Ilmastoinnin poisto
Ilmastoinnin poisto
Tässä olisi tarkoitus muutaman viikon sisään laittaa kunnon cooleri tonnarin keulalle ja kaikesta päätellen kennojen sovittaminen on haastavaa. Mietin tuossa, että jos menee liian vaikeaksi, ni vois tuon (muutenkin väsähtäneen) ilmastoinnin kennon vaikka ottaa pois kokonaan. Mitä kaikkia toimenpiteitä sen jälkeen tulisi tehdä? Pelkän sulakkeen irroittaminen tuskin riittää???
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Ilmastoinnin poisto
Nokalle käsittääkseni mahtuu 76*300*600 kenno ilmastoinnin kanssa, joten ei välttämättä ole tarvetta poistaa ilmastoinnin kennoa, jos et ole paljon yli 500hv menossa.Ekitheman kirjoitti:Tässä olisi tarkoitus muutaman viikon sisään laittaa kunnon cooleri tonnarin keulalle ja kaikesta päätellen kennojen sovittaminen on haastavaa. Mietin tuossa, että jos menee liian vaikeaksi, ni vois tuon (muutenkin väsähtäneen) ilmastoinnin kennon vaikka ottaa pois kokonaan. Mitä kaikkia toimenpiteitä sen jälkeen tulisi tehdä? Pelkän sulakkeen irroittaminen tuskin riittää???
Poistamalla alkuperäinen cooleri ilmastoinnin kenno sopii suoraan kiinni syyläriin alkuperäisillä kiinnikkeillä ja isompi cooleri mahtuu näiden eteen.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Ilmastoinnin poisto
Joo, näin ymmärsin, että paikkaa vaihtamalla voisi onnistua myöskin. Koska tuo ilmastointi ei ole aikoihin ollut järjissään, ja jos se ei mene heittämälla uuteen paikkaan, ni mietin että vaivaa säästääkseen ois voinu napata sen kokonaan pois.
Toiseksi on pakko kysyä, että onhan molemmat hankittavat sovitusmutkat oltava 2´´-3´´ (siis tuohon cooleriin)???
Toiseksi on pakko kysyä, että onhan molemmat hankittavat sovitusmutkat oltava 2´´-3´´ (siis tuohon cooleriin)???
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Ilmastoinnin poisto
Kyllä se paikkojen vaihto onnistuu suhteellisen kivuttomasti, että en nyt näe suoranaista syytä miksi se pitäisi poistattaa.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Re: Ilmastoinnin poisto
Periaatteessa ei tarvitse tehdä edes sulakkeen poistoa. Kun olet poistanut kennon katoaa ilmastoinnista paine, eikä kompressori lähde enää päälle missään vaiheessa.
Halujen mukaan voi sitten riisua autosta miten paljon vaan ilmastoinnin komponentteja. Ainakin olisi suotavaa kompuran ohittaminen lyhyemmällä hihnalla, tällöin ei ilmastoinnin kompuran laakeri/kytkin mahdollisesti leikatessa kiinni ole enää matkan pysäyttäjä.
Halujen mukaan voi sitten riisua autosta miten paljon vaan ilmastoinnin komponentteja. Ainakin olisi suotavaa kompuran ohittaminen lyhyemmällä hihnalla, tällöin ei ilmastoinnin kompuran laakeri/kytkin mahdollisesti leikatessa kiinni ole enää matkan pysäyttäjä.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Ilmastoinnin poisto
Mikäs sulake pitääkään poistaa jos haluaa ettei kompressori käy ollenkaan (sen ei tarvitse käydä vielä näillä keleillä, hiukka ärsyttävää kun magneettikytkin nappailee kiinni liikennevaloissa, jne)?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Ilmastoinnin poisto
En muista sulaketta, mutta jos sulla on uudempi tonnari, niin voit ohjelmoida ACC:n ECON - tilaan, jolloin kompura ei mene päälle automaattisesti. Ohjeet löytyy varmaan tästä foorumista.
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
#2545
Re: Ilmastoinnin poisto
Hyvä oivallus. Eli ensin laitettaan halutut asetukset mm. ECON ja sitten painetaan oikean puolen ylintä ja alinta nappia yhtäaikaa. Ohjelmoinnin voi purkaa painamalla vasemman puolen ylintä/alinta yhtäaikaa.jmt kirjoitti:En muista sulaketta, mutta jos sulla on uudempi tonnari, niin voit ohjelmoida ACC:n ECON - tilaan, jolloin kompura ei mene päälle automaattisesti. Ohjeet löytyy varmaan tästä foorumista.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Ilmastoinnin poisto
Palataan asiaan (etsi:llä löytys), olen myös tullu siihen tulokseen että ilmastointi saa lähteä, kysymys kuuluukin että kun otan ilmastoinnin pois niin onko ilmastoimattomissa muuten sama hihnareitti mutta ilman tuota kompuraa? Ja mistä kohtaa saa purettua EHJÄNÄ ilmastoinnin putket jotaka menee sisälle, onko rynnäsmuovin alla liitos vai pitääkö purkaa sisältä asti, ja mitä lämppärin kennon kanssa täytyy toimia jos ilmastoinnin poistaa(ei mitenkään)??!??!?! Ja mites ku on automaattinen tuo ilmasointi ni meneekö ACC sekasin?!?!? Joku lista ois hyvä saada mitä tehdä.
Ahtimen ja putkien takia poistetaan ei sen takia että olis turha, toimiva laite tuo on ja viime kesänä viimeks huollettu. Myyntiin tulee heti ku saan irti.
Ahtimen ja putkien takia poistetaan ei sen takia että olis turha, toimiva laite tuo on ja viime kesänä viimeks huollettu. Myyntiin tulee heti ku saan irti.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: Ilmastoinnin poisto
?!?!?!
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-