korkea ja matalakeulasten tonnarien erot?
korkea ja matalakeulasten tonnarien erot?
Eli tällainen fiktiivinen kysymys:
Mitä fyysisiä eroja korissa on korkea ja matalakeulaisilla? Onko matalakeulaisia eri runkorankenteella?
Lähinnä mietiskelin että kun on joskus ollut puhetta että korkeakeulaisesta saa matalakeulaisen pelkät muutamat osat vaihtamalla?
Eli vaihtoon menee ilmeisesti seuraavat osat ainakin:
-konepelti
-lokasuojat
-valot/vilkut/maski
-puskuri
-konepellin alla oleva poikittaispalkki
Mitä muuta jos mahdollista vaihtaa? Vai meneekö homma liian isotöiseksi? Tuleeko esim venttiilinkoppa eteen? Entä sulakerasia? Syyläri?
*pienellä ihmisellä on hassuja mietoksia*
Mitä fyysisiä eroja korissa on korkea ja matalakeulaisilla? Onko matalakeulaisia eri runkorankenteella?
Lähinnä mietiskelin että kun on joskus ollut puhetta että korkeakeulaisesta saa matalakeulaisen pelkät muutamat osat vaihtamalla?
Eli vaihtoon menee ilmeisesti seuraavat osat ainakin:
-konepelti
-lokasuojat
-valot/vilkut/maski
-puskuri
-konepellin alla oleva poikittaispalkki
Mitä muuta jos mahdollista vaihtaa? Vai meneekö homma liian isotöiseksi? Tuleeko esim venttiilinkoppa eteen? Entä sulakerasia? Syyläri?
*pienellä ihmisellä on hassuja mietoksia*
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla 

-
- "Kaasari"
- Viestit: 49
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 23:13
- Paikkakunta: kurikka
Re: korkea ja matalakeulasten tonnarien erot?
Semmosta olisi kysynyt että käykö vm.93 putkisto uudempaan matalakeulaiseen?
Että onko siellä osastolla eroja? Entä muualla?
Lähinnä varaosa mielessä tuumailen kun joskun noita varaosa autoja on edullisesti tullut vastaan..
Että onko siellä osastolla eroja? Entä muualla?
Lähinnä varaosa mielessä tuumailen kun joskun noita varaosa autoja on edullisesti tullut vastaan..
TURBOSAAB uhkuu ja puhkuu kuin
ISO PAHA SUSI
ISO PAHA SUSI
Re: korkea ja matalakeulasten tonnarien erot?
Eroja on lähinnä katalysaattorin sijainti, vanhemmissa noin keskikonsolin alla, uudemmissa etuputkessa jo öljypohjan alla. Vaihtuu juurikin siinä n.-93. Keskipöntön ripustus vaihtuu muistaakseni -92 vasemmalta oikealle ja luonnollisesti CS, ja CD häntäputket ovat eri mittaiset, CD:ssä pitempi.
Re: korkea ja matalakeulasten tonnarien erot?
94 vuosimallissa katti vielä ainakin taaempana.Minuteman kirjoitti:Eroja on lähinnä katalysaattorin sijainti, vanhemmissa noin keskikonsolin alla, uudemmissa etuputkessa jo öljypohjan alla. Vaihtuu juurikin siinä n.-93. Keskipöntön ripustus vaihtuu muistaakseni -92 vasemmalta oikealle ja luonnollisesti CS, ja CD häntäputket ovat eri mittaiset, CD:ssä pitempi.
Alkuperäiseen kysymykseen: etupitkittäispalkit taitavat olla erilaiset eli vaatii joitakin muutoksia lokasuojan kiinnitys pisteisiin runkoaisoissa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: korkea ja matalakeulasten tonnarien erot?
Mulla on edessä, '94 2,3t.9000LPT kirjoitti: 94 vuosimallissa katti vielä ainakin taaempana.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: korkea ja matalakeulasten tonnarien erot?
Sehän ei liene varaosien kannalta ongelma mitenkään päin jos vaihtaa koko etuputken katteineen, väliputken etuliitos on kuitenkin kaikissa samalla kohdalla ja samantyyppinen. Etukatti vaatinee kuitenkin oman tukirautansa joka kiinnittyy vaihdelaatikkoon, taisi saada jopa Biltemasta.
Silmäilin taannoin kaverin M-92 CD viistokeulatonnaria, siinä oli jo "varaus" matalakeulalle etuyläaisoissa ja tyhjässä tilassa lokarin etuosan ja eturunkoaisan välissä täytepaloja. Ilmeisesti samoja prässejä on jo käytetty tuolloin kuin mitä on matalakeula CS:n ja myöhemmin matalakeula CD:n kanssa.
Silmäilin taannoin kaverin M-92 CD viistokeulatonnaria, siinä oli jo "varaus" matalakeulalle etuyläaisoissa ja tyhjässä tilassa lokarin etuosan ja eturunkoaisan välissä täytepaloja. Ilmeisesti samoja prässejä on jo käytetty tuolloin kuin mitä on matalakeula CS:n ja myöhemmin matalakeula CD:n kanssa.
Re: korkea ja matalakeulasten tonnarien erot?
Juuri tänään puki vaihdettu katista taaksepäin. M1994 airossa oli katti taaempana, etuputken jälkeen.Juha96 kirjoitti:Mulla on edessä, '94 2,3t.9000LPT kirjoitti: 94 vuosimallissa katti vielä ainakin taaempana.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/G ... directlink
(kuvassa vanha hormi)
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.