T5 punaisille suuttimille.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Re: di/apc , LH lastun ohjelmointia
Jos ja kun mulla pitäisi olla nytte tällähetkellä toi stage 1 versio niin paljonko tämä pitäisi antaa maksimissaan paineita.jcarlson kirjoitti:Niin joo, 2.3T kyseessä. Siinä kai nuo DI/APC lastut toimii hieman paremmin. Kyllähän tuo mankkuvena todennäköisesti on viallinen, vakiolastuillakin pitäisi ahtaa enemmän kuin tuon verran.
Turbona on garretin T25 ja vakio putkisto katilla, joten nämä stage1versiot alkavat olemaan varmaan jo maksimit tälle kokoonpanolle vai voisiko viellä suunnitella 2.sta, sen kummempia muunnoksia ja onko niitä saatavilla.
Saab 9-5 A 2.3t stw
Re: di/apc , LH lastun ohjelmointia
Stage 2 = Stage 1 catback putkella. Käytännössä ei juuri mitään eroa. Kyllä se stage 1 yli 1 bar ahtaa, oisko jotain 1,2 bar luokkaa.
Eipä siitä tuon enempää juurikaan saa vakioahtimella.
Eipä siitä tuon enempää juurikaan saa vakioahtimella.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: di/apc , LH lastun ohjelmointia
Jcarlson tietää miten hankalia tapauksia dieselmiehet ovat.
Nyt ne ihmettelee kun koneen lämmettyä Lh-jetiltä loppuu toisenpuolen kuutospytyn suuttimelle virta. Ite heitin lonkalta viaksi asentoanturin mutta nyt ne on "varmoja" että nakuanturilta sytkäpäätteelle ja siitä ruiskupoksille on vika. Ruiskupokseja kaksi ja paikkoja vaihdettu mutta vika pysyy samalla suuttimella.
Missä vika jcarlson?
Nyt ne ihmettelee kun koneen lämmettyä Lh-jetiltä loppuu toisenpuolen kuutospytyn suuttimelle virta. Ite heitin lonkalta viaksi asentoanturin mutta nyt ne on "varmoja" että nakuanturilta sytkäpäätteelle ja siitä ruiskupoksille on vika. Ruiskupokseja kaksi ja paikkoja vaihdettu mutta vika pysyy samalla suuttimella.
Missä vika jcarlson?
Re: di/apc , LH lastun ohjelmointia
Eipä ole mersun LH-jetistä yhtään mitään kokemusta mutta pikaisesti juttu läpi lukemalla kuulostaisi nokka-akselin asentoanturilta sillä oireilevalla puolella.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com