korkea ja matalakeulasten tonnarien erot?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

korkea ja matalakeulasten tonnarien erot?

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Eli tällainen fiktiivinen kysymys:

Mitä fyysisiä eroja korissa on korkea ja matalakeulaisilla? Onko matalakeulaisia eri runkorankenteella?
Lähinnä mietiskelin että kun on joskus ollut puhetta että korkeakeulaisesta saa matalakeulaisen pelkät muutamat osat vaihtamalla?
Eli vaihtoon menee ilmeisesti seuraavat osat ainakin:
-konepelti
-lokasuojat
-valot/vilkut/maski
-puskuri
-konepellin alla oleva poikittaispalkki

Mitä muuta jos mahdollista vaihtaa? Vai meneekö homma liian isotöiseksi? Tuleeko esim venttiilinkoppa eteen? Entä sulakerasia? Syyläri?

*pienellä ihmisellä on hassuja mietoksia*
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Holmes
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Syys 07, 2004 09:01
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Anna olla sen nokan semmonen ku on!!! :P
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
ÄÄÄTTSIHHHh
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 23:13
Paikkakunta: kurikka

Re: korkea ja matalakeulasten tonnarien erot?

Viesti Kirjoittaja ÄÄÄTTSIHHHh »

Semmosta olisi kysynyt että käykö vm.93 putkisto uudempaan matalakeulaiseen?
Että onko siellä osastolla eroja? Entä muualla?

Lähinnä varaosa mielessä tuumailen kun joskun noita varaosa autoja on edullisesti tullut vastaan..
TURBOSAAB uhkuu ja puhkuu kuin
ISO PAHA SUSI
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: korkea ja matalakeulasten tonnarien erot?

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Eroja on lähinnä katalysaattorin sijainti, vanhemmissa noin keskikonsolin alla, uudemmissa etuputkessa jo öljypohjan alla. Vaihtuu juurikin siinä n.-93. Keskipöntön ripustus vaihtuu muistaakseni -92 vasemmalta oikealle ja luonnollisesti CS, ja CD häntäputket ovat eri mittaiset, CD:ssä pitempi.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: korkea ja matalakeulasten tonnarien erot?

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Minuteman kirjoitti:Eroja on lähinnä katalysaattorin sijainti, vanhemmissa noin keskikonsolin alla, uudemmissa etuputkessa jo öljypohjan alla. Vaihtuu juurikin siinä n.-93. Keskipöntön ripustus vaihtuu muistaakseni -92 vasemmalta oikealle ja luonnollisesti CS, ja CD häntäputket ovat eri mittaiset, CD:ssä pitempi.
94 vuosimallissa katti vielä ainakin taaempana.

Alkuperäiseen kysymykseen: etupitkittäispalkit taitavat olla erilaiset eli vaatii joitakin muutoksia lokasuojan kiinnitys pisteisiin runkoaisoissa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Re: korkea ja matalakeulasten tonnarien erot?

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

9000LPT kirjoitti: 94 vuosimallissa katti vielä ainakin taaempana.
Mulla on edessä, '94 2,3t.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: korkea ja matalakeulasten tonnarien erot?

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Sehän ei liene varaosien kannalta ongelma mitenkään päin jos vaihtaa koko etuputken katteineen, väliputken etuliitos on kuitenkin kaikissa samalla kohdalla ja samantyyppinen. Etukatti vaatinee kuitenkin oman tukirautansa joka kiinnittyy vaihdelaatikkoon, taisi saada jopa Biltemasta.

Silmäilin taannoin kaverin M-92 CD viistokeulatonnaria, siinä oli jo "varaus" matalakeulalle etuyläaisoissa ja tyhjässä tilassa lokarin etuosan ja eturunkoaisan välissä täytepaloja. Ilmeisesti samoja prässejä on jo käytetty tuolloin kuin mitä on matalakeula CS:n ja myöhemmin matalakeula CD:n kanssa.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: korkea ja matalakeulasten tonnarien erot?

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Juha96 kirjoitti:
9000LPT kirjoitti: 94 vuosimallissa katti vielä ainakin taaempana.
Mulla on edessä, '94 2,3t.
Juuri tänään puki vaihdettu katista taaksepäin. M1994 airossa oli katti taaempana, etuputken jälkeen.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/G ... directlink
(kuvassa vanha hormi)
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Vastaa Viestiin